Väntan på våren...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu är MC säsongen snart här. Var ute o gick och solen värmde även fast det står -7 på skalan, man blir alldeles glad inombords! Jag har klarat mig ända tills nu att inte ha det där besväret av att inte kunna köra. Nu när vårtecknena på sätt o vis är här (även om det var köldrekord i natt i södra lappland), så börjar jag bli rättså onormal i mitt uppförande. Även kramdjur får agera gasrulle i brist på riktiga hojen. :näsblod

Hur går eran väntan? Sitter ni o blir tokiga oxå? vad gör ni för att avhjälpa? :3freak

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Blir helt jävla galen! Nu ÄR det ju vår enligt kalendern, men i morse var det -24 C här!! Ut och gasa i garaget ska jag göra.

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Försöker hitta på andra avledande manövrar som kan få mina tankar på annat håll. Tänker åka skidor här i backen nu på fredag. Man får göra som alkoholisterna, ta en dag i taget ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag drar till Egypten och 27 grader och sol. Vet inte om det hjäler men det ska bli skönt. :hej

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag känner av suget rätt rejält nu. Trots allt är det tur att våren inte är här ännu för hojen består av lite mer än en del just nu...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Körde första gången 15 mars förra året men det känns som att det kommer inte att hända i år..... :(

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ja, nu börjar det bli lite jobbigt med all kyla och snö. Nu står det mars på kalandern, men en massa minus på termometern och det är inte normalt här i Göteborg iaf. Jag ska plocka fram varmluftspistolen sen och börjar tina snö. :3freak

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Jag håller på och planerar en snabb resa över en helg till ett varmt ställe var som helst i världen där jag kan hyra MC :tummenupp Jag pallade inte mer med kylan när man titta på tempten som låg på -25.6 i morse :huvet

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag känner mig helt jävla stissig inför allt som måste fixas.
Ska byta regskyltslampa, byta avgassystem,byta framskärm, fixa till det sneda stödet, byta däck, regbesikta och besikta.

Det jobbiga är att hojen står i halmstad så jag kan inte ens gå ut till den och påbörja arbetet. jävla skit.

Och vad gör man för att avhjälpa? Sitter här som nån jävla idiot och får ökad abstinens.

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Känns helt overkligt när man kollar ut genom fönstret. Härom natten vräkte det ner snö på nytt och progrosen verkar inte bli bättre framöver. Förstår mig inte på det här vädet. Man blev man ju inte mindre sugen när man på väg till lunchstället för tre veckor sedan plötsligt hörde skönsjungande sång eka mellan husväggarna. När jag kommer hundra meter längre ner på gatan såg jag ett litet *svin* sitta och "värma" sin Honda Fj 1200 med dubbla pipor. Då var det sol och barmark som gällde så jag antar att han fick sig en rejäl repa den dagen. Hmm...vill också ut och "vårgasa"...

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Jag försöker jobba så mycket som möjligt så att jag slipper tänka på hojkörning :p

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Visst är det surt med äckligt grym kyla enligt termometern. Mycket snö ute, men det var torrt på E4an idag !!!

Snö på sidan av vägen skiter jag i, så länge det e torr asfalt man kan åka på.

Frågan är om man vågar åka på torr asfallt trots att det är -5 till -10 grader på dagen?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Det blir + till helgen.. :tummenupp
Det är inte så brottom med våren för min del... skulle bara kännas illa i skälen att slösa bort fina dagar när inte hojen är ihopplockad.. känner paniken nu över att den måste bli klar.. får ramen från lackering förhoppningsvis till helgen.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Har faktiskt kört lite iår. Både offroad och lansvägsbåge (tom lite minimoto). Det har gjort att det inte har varit så farligt. Men det var nu över en månad sedan jag körde hoj och det vart ju inte jätte mycket när jag väl körde!! Och nu är det ju en massa snö :huvet Börjar bli lite jobbigt JA!!

Det enda jag kan göra för att dämpa suget är att jobba :rolleyes:

Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Jag hatar vintern...

Nästa vintersäsong ska jag inhandla en pall rysk vodka och köpa på mig valium och rohypnol för ett helt regemente!!!

:tungan

Närå... jag ser det så här... om mindre än 2 månader är det dags för första maj kortegen och då ska hojen vara tipptopp vilket innebär att jag måste börja pula med den om 3 veckor... :)

Det är bara att belasta sig med alldeles för mycket jobb sålänge... då dödar man tid samtidigt som man tjänar kulor.. :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras