Väntan på våren...

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Hur fan känns det o sitta i Skåne då? Jo som o sitta på svensk sol-ort
med två-tre decimeter snö!!! :huvet
Ännu roligare när man sitter hemma hela dagarna för att skolan anser att
det är FÖR MYCKET JÄVLA SNÖ :mad: för att överhuvudtagen färdas säkert i bil på E6an!!!
Varför finns snön när man ändå inte har råd med någon vinteraktivitet pga.
nyköpt och tyvärr okörd hoj!!!! :4skrika

edit: röd väg=besvärligt väglag (torr vägbana ---> vallar på några decimeter)

Bifogat

• Väglag.png
    Väglag.png
    24.7 KB · Visningar: 59

Need4Speed

Crash is king!!
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
CBR 600 streetfighter +fireblade
Det är kallt i hela Sverige just nu men i Eskilstuna verkar det vara snor-kallt... :hihi
Ska döva smärtorna med en tripp till varmare bräddgrader snart :banana

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Swedie skrev:
Nu är MC säsongen snart här. Var ute o gick och solen värmde även fast det står -7 på skalan, man blir alldeles glad inombords! Jag har klarat mig ända tills nu att inte ha det där besväret av att inte kunna köra. Nu när vårtecknena på sätt o vis är här (även om det var köldrekord i natt i södra lappland), så börjar jag bli rättså onormal i mitt uppförande. Även kramdjur får agera gasrulle i brist på riktiga hojen. :näsblod

Hur går eran väntan? Sitter ni o blir tokiga oxå? vad gör ni för att avhjälpa? :3freak

Lugna er, det kommer vår, denna månad att det är kallt på kvällar, nätter o mornar är bara någorlunda normalt!!
ars är oftast "förändringens" månad, redan nu är dagarna längre och ljusare, sen ställer man om klockan till sommartid, jag har de senaste 10 åren satt på sommardäcken i mars månad.

Pratade med en som hade en dotter som fyller den 21 mars o de har nästan aldrig varit snö på hennes födelsedag(Norrköping)

Om en månad så är nog de flesta igång därute, jag skulle kunna ta mig en tur nu med då det är farbara torra vägar, men kylan säger stopp..jag vet att det är så, putsar på hojen och sitter med solbrillor o solen och kollar hur hon glänser ikapp med solen :)

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag kjør skoter varje helg nu men det funkar inget vidare, har nog en och en halv meter snø ute och det snøar mera just nu.....Det blir nog inte någon hoj åkning før i slutet av April-børjan av maj....

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Man undrar ju när våren skall komma, här i Lyrestad (utanför skövde) har vi
-15 grader och 20 cm snö.

Sambon och jag har sålt fzr:n och köpt en sv 1000-03

Blir inte klok på vädret, 050106 togs den här bilden från min lägenhet och bilden på huset togs i slutet av okt.

Last edited:

janoshki-jonaz

Guest
Tyckte det va lite kallt igår kväll vid 22 tiden då ja köpte min gpz900r i strängnäs...sedan på hemvägen hade ja fan is på insidan rutorna pga minusgrader nu hade man ju bara 40mil enkel väg så totalt 80mil på 9 timmar blev det...men hojjen e såååå fin..ska bli gott i slutet på månaden o köra hem skönheten på en 40mils premiärtur.....

just nu tinar snön o det rinner vatten utmed taket på huset...inga mer vidriga minus grader nu....

stövlar o ställ o hjälm o handskar har man redan köpt så nu e det bara att gnälla,supa o "göka som gäller så att kärringen e tyst när man kommer hem från sina "ja ska bara ta en sväng efter jobbet2 turer på ett par timmar.... :banana

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Swedie, vad har du gjort med din fina bild???!! Och nästa fråga som jag vet alla med mig som inte fattar vad det är ställer sig: VAD FAAN HAR DU GJORT PÅ FINGRET?? :confused:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Mandus skrev:
Swedie, vad har du gjort med din fina bild???!! Och nästa fråga som jag vet alla med mig som inte fattar vad det är ställer sig: VAD FAAN HAR DU GJORT PÅ FINGRET?? :confused:

Tänk riktigt noga :zpy

Scardashell

Viklund
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Honda cbr 600 rr -08
2:a veckan i januari va pärlan ut.....

Kan man inte tro nu..... ligger fan massa snö skåne :kocko

Brukar köra varje dag te jobb denna årstid ju :4skrika

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
tje..har bytt en bak däck och gjrot en stor servis ..samt har ställt på hojen förre veckan :tummenupp ... förhoppningsvis skulle köra nu!! :3freak ..fan oxå.. har bara slösat pengarna på försäkring utan till nytta :huvet .. hoppas att det bli bättre snart.

lärarn

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
-99 Triumph Speed Triple
-23 grader i morse, suck. Tittar på faster 3-4 ggr i veckan, men det blir man ju inte mindre sugen av eller. Långfredagen blir det premiär, oavsett väder. Parad Kristinehamn-Filipstad-Karlstad med många hojar.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
lärarn skrev:
-23 grader i morse, suck. Tittar på faster 3-4 ggr i veckan, men det blir man ju inte mindre sugen av eller. Långfredagen blir det premiär, oavsett väder. Parad Kristinehamn-Filipstad-Karlstad med många hojar.

Vilken tur då... jag åker nämligen först :D Fast när man går ut nu på morgonen så är det inte alltför roligt :(

lärarn

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
-99 Triumph Speed Triple
He, He. Bra idé att lägga sig långt fram så man slipper få läderfransar i drivpaketet :D .

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
lärarn skrev:
He, He. Bra idé att lägga sig långt fram så man slipper få läderfransar i drivpaketet :D .

Haha, ja jag är ju ordförande i klubben (Cmck) som alltid ordnar premiären (34e året i rad nu förresten). Man är alltid lika nyfiken om man ska klara sig från att bli överrullad av nån vinglande krompråm när man står och vinkar in de ankommande hojarna. :gnissla

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras