ft skrev:*) Tigrar är sällsynta och krymper i vatten, varför tigern naturligtvis skall ha torrdräkt och andningsutrustning och räddas efteråt.
Man ska vara rädd om tigrarna.
gladh
ft skrev:*) Tigrar är sällsynta och krymper i vatten, varför tigern naturligtvis skall ha torrdräkt och andningsutrustning och räddas efteråt.
valmers skrev:Kör glassbil. 50 papp i månaden, lätt.
valmers skrev:Kör glassbil. 50 papp i månaden, lätt.
Domifuling skrev:Jo annars hade jag inte kunnat ha en åsikt? Eller jo vänta, det kan jag visst. Nu råkar det dock vara så att jag kommer ifrån en fattig familj, alkoliserad far plus att jag har själv varit ute å cyklat rejält. Så visst, jag antar att jag även har inblick i hur det är i rännstenen.
Om du läser vad jag skrev så ser du förslag på lösningar. Detaljer är det upp till experterna att ta tag i. Det är ganska simpelt, dalta med folk och dom uppskattar det, men blir dom bättre? Knappast. På vad föder man bidrag? På något som fungerar. Allt för ofta ges bidrag som är till föga hjälp, med andra ord får något fungerande betala för något som inte fungerar eller kommer att fungera. Vad som blir svår är när det sitter folk som mer är rädda om sitt egna skinn än vad som händer ifall de snackar sanning. Politiker idag jobbar för en sak, att deras egna parti ska stanna kvar. Dra det lite längre och man kan säga att dom jobbar för att rädda sitt egna skinn.
Du som själv verkar ha insikt bland dom som har det sämre ställt, vad är dina förslag?
Chris Ash skrev:Klart politiker jobbar för att partiet ska stanna kvar. Hur påverkar man saker om man sitter utanför riksdagen?
Läste du mina tankar? Satt och undrade detsamma för nån timme sedan.. var t.o.m tvungen att gå in på hans profil för att se var vår "pryl-galne" sporthojskamrat tagit vägen..t-rex skrev:Jajustdet, vad har hänt med mavve?
korvgubbe skrev:Anledningen till detta är att i stort sätt ingen (förutom du då och Markus) vill höja skatterna för de sämst betalda...
jag vill inte höja skatterna för dom sämst betalda, det låter negativt,korvgubbe skrev:Anledningen till detta är att i stort sätt ingen (förutom du då och Markus) vill höja skatterna för de sämst betalda... Därför måste medel och höginkomsttagare betala mer. Och eftersom medelinkomsttagarna är den största väljarkategorin så vill ju GP inte beskatta dem för mycket heller. Därför får de som tjänar mer betala ytterligare vilket inte spelar så stor roll eftersom dessa aldrig hade röstat rött iaf....
Markus skrev:Det finns inget egenvärde i att höja skatten för låginkomsttagare, att sänka den för medelinkomsttagare är det viktigaste. Däremot tycker jag att tankesättet är intressant, att om alla betalade lika mycket netto så skulle alla vara lika delaktiga. Jag förespråkar inte en sådan modell på rak arm, men jag gillar konceptet.
ft skrev:Men däri tror jag ändå att knuten ligger.
Tanken är att vi skall ha människor med goda idéer och visioner om hur landet skall bli så bra som möjligt för alla. Sedan skall vi välja vilken vision vi tror på i allmänna val och därmed rösta in dessa människor på poster där de kan genomdriva dem under former reglerade av konstitution och grundlag.
Idag så har vi människor som förespråkar vilken vision och idé de än tror kommer att säkra dem deras plats vid köttgrytan även nästa mandatperiod. De försöker sedan genomdriva något som inte ligger längre bort från vad de förespråkade än vad de tror de kan komma undan med utan att tappa det förtroende från allmänheten som kommer att ge dem en plats vid köttgrytan efter ännu en mandatperiod.
Skillnaden är den mellan yrkespolitiker med visionerna som medel för att nå sitt mål och visionärer med politiken som medel för att nå sina mål.
Skillnaden är rätt stor.
Markus skrev:Det finns inget egenvärde i att höja skatten för låginkomsttagare, att sänka den för medelinkomsttagare är det viktigaste. Däremot tycker jag att tankesättet är intressant, att om alla betalade lika mycket netto så skulle alla vara lika delaktiga. Jag förespråkar inte en sådan modell på rak arm, men jag gillar konceptet.
gladh skrev:Hur kan det vara intressant att de med lägst inkommst skall bära den proportionerligt största skattebördan?
gladh
gladh skrev:Hur kan det vara intressant att de med lägst inkommst skall bära den proportionerligt största skattebördan?
gladh
Chris Ash skrev:Jag säger inte att det enbart är bra. Däremot kommer det antagligen alltid att vara så. Oavsett vilka som sitter vid makten.
korvgubbe skrev:Ojdå.. Lika mycket netto... Skulle bli svårt för alla inom vård, skola omsorg att ens få råd med uppehället med en sådan modell...
OKi, du vill sänka för låginkomsttagare, hur ska du finansiera denna sänkning? Vill bara veta hur du tänker för att förstå förslaget.. själv skulle jag gärna ha en skattesänkning. För min del käns det surt att jag betalar 7000mer om året i skatt än de som bor 150 meter bort i samma kvarter eftersom jag hamnat i "fel kommun"..
Det ska du skita i. Kaxar du prylar jag dig.Freppa skrev:Får man sladda med den då och köra BMW utan bromsar som privatbil?
gladh
korvgubbe skrev:Vaddå störst?! De ska ju bara betala lika mycket som alla andra.. sen att det innebär en skatt som motsvarar 88% av deras inkomst är ju bara petitesser! Skärp dig nu! Alla ska betala lika mycket i kr! Det är rättvisast!
Chris Ash skrev:Det blir ju mest rättvist då fattar du väl!
ft skrev:De med lägst inkomst är Någon Annan[tm]. De skall betala!!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|