Världens dyraste sporthoj

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Måste ju hålla med oskar.

Ducce säljer knappast en kopia på MotoGP- racern INKL lampor och allt som gör den gatlaglig för runt 500000.- när racern UTAN all gatutrustning om man nu kunde köpa den kostar En triljon typ, eller nåt !!!

Sen är den ju iofs troligen bland det värsta man kan köpa för att ha på gatan, om inte det absolut värsta, men det hjälper ju inte.

Dessutom så håller nog inte argumentet att det är när de går över till 800cc som det därför släpps en kopia på 990cc. Denna gatmodell har garanterat planerats för hos ducce internt innan 800cc-planerna för MotoGP var spikade.

oscar skrev:
2582117 Förmodligen, men fortfarande ljusår ifrån!

Blir inte upprörd, jo lite, men mest mörkrädd...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Mulles skrev:
..
Denna gatmodell har garanterat planerats för hos ducce internt innan 800cc-planerna för MotoGP var spikade.

Tänkte skrivit det med. :)

Ca 1,5 år innan man kom ut med beskedet om att man skulle sänka cylindervolymen i MotoGP hade Ducati gått ut med att man planerade sin replika.

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Jag gillar Ducati, och önskar att de har släppt en GP kopia men inte ens en klisterlapp är samma och var tog antispinn och sånt vägen på Desmosedicin ?

Materialen är nog den största skillnaden !

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
vad alla härjar, det är en riktigt grym hoj och jag tror dom flesta skulle köpa den om dom hade pengar=) iaf ja skulle de även fast den inte är 100% moto gp moddad.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Konstigt att alla hänger upp sig på att en MotoGP hoj är dyr. Klart den är, samt alla delar till den. Det är ju prototyprejsing och ingen del får vara samma som något serieproducerat. Alla verktyg är unika, all utvecklingstid belastar prototypkontot och tillvekaren kan sätta vilket pris som helst på delarna som ska leasas ut / säljas (som ett svar på Axxexs inlägg om prisbilden).

Men när man går från prototyp till serietillverkning minskar kostnaderna per tillverkad enhet radikalt, och jag menar verkligen radikalt. En plastbit som kostat flera 100 000 kr att utveckla kan när all utveckling är gjord kosta 10 spänn. Men ska du bara köpa två så kostar dom förmodligen över 50 000 kr / st. Lita samma fenomen här, Ducati utvecklar en hoj som ska serietillverkas (om än i väldigt liten skala). Dom använder grunderna, tekniken och material från sin tidigare MotoGP hoj, byter ut en del prylar (vi har hört om bromsar här), anpassar hojen till gällande normer för buller, avgaskrav, säkerhet och användbarhet.
Är detta en MotoGP hoj så långt man kan komma eller är det en replika?
I mina ögon är en replika en efterapning som ska likna orginalet. Jag tycker inte denna hojen är det utan det är MotoGP hojen man släpper ut på gatan (i modifierad form).

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag såg just att 3 års service ingår i de 536´000:-....jamen då så. Då var det ju inte så dyrt längre :D

Om man som en genomsnitts ducatist kör 500mil /år så är det ju bara en sudd mer kostsamt än att äga en Monster 900 med fransiga remmar !!

:D

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
[- sNaIjK -] skrev:
2582201 Vilket skitsnack. En MTT går på över en miljon kronor.

Engine:

Rolls Royce Allison

250 series gas turbine

Power

320 HP @52,000 rpm

(286 HP @ rear wheel)

DEN skulle jag vilja prova, med eller utan fallskärm.

För sista gången............deeeeet ääär iiingen moootooorcyckel...det är ett missfoster. :arsele

Förövrigt skulle jag välja Duccen över Agustan alla dagar i veckan. Enda anledningen till att MV:n kostar 900 000 är givetvis pga. produktionen på enbart 100 st.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Maverick_ou812 skrev:
2582467 Konstigt att alla hänger upp sig på att en MotoGP hoj är dyr. Klart den är, samt alla delar till den. Det är ju prototyprejsing och ingen del får vara samma som något serieproducerat. Alla verktyg är unika, all utvecklingstid belastar prototypkontot och tillvekaren kan sätta vilket pris som helst på delarna som ska leasas ut / säljas (som ett svar på Axxexs inlägg om prisbilden).

Men när man går från prototyp till serietillverkning minskar kostnaderna per tillverkad enhet radikalt, och jag menar verkligen radikalt. En plastbit som kostat flera 100 000 kr att utveckla kan när all utveckling är gjord kosta 10 spänn. Men ska du bara köpa två så kostar dom förmodligen över 50 000 kr / st. Lita samma fenomen här, Ducati utvecklar en hoj som ska serietillverkas (om än i väldigt liten skala). Dom använder grunderna, tekniken och material från sin tidigare MotoGP hoj, byter ut en del prylar (vi har hört om bromsar här), anpassar hojen till gällande normer för buller, avgaskrav, säkerhet och användbarhet.
Är detta en MotoGP hoj så långt man kan komma eller är det en replika?
I mina ögon är en replika en efterapning som ska likna orginalet. Jag tycker inte denna hojen är det utan det är MotoGP hojen man släpper ut på gatan (i modifierad form).

Så du tycker alltså att en kille som bygger sin egen AC Cobra med glasfiberkaross på en bottenplatta från en 67:ans bagge och sätter i en 2.0 liters ford sierra motor fortfarande har en äkta AC Cobra "så långt man kan komma" och inte en REPLIKA :va :va

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
mikael n skrev:
2581903 R1 SP tillhör väl inte den mest exklusiva skaran. Vad kostar den ? 180000 ?

.

Nej så är det men den kostar iaf mer att ersätta än en standard men till samma premie för piloten

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Maax skrev:
2582541 För sista gången............deeeeet ääär iiingen moootooorcyckel...det är ett missfoster. :arsele

Jag hade valt MTT före Duccen alla dagar i veckan, dessutom har dom ju nästan samma toppkåpa.:tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Aviation skrev:
2582395 vad alla härjar, det är en riktigt grym hoj och jag tror dom flesta skulle köpa den om dom hade pengar=) iaf ja skulle de även fast den inte är 100% moto gp moddad.
Jag håller med till 100%. Det var ett jävla tjafsande här. Hojen är ju helt galet ball och slår allt som går att köpa över disk i dagens läge.

Jag ska själv ha en när jag blir miljardär.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mikey skrev:
2582697 Så du tycker alltså att en kille som bygger sin egen AC Cobra med glasfiberkaross på en bottenplatta från en 67:ans bagge och sätter i en 2.0 liters ford sierra motor fortfarande har en äkta AC Cobra "så långt man kan komma" och inte en REPLIKA :va :va
mmmmmm... för det var ju exakt den situationen jag beskrev? :rolleyes:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Maax skrev:
2582541 För sista gången............deeeeet ääär iiingen moootooorcyckel...det är ett missfoster. :arsele

Förövrigt skulle jag välja Duccen över Agustan alla dagar i veckan. Enda anledningen till att MV:n kostar 900 000 är givetvis pga. produktionen på enbart 100 st.

Nä nä nä! Aldrig i livet!!!
MV´n är ju SÅÅÅÅÅ mycket schnyggare än Duccen, ALLA dagar i veckan dygnet runt i all evighet......spegelvänt tio tusen fler gånger än vad du nånsin kan säga...för alltid....jämt åxå....:D

Skämt å sido.

Anledningen till att MV 1100:an kommer att bli så in i helvetes dyr beror säkerligen på det lilla produktionsantalet som garanterat är mycket noga uträknat för att den ska bli en klenod, raritet etc. MEN att den har jävligt exklusiva delar som den är ihopsatt av är nog det som det horribla priset beror på mest skulle jag tro.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Helt otroligt att folk tror att en hoj som kostar lika mycket ny som ett elsystem till Desmosedicin(och då säkert med ett saftigt pålägg för alla korkade losers som tror att den har något med den riktiga att göra gärna betalar vad som helst) är en "modifierad" GP-hoj. Vakna era tomtar! En 125:a kostar dubbelt så mycket som gat-desmon, Ducatis Superbike är en betydligt kompetentare maskin än gatdesmon.

Det är klart att Ducatis reklambroschyr säger vad den säger så att korvkioskmaffian ska svälja det med hull och hår och tro att "Bosse Brännarn som körde på bakhjulet över hela grisfarmar Mattsons åker med en cross när han var femton har minsann köpt sig en egen MotoGp-hoj, jajamän":3freak

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring