rallyfisken
Eleganten i från vidderna.
Talade med min sambo som är UTBILDAD jurist om detta. Hennes spontana tanke var att DU HAR RÄTT.
Jag blir så jävla förbannad när jag läser sådant här. Säljaren pratar om att "köra sönder saker". Det är väl inte ditt fel att väskan inte satt fast. De ska vara glada att det inte blev en olycka istället för en skrapad väska.
Ja, uppdatering på läget.
I Tisdags var jag in till företaget, försäljaren (1)har gått på 3v semester, så jag pratar med annan säljare(2) berättar att jag tycker att det är konstigt att jag ska betala 3000kr då en ny väska kostar 3600kr och vi skulle från början dela allt på 3 ?? Jag tycker att ni ska stå för allt.
Han vet absolut ingenting men tar telnr och ska kontakta (1) och meddela att jag inte tänker betala 3000kr.
2timmar senare ringer (1) upp och säger att dom kan gå med på 1500kr ist..
Nej säger jag igen, jag tycker att ni ska stå för allt.
Han säger: Tycker du att det är riktigt att åka och köra sönder saker och sedan inte betala för sig ?
Nej säger jag, men jag har inte kört sönder något med vilje, och det är inte heller rätt att låna ut trafikfarliga fordon.
(2) Ska kontakta (1an) igen, sedan går det 2dagar, jag hör inget, ringer upp den ovetande försäljaren och han säger att semesterfiraren tänker ta tag i det när han kommer tillbaka från sem, SUCK !
Då försöker jag att maila honom ist säger jag, sedan tack och hej.
Mailet :
Hej (1).
Jag hörde aldrig något mer ifrån (2) som jag pratade med den 2/8 men han skulle kontakta dig igen.
Jag ringde idag och då hade han pratat med dig, men ni hade inte kommit fram till något mer.
Jag vill bara höra att företaget tar på sig det här och köper själva en väska från honda som kostar 3 639,50 och har artikelnr 08L52MCW89001.
Det är den hjälp jag kan bistå med, vilket är ganska snällt gjort ändå.
Med tanke på att ni först ville dela skadan på 3, och sedan fick fram att jag skulle betala 3000kr vilket troligen är väskans pris utan moms ?
Vid kontakt med konsumentverkets enhetschef Hans Broqvist så ansåg han att jag absolut inte kunde ställas till svars för att packväskan ej var fastmonterad.
Även att enligt
Produktsäkerhetslag (2004:451)
Det allmänna säkerhetskravet
Säkra varor och tjänster
7 § Varor och tjänster som tillhandahålls av näringsidkare skall vara säkra.
Med vänlig hälsning
Simon
Svar :
Hej Simon,
Är på semester, åter v.34. Återkommer då.
Mitt i normala fall lugna temperament och tålamod börjar tryta.
Om man har sem så vill man väll slippa jobb, förstår jag också, men att bara skriva, ja vi tar på oss det, hade inte tagit för mycket av semestern.
Du verkar va sjukt osäker på dig själv som hela tiden vill ha bekräfftelse av dom.
Och ringer dom flera gånger denna vecka. Glöm skiten o gå vidare. Hänvisa till han du prata med på konsumentverket. Finns bättre saker att lägga sin energi på som att slanga satan
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|