zopilote
I minoritet
Yamaha MT-01 -06
Bensinförbrukning: 8/10 (Drar ca 0,6 vid normalt inspirerad körning, precis som alla hojar jag har ägt förutom RD350...)
Komfort förare: 7/10 (Perfekt sittställning, men lite blåsigt vid högre hastigheter)
Komfort passagerare: 5/10 (Sambon klagar på för höga bakre fotpinnar och vibrationsskador där bak)
Bromsar: 10/10 (Mer än tillräckliga trots ordentlig vikt)
Motor effekt och vrid: 7/10 (Vridet 150Nm kan man väl inte klaga på, men toppeffekten 90 hästar lämnar en del att önska. Kort register)
Motor karaktär: 11/10 (It´s Alive!!!)
Buskul:5/10 (Lite för tung...)
Kvalitet: 9/10 (Dyra komponenter, men lite känslig lack)
Fjädring: 8/10 (Riktigt bra efter lite justering)
Snabb asfalt: 7/10 (När man vant sig vid tyngden och motorbromsen, går det faktiskt att åka riktigt fort)
Snabb grus: 1/10 (Skrämmande obehaglig på grus, för breda däck och för mycket vrid)
Snabb offroad: 0/10 (Inte vågat prova)
Försäkringspremie: 9/10 (Jämfört med sporthoj = nästan gratis)
6,7 i snitt. Ja, jag är nöjd
Bensinförbrukning: 8/10 (Drar ca 0,6 vid normalt inspirerad körning, precis som alla hojar jag har ägt förutom RD350...)
Komfort förare: 7/10 (Perfekt sittställning, men lite blåsigt vid högre hastigheter)
Komfort passagerare: 5/10 (Sambon klagar på för höga bakre fotpinnar och vibrationsskador där bak)
Bromsar: 10/10 (Mer än tillräckliga trots ordentlig vikt)
Motor effekt och vrid: 7/10 (Vridet 150Nm kan man väl inte klaga på, men toppeffekten 90 hästar lämnar en del att önska. Kort register)
Motor karaktär: 11/10 (It´s Alive!!!)
Buskul:5/10 (Lite för tung...)
Kvalitet: 9/10 (Dyra komponenter, men lite känslig lack)
Fjädring: 8/10 (Riktigt bra efter lite justering)
Snabb asfalt: 7/10 (När man vant sig vid tyngden och motorbromsen, går det faktiskt att åka riktigt fort)
Snabb grus: 1/10 (Skrämmande obehaglig på grus, för breda däck och för mycket vrid)
Snabb offroad: 0/10 (Inte vågat prova)
Försäkringspremie: 9/10 (Jämfört med sporthoj = nästan gratis)
6,7 i snitt. Ja, jag är nöjd