PierFrancesco
Sporthojsnörd
Farsan skulle provköra hojen igår och lyckades välta den över sig. När han sen skulle starta så drog inte startmotorn runt motorn. Lät hojen stå ett tag och senare igårkväll startade den. Problemet nu är att den ryker olja. Det måste runnit ner olja i förbränningsrummen när den låg på sidan och förmodligen orsakade oljan att startmotorn först inte orkande dra runt motorn. Frågan är om man kan köra bort den olja som är kvar eller om jag måste försöka få bort det på annat sätt?
Lät hojen stå på tomgång nån minut igår och den verkade vara svara på gasen som vanligt när jag varvade den lite försiktigt dock så ryker den en del.
Är lite försiktig med det här just för att vi förstörde en Toyota Land Cruiser på samma sätt i Afghanistan förra året. Slog runt på taket med aset när vägen brast och när vi sen fått den på hjulen igen så lät vi den stå några minuter innan försökte vi bogsera igång den med en annan bil.
Hjulen låste sig helt och motorn vägrade gå runt när jag släppte upp kopplingen under bogseringen så vi gav rätt snabbt upp dom försöken. Fick höra sen att förbränningsrummen hade varit oljefylda och att vi totalförstörde motorn när vi försökte få igång den.
Lät hojen stå på tomgång nån minut igår och den verkade vara svara på gasen som vanligt när jag varvade den lite försiktigt dock så ryker den en del.
Är lite försiktig med det här just för att vi förstörde en Toyota Land Cruiser på samma sätt i Afghanistan förra året. Slog runt på taket med aset när vägen brast och när vi sen fått den på hjulen igen så lät vi den stå några minuter innan försökte vi bogsera igång den med en annan bil.
Hjulen låste sig helt och motorn vägrade gå runt när jag släppte upp kopplingen under bogseringen så vi gav rätt snabbt upp dom försöken. Fick höra sen att förbränningsrummen hade varit oljefylda och att vi totalförstörde motorn när vi försökte få igång den.