Värd pengarna?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
philsson skrev:
Men det är klart att 1000kr för ett drivpaket är ganska normalt. oringskedja är dyrt.. 900kr ca. men jag köppte nu en vanlig standard kedja nu.. blev m ycket billigare. :rolleyes: frågan är hur lång tid de håller.

Kan hålla bra länge om du smörjer den ofta :)

min gamla som inte var o-ring dödade jag fort :näsblod , avfettning + vatten och glömma att smörja är ingenhöjdare

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
spectre skrev:
Kan hålla bra länge om du smörjer den ofta :)

min gamla som inte var o-ring dödade jag fort :näsblod , avfettning + vatten och glömma att smörja är ingenhöjdare
Nej det är sant.. Och jag kan säga dig att jag smört min oringskedja 1 ggn på 2 år. :S men konstigt nog så har den klarat sig relativt fint. medans min alledes nya kedja som jag inte ens kört med redan är väldigt rostig. :confused:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Så krångligt o smörja på sporthojar med när man inte har depåstöd, så det blir ju inte av att man smörjer....

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Så krångligt o smörja på sporthojar med när man inte har depåstöd, så det blir ju inte av att man smörjer....
De e ju sant. men hur ska man göra egentligen?. jag har typ tagit en gammal pensel och kört runt på kedjan med lite motorolja typ. är det helt fel?. :confused:

Solid snake

Guest
Spinner skrev:
Köp min TZR istället för att köpa nåt som inte ens är besiktigad! :)

Din TZR e ju helt slut i motorn, så mycket problem du har haft med den. :hihi :notme

Nämen den verkar ju till o ha hållt ihop bra :rolleyes:

Nämen nu får man bli seriös då :rolleyes:

Tycker han kan köpa din, ganska mycket delar han får till o så, jag hade köpt den om jag var 16. :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Din TZR e ju helt slut i motorn, så mycket problem du har haft med den. :hihi :notme

Tycker han kan köpa din, ganska mycket delar han får till o så, jag hade köpt den om jag var 16. :)
De e sant.. Alltid kul å få med lite extra delar. kan vara bra å ha om nåt strular.
Sen 6k för en TZR som är fullt fungerande är helt OK.. lite skeptisk till lacken bara.. :rolleyes: .. skojar bara ;) den e kunglig :lol

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Solid snake skrev:

Har bara haft två haverier! Ett orsakade jag själv genom att använda ett redan använt kolvbultsclips som utan förvarning lossnade och kilade fast sig mellan cylinder och kolv. Sen dess (förra hösten) har den gått utan problem med nya delar. Stannade en gång pga skit mellan pulsgivare och svänghjul men sådant kan man inte rå för (Jag trodde det var spolar och cdi men icke) Annars har den bara gått! Så det så! (Nu måste jag bara använda kockosmilisen på dig Snake) :kocko

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Lacken ÄR dålig. Därav det otroligt häftiga tyget (brudmagnet av alldra högsta grad)

Hade satt priset till 9000kr förut och gick ned till 8 och nu 6. Jag vill ju bli av med den.

Annars en toppenhoj faktiskt. Hade gärna haft kvar den men jag behöver en bil nu när det är kallt och mörkt ute :(

Solid snake

Guest
Spinner skrev:
...blablabla...

Jeje, höhö, jag kommer ihåg precis när du blev medlem, då snackade du om att den reste på 2an, kommer du ihåg det? :lol :)

Hoppas den får en bra ägare. :)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Solid snake skrev:
Jeje, höhö, jag kommer ihåg precis när du blev medlem, då snackade du om att den reste på 2an, kommer du ihåg det? :lol :)

Hoppas den får en bra ägare. :)
Haha. Ja det var tider det :hihi Var du medlem redan då?

Solid snake

Guest
Spinner skrev:
Haha. Ja det var tider det :hihi Var du medlem redan då?

:nicka Mm, det var jag, tror jag blev medlem två-tre veckor innan dig. :)

Fan vilka bra trådar det fanns på den tiden, o allt bara försvann i krashen. :(

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Spinner skrev:
Har bara haft två haverier! Ett orsakade jag själv genom att använda ett redan använt kolvbultsclips som utan förvarning lossnade och kilade fast sig mellan cylinder och kolv. Sen dess (förra hösten) har den gått utan problem med nya delar. Stannade en gång pga skit mellan pulsgivare och svänghjul men sådant kan man inte rå för (Jag trodde det var spolar och cdi men icke) Annars har den bara gått! Så det så! (Nu måste jag bara använda kockosmilisen på dig Snake) :kocko
Annars kan ju snubben köpa min.. den är facktiskt väldigt omtänksam.. :hihi fråga NSR martin! :rofl

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...