Många generation tre har automatiska inställningar som anpassar efter ljus så att man ska kunna se i städer där det tillkommer belysning från tex bilar och lyktor.
Tänk först kritisera sen...
Tycker nog det känns säkrare att titta på vägen och inte sitta och stirra på en liten ruta på styret men dumma idéer är till för att genomföras, heja!
Dom som militären har fungerar ej om man har något som lyser samtidigt, alltså lampor och dylikt.Är ingen forskare på värmekameror men har inte dessa en viss "rendering", dvs, de för privat vanligt "stå i skogen och titta bland träden" - användande är byggda för just det och de för militärt bruk är gjorda för att kunna användas under färd.
YipYip > hmm tänkte inte så långt. dock bör hud inte sabba avståndsbedömningen.
Two stroke man > att göra detta kräver långt mycket mer programering framför allt mer avancerad sådan, bra ide men blir för jobbigt.
Macko96 > de försvaret använder sig av oficiellt är A bildförstärkare ej värmekamera. B rena skit sakerna som är gamalt som gatan, likvärdiga saker idag kostar typ 7000 samt likvärdig till den som sitter på ak5b hittar jag ej på dock om du går upp till gen 2+ så börjar dom på 15 slutar på 30 typ.
detta är nu ett antagande(gissning) försvaret har säkert bättre saker dock håll de nog hemligt eller för dyrt och låna ut till finniga tonåringar kanske. för dom kan inte ha så dåliga saker.
försvaret köper ofta skit saker till ordentligt överpris så vad dom ger för sakerna ger ingen referens på hur bra de är.
Dom som militären har fungerar ej om man har något som lyser samtidigt, alltså lampor och dylikt.
För om man har en lampa vid kameran/linsen så går den sönder. Och om jag inte har helt fel så borde alla väglagliga motorcyklar lampor
+ att försvarets kameror kostar 80 000kr för en enkel variant där man ser igenom med ett öga och 100 000kr för den dubbla!
Jag tror du förväxlar värmekamera med försvarets bildförstärkare. Två helt olika saker.
Värmekamerorna som sitter i t.ex. 122an eller 90an är inte mobila så vitt jag vet och lär kosta duktigt mycket mer än några 100 000. Aldrig hört talas om svenskt infanteri som använder värmekamera...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|