Värsting projekt! hjälp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Skulle jag ärvt en mille och bestämmt mig att lägga det på "motorer" bilar, mc osv. Skulle det blivigt ny bil och båge när jag blev 18.

Skulle jag ärft en mille som det är idag skulle jag inte tagit en spänn utan satt in det så det skulle vuxigt lite och tagit ut det när det verkligen behövs. Kanske ska du ha familj en gång i tiden.

Edit: Att bränna en hundra tusen som lätt kan gå på en liten moppe om du ska trimma den som tex några här i sverige redan har gjort, Slutar ju bara samma som dom, skiten rasar och dom orkar inte länge, Det är en liten moppe! Moppe kör man mellan 15-16. Skulle jag blivigt lite så trimm sugen så jag skulle viljat bränna så mcket pengar på det skulle det iaf blivigt på en redig hoj. CBR elr liknande.

Tänk innan du gör nått med så mycket pengar, det går fort att göra sig av med dom.
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Skulle jag ärvt en mille och bestämmt mig att lägga det på "motorer" bilar, mc osv. Skulle det blivigt ny bil och båge när jag blev 18.

Skulle jag ärft en mille som det är idag skulle jag inte tagit en spänn utan satt in det så det skulle vuxigt lite och tagit ut det när det verkligen behövs. Kanske ska du ha familj en gång i tiden.

Edit: Att bränna en hundra tusen som lätt kan gå på en liten moppe om du ska trimma den som tex några här i sverige redan har gjort, Slutar ju bara samma som dom, skiten rasar och dom orkar inte länge, Det är en liten moppe! Moppe kör man mellan 15-16. Skulle jag blivigt lite så trimm sugen så jag skulle viljat bränna så mcket pengar på det skulle det iaf blivigt på en redig hoj. CBR elr liknande.

Tänk innan du gör nått med så mycket pengar, det går fort att göra sig av med dom.
Något som vore koolT och verkligen värt att satsa på är kanske en aprilia RS eller liknande och sätta i en annan motor, kanske en CR500 eller liknande som skulle kunna få plats i chassit. Det vore riktigt grymt och behöver inte kosta så mycket.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
Något som vore koolT och verkligen värt att satsa på är kanske en aprilia RS eller liknande och sätta i en annan motor, kanske en CR500 eller liknande som skulle kunna få plats i chassit. Det vore riktigt grymt och behöver inte kosta så mycket.

jo men han är en liten skit som inte har KK eller erfarenhet....

En ostrypt rs 125 eller liknade går ju som ett troll om man gämför med vilken moppe som helst.

Inget illa men hade jag ärvt 1 mille hade jag varit smidigare än skrivit det på ett öppet forum, känns det inte lite illa att bränna pengar hon jobbat ihop på en 125a?

Köper du en 600 så har du mer hk än du behöver, om du nu inte kört roadracing hela livet

Aprilian funkar ju ganska bra att trimma, några svagheter......
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
men för faan... jag förstår inte priblemet... hade jag inte skrivit vad jag fått pengarna ifrån så hade folk bara sagt att jag inte har pengarna... o att jag typ bara drömmer... men mtp att min farmor ägde en mindre herrgårn o eget foretag osv osv så är det vell klart att det är en del pengar hon lämnar efter sig!?

jag har igentlign blivit lite inspirerad av alla värstingbyggen tex hyabusa 500hk osv o ville själv bygga ett värsting projekt nu när jag har pengar...
jag har iallafall kommit fram till att varken 125 eller *moppe kommer det att bli... jag ör lite inne på o börja köra 600... men samtidigt.. hur tufft vore det inte med en ny "gixxerkart" ute på vägarna?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
men för faan... jag förstår inte priblemet... hade jag inte skrivit vad jag fått pengarna ifrån så hade folk bara sagt att jag inte har pengarna... o att jag typ bara drömmer... men mtp att min farmor ägde en mindre herrgårn o eget foretag osv osv så är det vell klart att det är en del pengar hon lämnar efter sig!?

jag har igentlign blivit lite inspirerad av alla värstingbyggen tex hyabusa 500hk osv o ville själv bygga ett värsting projekt nu när jag har pengar...
jag har iallafall kommit fram till att varken 125 eller *moppe kommer det att bli... jag ör lite inne på o börja köra 600... men samtidigt.. hur tufft vore det inte med en ny "gixxerkart" ute på vägarna?

HAHAHA det är ju Roller. eller är det solid??
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
RF_Racing skrev:
jag har igentlign blivit lite inspirerad av alla värstingbyggen tex hyabusa 500hk osv o ville själv bygga ett värsting projekt nu när jag har pengar...
jag har iallafall kommit fram till att varken 125 eller *moppe kommer det att bli... jag ör lite inne på o börja köra 600... men samtidigt.. hur tufft vore det inte med en ny "gixxerkart" ute på vägarna?
Men snälla, för att kunna köra något sådant krävs ERFARENHET! Bara för att du ser nån "Spökriddare" köra ifrån snuten i över 300 km/h betyder det inte att du kan göra det! Det krävs väldigt mycket erfarenhet för änns vara i närheten av att kunna hantera någon liknande maskin..

Du kommer nog ha tillräckligt med effekt för att du ska göra på dig i brallan om du köper en standard 600 om du enbart kört moppe tidigare...
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
marcus_136 skrev:
Marcus_136´s recept på att göra av med pengar.

Köp en Honda crf50 (kostar väl ca 16000 nya)

Köp det här trimkittet http://www.minibikeoutlet.com/parts/Engine/128.html

Och vips så har du gjort av med massa pengar.
Sen köper du det här... http://www.soders.se/index.asp?Prod...erkategori=Crf50Chassi&Action=info&VisaMeny=1
http://www.soders.se/index.asp?Prod...erkategori=Crf50Chassi&Action=info&VisaMeny=1
http://www.soders.se/index.asp?Prod...erkategori=Crf50Styren&Action=info&VisaMeny=1
Och lite annat smått och gott, så har du snart gjort av med en bra slant. :tummenupp
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
PL0J skrev:
Men snälla, för att kunna köra något sådant krävs ERFARENHET! Bara för att du ser nån "Spökriddare" köra ifrån snuten i över 300 km/h betyder det inte att du kan göra det! Det krävs väldigt mycket erfarenhet för änns vara i närheten av att kunna hantera någon liknande maskin..

Du kommer nog ha tillräckligt med effekt för att du ska göra på dig i brallan om du köper en standard 600 om du enbart kört moppe tidigare...

jag har inte bara kört moppe tidigare... o jag har allt lite erfarenhet med... byggt saker tidigare sen så har farsan hafft en del hojar...

sen är inte ghostrider nån person ja ser upp till snarare tvärtom! hoppan han tar död på sig själv innan han har död på nån annan! men deras projekt är likväl tufft!
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Snälla nån..

Om jag hade MYCKET pengar så hade jag satsat på en banracingkarriär!

En fin 600, racinghoj alltså.
Licens.
Liten buss.
Sen en fin budget till delar mm..

Inte fan hade jag trimmat sönder en 125a/moppe iallafall och fått byta kolv efter en tur till affären!

Visst är det roligt att ha pengar men jag hade inte spenderat dom på 2 röda.
Tänk efter innnan du handlar bara så du inte blir besviken efter.

Investera i aktier eller liknande och försök få pengarna att växa..
 

Solid snake

Guest
Gör som jag, köp hemmabiosaker för alla dina pengar! Iofs så har jag jobbat ihop mina pengar själv, kanske är roligare då.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För 1½ år sen tänkte jag som du. Då körde jag trimmad mt. Då va plannen att köpa en drd och trimma livet av, pengar hade jag tack vare att jag renoverade och sålde mt5:eek:r på löpandeband. Jag köpte en drd med grov krök och orginal drev. Den gick typ som min små trimmade mt hade gjort, jag bytte drev och tyckte den gick jätte fort.
Sen köpte jag ett avgassrör och tyckte den gick sinnes sjukt fort. Sen efter ett halvår så började jag fila insug och ställa in allting ordentligt (tog tre dagars mekande att hitta den perfekta instälningen och perfekta drevningen. 'Nu var jag den snabbaste 50 cc i stan, alla tyckte den axxa sjukt. Den gjorde 53,2 knop enligt gps på plan mark, med ett riktigt bra axx tyckte jag då.

Sen var det dags att köpa 125:a jag kollade upp vilken som hade mycet effekt och vilken som gick att trimma mest, hörde mig för hur den gick med 180 cc. Köpte jag en crm, första helgen päronen var borta så avströps den och togs på en prov tur.

Den gick så jag höll på att skita i brallan, jag kunde inte hantera den för fem öre. Efter att ha kört 4 mil så kom jag förfort på en grusväg och satte den i ett träd. Det berode på att jag inte alls var van vid kraften som var mycket högre än jag trode. Jag kvadda hela framändan på hojen, när jag ringde far och sa vad jag hade gjort så. Så skratta han och sa att han var glad att jag kracha, då tyckte jag att det va idiotiskt sagt men nu i efterhand fattar jag varför han sa det.


Hoppas att mitt idiotiska betende kan göra så att du inte gör om samma mistag.


Om vi nu ska tala om att bränna pengar så är det här Somjag skrev i en annan tråd ett bra sätt.

Prulle skrev:
Låt oss säga att jag hade haft kvar min moppe, Hade jag kunnat byta motor på den och reggat den som 125:a? Jag hade en senda drd. ALLT på den var grövre än på crmen! Så det är inte problemet det är att man bytter till en helt annan motor, och hur blir det med coc dokument då?
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
RF_Racing skrev:
jo tack... antingen så blir det en värsting moppe eller så satsar jag nu på en 125a en gasgas.. men länkar till trim nån?

Moppe är ju en ganska stor nergradering :va.. tycker du ska tänka te lite innan du köper en moppe iaf.. :7peta
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mr.PB skrev:
Satsa på en karriär i 600 standard.
Skulle iaf jag gjort och typ sparat lite pengar!!!

Han kan börja med standard 125 han har ändå ingen chans. Standard 125 kanske han kommer i mål på.
Säger inte det för att vara taskig men det är sant. ingen som bara har kört moppe kan konkurera mot dom som kör rr, inte första 3 åren.
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
prulle skrev:
Han kan börja med standard 125 han har ändå ingen chans. Standard 125 kanske han kommer i mål på.
Säger inte det för att vara taskig men det är sant. ingen som bara har kört moppe kan konkurera mot dom som kör rr, inte första 3 åren.


Har han gott om pengar så kan han hyra en RS125 (Racing) och lära sig på den och sen inhandla t.ex. CBR eller liknande.

Vilket fall så hade jag inte trimmat sönder NÅGON hoj.
Möjligtvis bil, där kan man hantera kraften även fast man är halvkass, men på hoj krävs det lite att kunna hantera 1000cc, turbo mm, på 250kg..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top