Vält hoj!

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
Lämnade i onsdags min hoj hemma hos en polare för att vi skulle dricka,
skulle hämta den igår men det var så kasst väder, så jag bestämde mig för hämta den idag (fredag) istället. Den står i ett väldigt lugnt fint område så tyckte en natt till utanför hans hus borde inte vara något problem.

Nu ringde min kompis inatt och berättar att moppen låg på sidan på asfalten :mad:
har inte vart där och tittat på skadorna än, men blev inte många timmar sömn efter hans samtal.
Varför kan inte folk hålla sina fingrar i styr, jag blir så less :huvet
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
KING KONG skrev:
2535663 Det e jakt säsong så ut och jaga hojvältare.ha ha ha:tummenupp

Ska dit med CSI-kittet, och spåra upp den där jäveln, dna analysera styret göra en fantombild på hans garanterade genfel.
 

Dark_Messenger

Guest
Fre 13:e - den kanske vält av sig själv...spoooky... :eek:

Jävligt trist i vilket fall..
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
Jag har en 300 winscheter magnum hemma, kom över sen så kan vi ut o jaga dom jävlarna!:tummenupp

//Lukas
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Tråkigt att höra!

Tjena rasmusen! Fan lider med dig! Hoppas att skadorna är minimala, vi höres!
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Faizty skrev:
2535699 Ska dit med CSI-kittet, och spåra upp den där jäveln, dna analysera styret göra en fantombild på hans garanterade genfel.
Jag kan bespara dig besväret med att släpa fram CSI kitet.
Med 100% säkerhet har det gått till så här din polare kom hem från krogen med sig hade han en :tuttar ville styla lite och visa upp sin fina båge lägger upp :tuttar:hojcbr och i sina desperata fösök att tränga in i :arsele:tuttar välter han hojen.:D
Hoppas det inte blev allt för stora skador
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Harvest skrev:
2536016 Jag kan bespara dig besväret med att släpa fram CSI kitet.
Med 100% säkerhet har det gått till så här din polare kom hem från krogen med sig hade han en :tuttar ville styla lite och visa upp sin fina båge lägger upp :tuttar:hojcbr och i sina desperata fösök att tränga in i :arsele:tuttar välter han hojen.:D
Hoppas det inte blev allt för stora skador

:tummenupp :tummenupp Dagens bästa tips!!! Tror stenhårt på den!!! Skador på :tuttar eller hojen?!?! :D
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Faizty skrev:
2535652 Lämnade i onsdags min hoj hemma hos en polare för att vi skulle dricka,
skulle hämta den igår men det var så kasst väder, så jag bestämde mig för hämta den idag (fredag) istället. Den står i ett väldigt lugnt fint område så tyckte en natt till utanför hans hus borde inte vara något problem.

Nu ringde min kompis inatt och berättar att moppen låg på sidan på asfalten :mad:
har inte vart där och tittat på skadorna än, men blev inte många timmar sömn efter hans samtal.
Varför kan inte folk hålla sina fingrar i styr, jag blir så less :huvet
Min evil bajk höll på å välta en dag nu i veckan när jag kom ner ten, den hade stått i två dygn ungefär och stödet var igenom asfalten med en bete. :mattias

Men detta utesluter ju givetvis inte att din polare pökar bruds på din båge så spöa honom först och fråga sen:tummenupp
 
Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Faizty skrev:
2535652 Lämnade i onsdags min hoj hemma hos en polare för att vi skulle dricka,
skulle hämta den igår men det var så kasst väder, så jag bestämde mig för hämta den idag (fredag) istället. Den står i ett väldigt lugnt fint område så tyckte en natt till utanför hans hus borde inte vara något problem.

Nu ringde min kompis inatt och berättar att moppen låg på sidan på asfalten :mad:
har inte vart där och tittat på skadorna än, men blev inte många timmar sömn efter hans samtal.
Varför kan inte folk hålla sina fingrar i styr, jag blir så less :huvet

Jag ställer numera aldrig hojen på vägen bredvid andra bilar. Tillslut så är det någon som inte kan köra, som råkar putta till hojen när de ska ut.
Har hänt mig i alla fall:(
Och ställer man den på trottoaren så är det någon full jäkel som måste sparka ner den på vägen hem.
Slutsats: Måste stå i garage
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Mjölnaren75 skrev:
2536232 Jag ställer numera aldrig hojen på vägen bredvid andra bilar. Tillslut så är det någon som inte kan köra, som råkar putta till hojen när de ska ut.
Har hänt mig i alla fall:(
Och ställer man den på trottoaren så är det någon full jäkel som måste sparka ner den på vägen hem.
Slutsats: Måste stå i garage
Eller så ska någon snäll förälder kasta upp en minimänniska för att provsitta..för dom ser ju såååå sööööta ut på en hoj....
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Faizty skrev:
2535652

Nu ringde min kompis inatt och berättar att moppen låg på sidan på asfalten :mad:
har inte vart där och tittat på skadorna än, men blev inte många timmar sömn efter hans samtal.
Varför kan inte folk hålla sina fingrar i styr, jag blir så less :huvet

Väldigt tröttsamt! Har du helförsäkrat?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Mjölnaren75 skrev:
2536232 Jag ställer numera aldrig hojen på vägen bredvid andra bilar. Tillslut så är det någon som inte kan köra, som råkar putta till hojen när de ska ut.
Har hänt mig i alla fall:(
Och ställer man den på trottoaren så är det någon full jäkel som måste sparka ner den på vägen hem.
Slutsats: Måste stå i garage

Har aldrig varit med om att någon vält min hoj. Har nästan alltid min hoj i någon typ av förråd eller garage. När jag parkerar någonannanstans så brukar jag ställa mig på ett trevligt ställe och plocka av regplåten så man slipper böter :D
Dock tror jag att det resulterat i att regplåten nu ligger någonstans mellan sveavägen och mitt garage :huvet
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
enchanter skrev:
2536537 Väldigt tröttsamt! Har du helförsäkrat?

ja tack och lov, men min självrisk är höjd för att få ner premien, får man betala hela självrisken vad som än har hänt? länsförsäkringar

ladbol skrev:
2535980 Tjena rasmusen! Fan lider med dig! Hoppas att skadorna är minimala, vi höres!

ja det suger verkligen, har vart och hämtat den nu, den hade vält åt BÄGGE hållen, så antagligen var det nån som skulle provsitta den, råkar välta den lätt åt vänster, och sen när han/hon ska försöka resa den så föll den åt höger.

resultat:

-blinkers och frontkåpan är spräckta på högersida.
-blinkers bak skadad höger sida,
-bromspedalen helt intryckt,
-repor på avgassystem och nere på högerkåpan,
-handbromsen är spucken och böjd,
-gashandtaget fått en törn,
-växelhuskåpan skrapad,
-växelpedal tilltryckt,

det är iallfall vad jag hittat hittills. lite trött blir man allt,
ska skaffa eldkastarlarm på nästa hoj :rolleyes:

Mjölnaren75 skrev:
2536232 Jag ställer numera aldrig hojen på vägen bredvid andra bilar. Tillslut så är det någon som inte kan köra, som råkar putta till hojen när de ska ut.
Har hänt mig i alla fall:(
Och ställer man den på trottoaren så är det någon full jäkel som måste sparka ner den på vägen hem.
Slutsats: Måste stå i garage

man borde ha någe form av portabel elbur kopplat till 20 bilbatterier att ställa in hojjen i !:tummenupp
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Faizty skrev:
2536850 ja tack och lov, men min självrisk är höjd för att få ner premien, får man betala hela självrisken vad som än har hänt? länsförsäkringar



ja det suger verkligen, har vart och hämtat den nu, den hade vält åt BÄGGE hållen, så antagligen var det nån som skulle provsitta den, råkar välta den lätt åt vänster, och sen när han/hon ska försöka resa den så föll den åt höger.

resultat:

-blinkers och frontkåpan är spräckta på högersida.
-blinkers bak skadad höger sida,
-bromspedalen helt intryckt,
-repor på avgassystem och nere på högerkåpan,
-handbromsen är spucken och böjd,
-gashandtaget fått en törn,
-växelhuskåpan skrapad,
-växelpedal tilltryckt,

det är iallfall vad jag hittat hittills. lite trött blir man allt,
ska skaffa eldkastarlarm på nästa hoj :rolleyes:



man borde ha någe form av portabel elbur kopplat till 20 bilbatterier att ställa in hojjen i !:tummenupp

Vet inte vad du har för självrisk men jag skulle kolla upp vad det kostar och se om det är lönt att blanda in försäkringsbolaget.

Gjorde själv en vurpa i typ 60 blås när jag gjorde en stoppie med 125:an. Men jag blandar inte in FB då självrisken är på 6 papp. tror att det kostar typ 3-4 tusen att fixa (Den klarade sig otroligt bra, bara en liten kåpa repad)
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
NisseNutz skrev:
2536946 Vet inte vad du har för självrisk men jag skulle kolla upp vad det kostar och se om det är lönt att blanda in försäkringsbolaget.

Gjorde själv en vurpa i typ 60 blås när jag gjorde en stoppie med 125:an. Men jag blandar inte in FB då självrisken är på 6 papp. tror att det kostar typ 3-4 tusen att fixa (Den klarade sig otroligt bra, bara en liten kåpa repad)

vet du något ställe som man kan kolla upp priser på orginalkåpor och andra delar till honda? har redan gjort en drive in besiktning för försäkringsbolaget, vet du om man kan välja i senare hand ifall man vill lösa det själv eller med dom?

Edit: Såg nu att självrisken är 8000, jesus
 
Last edited:

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Faizty skrev:
2536982 vet du något ställe som man kan kolla upp priser på orginalkåpor och andra delar till honda? har redan gjort en drive in besiktning för försäkringsbolaget, vet du om man kan välja i senare hand ifall man vill lösa det själv eller med dom?

Edit: Såg nu att självrisken är 8000, jesus

Var på Lelles idag och frågade på kåpor till min hoj. Där kan man få uppgifter på ca priser. Jag antar att varje mc-handlare som säljer Honda kan hjälpa dig. Fast du kanske menar en website?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Faizty skrev:
2536982 vet du något ställe som man kan kolla upp priser på orginalkåpor och andra delar till honda? har redan gjort en drive in besiktning för försäkringsbolaget, vet du om man kan välja i senare hand ifall man vill lösa det själv eller med dom?

Edit: Såg nu att självrisken är 8000, jesus

Nej faktiskt inte, jag vurpa med hojen för mer än en månad sen men jag har varit ganska lat :) Men ring någon mc handlare som har med honda att göra. Mchörnan brukar jag ringa till (södertälje). Angående FB och besiktning vet jag inget om tyvärr
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top