Aprilia RSV 1000 -01
Bensinförbrukning: 7/10 - Ligger ganska precis på 0,7/mil i normal blandad körning med lättare bus, tycker det är ruskigt bra på en såpass rask båge som inbjuder till bus.
Komfort förare: 6/10 - Det är en sporthoj trots allt...man sitter bra för aktiv körning, det är rätt rymligt, men för längre turer på motorvägen är det inget vidare.
Komfort passagerare: 3/10 - inga handtag, liten skinnplätt att sitta på, sambon gillar den inte.
Bromsar: 7/10 - Ett jävla bett fram, bakbromsen verkar de ha för syns skull (designfel med bromscylinder som sitter väldigt varmt till...).
Motor effekt och vrid: 9/10 Saknas lite effekt på toppen för full pott.
Motor karaktär: 10/10 - Varvvillig twin med bra mellanregister...jag älskar den.
Buskul:9/10 Jajääädrar, det är bara bus i den här.
Kvalitet: 7/10 - Hög kvalitet där det räknas, chassie och motor - men småsaker drar ned det, startreläet och en förarmiljö som är som stulen rakt ur en gammal fiat (dock rätt kompetent för sin tid med laptimer etc).
Fjädring: 8/10 - Chassiet svarar bra, upplevs stadig som tusan.
Snabb asfalt: 9/10
Snabb grus: 2/10
Snabb offroad: 1/10
Försäkringspremie: 5/10 - sansat för att vara sporthoj.
6,4 / 10
Husaberg FE450 -08 Endurocykel, recenserad som sådan..
Bensinförbrukning: 3/10 - man mäter i timmar en tank på 8 liter räcker, det är 2 timmar i full attack..
Komfort förare: 9/10 - perfekt förarmiljö, upprätt med full kontroll.
Komfort passagerare: 1/10
Bromsar: 7/10 - Lättdoserat och strulfritt, skogskörningen gör att det äter belägg..
Motor effekt och vrid: 8/10 - För mycket motor för det mesta, för stubbrace hade man kunnat tänka sig en 650 dock.
Motor karaktär: 10/10 - Mjuk och from som ett lamm på botten, och håller man i rullen är det bäst att man har pejl på vad man gör.
Buskul: 10/10 - Det är en lekhoj, går gärna på bakhjulet, och det hoppas friskt på crossbanorna, faktum är att det gasas nog mer än vad man behöver egentligen, bara för att det är så kul!
Kvalitet: 6/10 - Detaljfinishen är sådär på en del ställen, det är kvalitetskomponenter ihopsatta med en rapp rova i ett lätt chassie, men den vinner inga skönhetspris.
Fjädring: 9/10 - Gaffeln kunde vara lite mera följsam i snabba slag, men det är den bästa bågen jag kört hittills med standardfjädring på.
Snabb asfalt: 3/10 - Drevad för på sin höjd 140, men den rör på sig rätt friskt, men asfalt är i nödfall vid transport..
Snabb grus: 8/10 - snabbare än mig på grus.
Snabb offroad: 10/10 - jävligt mycket snabbare än mig i skogen.
Försäkringspremie: 10/10 - en hundring i månaden halvförsäkrat.
7,2/10
/J