FettSnok
96% enligt läkaren
Ptja, opc verkar ju ungefär lika spännande att äga som en Ajdå A6 3.2
Ptja, opc verkar ju ungefär lika spännande att äga som en Ajdå A6 3.2
Passa er för OPC'n. Kan bli jävligt dyrt ägande.
Problem med kamkedjan som sträcker sig och bakdiffen som havererar. Båda kostar över 40k styck att laga. Så över 80k om man drabbas av båda. Vilket minst en person på opel sport clubs forum har råkat ut för och då lät det tydligen på försäkringsbolaget som att dom tänkte skrota bilen.
Finns en del att läsa på Opel sport club och ännu mer att läsa på vxr-forumet i england.
Finns en anledning att Insignia OPC och Vectra OPC inte står så högt i värde och att dom är svårsålda.
Jag har haft en Vectra OPC (samma motor som i Insignian). Mina kamkedjor sträckte ut sig, skulle kostat runt 50k att byta men efter mycket bråk och tjaffs kostade det mig "bara" 15k och Opel tog resten på goodwill.
Då hade min motorgaranti passerat med nån vecka och 900mil om jag minns rätt. Motorgarantin sträckte sig till 10 000 mil.
Ok. En annan anledning är väl att folk mest letar snåldieslar som drar max 0,1liter/mil nu förtiden. 2 tons bilar med 120hk. Det är inte modernt med törstiga 6r direkt
Nja, inte omöjlig. Men är ååpel sne-sexan behäftad med bristfällig kamdrivning och knackig e-ls diff så kan jag garantera att just jag drabbas. Det är oftast så. Inte för att jag inte kan skruva för det är inga alls problem, men när det är sådant som kamdrivning, där följderna blir döden för motorn...Likaså undviker jag Vag-V6/V8/V10 fsi av just den anledningen...
Har inget emot att skruva, men direkta konstruktionsfel kan jag vara utan
Som Mercedes 350 bensin. Där balansaxeldrev är gjort utav härdat stearin
Ontopic: Skulle jag köpa familjekombi skulle jag handla en Dodge magnum eller Chrysler 300c med hemi eller srt8 motorn.
Bra med utrymme, driver i rätt ände, v8 med lite mos och jävligt sköna att köra.
Bara jag som aldrig sett en opel som inte kostat 40000kr i reparationer per 1000mil?
Bara jag som aldrig sett en opel som inte kostat 40000kr i reparationer per 1000mil?
Bara jag som aldrig sett en opel som inte kostat 40000kr i reparationer per 1000mil?
c5 2010jag går också i tankarna kring någon vettig familjebil. Sambon har redan en kombi så den behöver inte vara jättepraktiskt, men större än en peugeot 208 i vart fall. Halvkombi så man får in barnvagnen med fällda baksäten känns väl bra i vart fall.
Budget? 100 000:-. Golf gti är något jag är sugen på men samtidigt känns det tråkigt att köpa ytterligare än volkswagen. Så ge mig förslag .
Bränsleförbrukningen är inte så viktig då den inte kommer rulla jätte många mil. Cyklar normalt till jobbet.
Jag går också i tankarna kring någon vettig familjebil. Sambon har redan en kombi så den behöver inte vara jättepraktiskt, men större än en Peugeot 208 i vart fall. Halvkombi så man får in barnvagnen med fällda baksäten känns väl bra i vart fall.
Budget? 100 000:-. Golf GTI är något jag är sugen på men samtidigt känns det tråkigt att köpa ytterligare än Volkswagen. Så ge mig förslag .
Bränsleförbrukningen är inte så viktig då den inte kommer rulla jätte många mil. Cyklar normalt till jobbet.
Hade typ samma krav som dig, blev en Honda Civic Type-R -09, rolig och praktisk bil för vettiga pengar och vad jag förstår riktigt problemfri.
Den glömde jag. En Honda hade varit roligt att testa. Hur är bagaget? Ser ut att luta väl mycket?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |