Plast
Småvild
Är det nån här som har ägt en jeep grand Cherokee årsmodell 2012-2013 med CRD 3.0. Hur är dom? Vad racklar och hur mycket bränsle vill dom ha? Frugans passat 4m DSG bla bla bla 2014 ska bytas ut inom en snar framtid.
Är du ute efter innerutrymmen så skulle jag säga att Legacy eller Outback är bra bilar. Rymliga och bekväma. L-tronic är kanske lite tråkig enligt många tester men samtidigt så har det som jag fattat det inte varit skitmycket problem med dom. Och enligt min upplevelse så är Subaru superbra på garanti. Jag fick ut ett brev gällande min Outback -10 så sent som i våras att dom ville byta ut en kåpa till torkarmotorn och passagerarairbagen utan kostnad för mig. På en bil som då var 9 år gammal.
Nackdelen är väl att dom har väldigt dåligt med roliga motorer i sortimentet i europa. Delvis misstänker jag för att dom är dåliga på att ljuga om förbrukningen.
På papperet drar den mer än snittet men i praktiken så är den en av få bilar som faktiskt går att köra på exakt den specade bränsleförbrukningen.
Nu är min en 3,6R så den är ännu lite törstigare än snittet men håller jag igen lite så är det inga problem att köra den på dom 0,75 som subaru uppger som förbrukning.
andrahandsvärdet är väldigt högt på dom också. Både för och nackdel. Men min egen upplevelse efter att ha haft den i 2 år är att det finns en anledning till att dom hamnat i toppen bland nöjdast bilägare flera år i rad.
Lineartronic har det ju skrivits mycket illa om, tidiga modeller verkar ha dragits med totalhaverier.
Men en outback med H6'a är klart intressant, annars.
Är det någon som har varit galen nog att köpa en Maserati Quattroporte (förra generationen)?
De är lätt räknade...
C R V, men det har säkert alla redan skrivit, då det är världens bästa allround-bil
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
C R V, men det har säkert alla redan skrivit, då det är världens bästa allround-bil
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Du har ju typ rätt...
W203 för liten?
Ingen dragkrok med vettig motor heller?
Alfa 159 sw, liten? Pålitlig?
159 med diesel är tämligen stabil.
W203 är väl inget fel på? Välj automat så kan du dra upp det mesta från sjökanten
Nej tusan 3.2:a och fyrkrafs i så fall.
Hade hoppats på en c55'a med krok verkar inte finnas. Westfalia verkar laga ett kit dock, men frågan är vad besiktningsman tycker om det.
Tja, den är väl lite skum med kamkedjan den där 3.2an..
Gör Westfalia krok, finns intyg i min värld. 55an VARJE dag i veckan framför 3.2an
Alltså alfa 3.2 Q4 då, eller merca 55'an.
Håller med om att mercan är mer bil, även om alfan ör fördjävla vacker. Dubbla pengarna dock också.
3,6l passat, lika hopplös kvalitet som andra vag?
Varför skulle det skilja menar du? Förutom att det är mer som kan gå sönder?
Det är sedan många år känt att VAG är bättre ju billigare de är från början, tex Skoda Fabia är betydligt mer felfri än Audi A8. För att inte tala om billigare i längden.
Buy quality, cry once
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |