Välbetalt yrke?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Det menar du inte.

gladh

Nej, jag skojade. Jag gråter varje kväll över alla människor som inte gjort ett skit för vare sig sin egen eller någon annans situation och sedan sitter och gnäller.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Domifuling skrev:
Riktigt, det va en go bit av djävlar anamma, inget daltande och i slutänden 16 timmar jobb / dag.

Bodde du inte i Sverige? Eller du vägrade att ta emot allt "daltande" för att du var en redig karl som minsann klarar sig själv?

Domifuling skrev:
Det är skillnaden på dig och mig, du tror på daltande det gör inte jag. Jag vill inte ge bidrag till missbrukare och hemlösa, jag vill se till att dom skärper sig, klarar dom inte det så sorry. Jag resonerar som så att alla förtjänar inte att ha det halvtaskigt utan snarare att dom som verkligen försöker ska ha det bra.

Ok, vi säger att vi förvägrar alla missbrukare och hemlösa all hjälp. Vi stänger alla hem och vårdplatser och kastar ut dem på gatan. Fint så långt, nu har vi sparat X antal kronor och kan klappa oss själva på axeln att vi minsann inte "daltar" längre. Vad händer nu, nu räcker nämligen jag inte till längre utan nu får du som är expert berätta om allt gott som följer på detta. :tummenupp

Domifuling skrev:
Du läser inte vad jag skrev, jag skrev inte att politiker inte får jobba för att stanna kvar, jag skrev att det är det e(ä)nda dom gör. Skärp dig.

Och alla byggnadsarbetare har konstant fikapaus. Det är du som ska skärpa dig.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Nej, jag skojade. Jag gråter varje kväll över alla människor som inte gjort ett skit för vare sig sin egen eller någon annans situation och sedan sitter och gnäller.

Och det är din åsikt om låginkomsttagare? Eller är det bara ett intressant tankesätt.

gladh

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
DwD skrev:
ok hur gör du med det andra då?,föräldraledighet/om man blir sjuk etc?

lös dom problem så skall jag aldrig mer gnälla på att betala skatt!!!

I min värld är man inte berättigad ett liv i lyx om man inte har ett jobb.. Ett liv i lyx förtjänar man...

Bidrag ska göra att alla får ett drägligt liv.. Inte för att se till att rika kan fortsätta leva lyxliv om de blir arbetslösa... Blir de arbetslösa kommer de ändå få mer i A-kassa än de flesta eftersom de ligger på maxnivån.. sen får väl de som alla andra arbetslösa dra åt svångremmen...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
2fast4hjo skrev:
Höja patientavgifter :mad:

Visste ni att om man är sjuk mer än 10 tillfällen på ett år så kan man få slippa karensdagen. ...

Är man sjuk mer än 10 dagar/år är man en belastning för samhället och bör som sådan skjutas.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Citat Markus:

"Egentligen vill jag inte besvara det här då du tenderar att gå ur en diskussion för att senare dela ut diverse tjuvnyp här och där på ett tråkigt sätt"

"Åh, vad jobbigt det var att vänta på att få rösta förut förresten - speciellt mellan 1991-1994. :rofl "

"Förresten, var det jobbigt att få vänta på röstningstillfälle mellan 1994-1998? :FU "

Du förnekar dig inte. :rolleyes:

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
suck...att ni orkar vara så seriösa på ett ot-forum!
Varför inte bara satsa på att bli PIMP...tjänar bra med pengar och får street-cred :tuttar :rofl

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
korvgubbe skrev:
I min värld är man inte berättigad ett liv i lyx om man inte har ett jobb.. Ett liv i lyx förtjänar man...

Bidrag ska göra att alla får ett drägligt liv.. Inte för att se till att rika kan fortsätta leva lyxliv om de blir arbetslösa... Blir de arbetslösa kommer de ändå få mer i A-kassa än de flesta eftersom de ligger på maxnivån.. sen får väl de som alla andra arbetslösa dra åt svångremmen...

men man måste ju få någon valuta för pengarna som man har betalat skatt på, och inte så lite skatt heller...

nåja hur gör man om man blir sjuk/föräldraledig?, skall höginkomstagare inte kunna vara hemma om dom blir sjuk eller hemma med sina barn vid föräldraledighet pga maxtaket?, skall dom då måsta anställa en person som är hemma med barnen och på så sätt betala ännu mer skatt?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Varför inte? För att Göran lurat i dem att det är fint att gå på bidrag istället för att klara sig själv? De låginkomsttagare jag känner skulle klara sig bättre med ovan förslag, än med dagens system.

För övrigt så bryr jag mig inte så väldans mycket om låginkomsttagarna.

Jaså? Det kunde jag aldrig gissat.

Alla låginkomsttagare är ju bidragstagande samhällsparasiter. Brandmän och sånt pack.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
det där var ju interssant bar info sånt gillar jag :tummenupp

2fast4hjo skrev:
Höja patientavgifter :mad:

Visste ni att om man är sjuk mer än 10 tillfällen på ett år så kan man få slippa karensdagen. Detta är natuligtvis något som Försäkringskassan talar tyst om för tänk vilka utgifter det skulle bli om många ansökte om detta. Läkarna själva vet inte ens om att det finns, själv fick jag reda på det via en granne.

/Lena, lågavlönad läk-sekr. :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
DwD skrev:
men man måste ju få någon valuta för pengarna som man har betalat skatt på, och inte så lite skatt heller...

nåja hur gör man om man blir sjuk/föräldraledig?, skall höginkomstagare inte kunna vara hemma om dom blir sjuk eller hemma med sina barn vid föräldraledighet pga maxtaket?, skall dom då måsta anställa en person som är hemma med barnen och på så sätt betala ännu mer skatt?

Att få det skralt när man måste vara sjukledig är ju låginkomsttagarens vardag.. Problemet han får om han blir sjuk är att han riskerar att bli av med lägenheten...

Problemet för de du nämner är väl snarare att de måste lämna igen den nya 40 fots båten de köpt på avbetalning...

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Markus skrev:
8. Avgiftsbelägg biblioteken

men jösses då.

jag gissar på att du inte har lånat en enda bok själv dom senaste femton åren, och att det är därför du är så jävla inskränkt.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Chris Ash skrev:
Bodde du inte i Sverige? Eller du vägrade att ta emot allt "daltande" för att du var en redig karl som minsann klarar sig själv?

Jag tog emot en del daltande tills jag kom på att enda vägen ut är att ta tag i problemen istället för att få hjälp att leva med dom.

Chris Ash skrev:
Ok, vi säger att vi förvägrar alla missbrukare och hemlösa all hjälp. Vi stänger alla hem och vårdplatser och kastar ut dem på gatan. Fint så långt, nu har vi sparat X antal kronor och kan klappa oss själva på axeln att vi minsann inte "daltar" längre. Vad händer nu, nu räcker nämligen jag inte till längre utan nu får du som är expert berätta om allt gott som följer på detta. :tummenupp ?

Nu ska vi se, vart sa jag att man ska vägra missbrukare och hemlösa all hjälp?

Vart står det att vi ska stänga alla hem och vårdplatser?

En sista fråga, hur gammal e du? Det är en seriös fråga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Citat Markus:

"Egentligen vill jag inte besvara det här då du tenderar att gå ur en diskussion för att senare dela ut diverse tjuvnyp här och där på ett tråkigt sätt"

"Åh, vad jobbigt det var att vänta på att få rösta förut förresten - speciellt mellan 1991-1994. :rofl "

"Förresten, var det jobbigt att få vänta på röstningstillfälle mellan 1994-1998? :FU "

Du förnekar dig inte. :rolleyes:

Jag kommer inte leta reda på dina inlägg i diverse trådar imorgon och kommentera dem, det kan du vara helt säker på. Att du dök upp på technosidan är lika naturligt som om jag dök upp på race 80cc sidan. Jag kastar gärna tillbaka lite skit på dig för du är så dryg, men som sagt - jag kommer inte bli en stalker son "någon" annan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
DwD skrev:
nu är du rejält ovanför molnen och svävar, jag har ingenting av det du just beskrev.

en högre levnadsstandard är ingenting man får gratis,det får du jobba till.
ett lyxliv är också en helt annan sak,
kom med sakligare inlägg...

Nej och jag skrev ju också att jag överdrev.

Precis du får jobba dig till det, har du inget jobb så får du också börja käka nudlar och elda Rembrandtmålningarna(där skojade jag igen)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024