Västerås-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag ställde in helveTT, eller vädret ställde in det åt mig. Svenska sommarn' är underbar, antingen är det så jävla varmt att man svimmar i skinnstället om man står stilla längre än 2 sekunder, eller så ösregnar det och är 9 grader "varmt".

Man. Blir. Förbannad.

Edit - sintex skall ha credit för det oerhört seriösa försöket! :Bugar
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
SiNteX: Du får lossas att du inte ska dit och så överraskar du vädergudarna genom att strax innan ändra dig och brassa genom regnmuren :tummenupp :brinnerup

Jag var tyvärr tvungen att jobba och ikväll blir det försök 1 på att byta styrlager :gnissla

Vad blev det för tur idag?

:D Ja, det kommer jag att göra... hade jag vetat att det "bara" var en mur så hade jag juh mulat på, men när man inte vet att det kommer att ta slut så e man lite :gnissla
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Dagens onsdagskörning var riktigt naijs, många mil blev det och det regnade bara sista biten in till stan :)
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Dagens onsdagskörning var riktigt naijs, många mil blev det och det regnade bara sista biten in till stan :)
Håller med. Vi hade sån grym tur med vädret, tufft att se åska framför sig när man kör utan att bli blöt. :yoparty Har du koll på hur många mil det blev föresten?

Dock blev ju min gasgas förkyld, verkade inte tåla vinddraget. :näsblod
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Håller med. Vi hade sån grym tur med vädret, tufft att se åska framför sig när man kör utan att bli blöt. :yoparty Har du koll på hur många mil det blev föresten?

Dock blev ju min gasgas förkyld, verkade inte tåla vinddraget. :näsblod


Nä du, inte så bra koll.. kändes som en bra bit iallafall.
Jag är grymt förvånad att din gasgas inte ramlar i småbitar efter såna turer, respeKct :yoparty
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Jo vars det vart en ricktigt go åktur. Vart runt 20-25 mil ungefär körde upp en tank. Fränt att åka in under åskmolnen och det plötsligt vart natt :yoparty

HE he man ricktigt kände händerna runt halsen att någon ville strypa mig när jag styrde mot åskmolnen :D


ja det kom ett os av plågad 2-taktare när supermoppe dundra förbi.:Bugar
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
ja, det blev bra till sist, när jag stod på station trodde jag att jag skulle få åka hem igen:död..men tappra riddare som vi är så:yoparty...jag tycker oxå det blev nice tur, fin väg där uppe ovanför heby....tack tack..:tummenupp
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Nä du, inte så bra koll.. kändes som en bra bit iallafall.
Jag är grymt förvånad att din gasgas inte ramlar i småbitar efter såna turer, respeKct :yoparty
Nån måste ju va först att långdistanstesta en spanjack. :hojsmilie

Lite bilder också. Blir stillaståendes som vanligt, man skulle nästan sätta kameran på styret och knäppa i farten. :va
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    91.1 KB · Visningar: 85
  • 2.jpg
    2.jpg
    67.8 KB · Visningar: 72
  • 3.jpg
    3.jpg
    89.5 KB · Visningar: 67
  • 4.jpg
    4.jpg
    81.3 KB · Visningar: 77
  • 5.jpg
    5.jpg
    40.2 KB · Visningar: 62
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Absolut det skall köras på onsdag jag tror till och med att jag står där om det regnar :yoparty
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Absolut det skall köras på onsdag jag tror till och med att jag står där om det regnar :yoparty

Som vi redan snackat om så är man ju lite sugen på att onsdagsbrassa, men vet inte riktigt hur det ligger till med tid/väder osv :näsblod men tror jag dyker upp iaf. och det ska till mer än lite regn för att skrämma mig :tungan
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Som vi redan snackat om så är man ju lite sugen på att onsdagsbrassa, men vet inte riktigt hur det ligger till med tid/väder osv :näsblod men tror jag dyker upp iaf. och det ska till mer än lite regn för att skrämma mig :tungan

bra där våra hojar åker alldrig åtskildda
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Vädret!!!

Det ska iallafall vara fint väder imorrn! Vi får se om jag kommer, :gnissla Har inte bestämt mig ännu!!!!!!!!!!!
 

T2

Skrotsammlare!!!!
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Västerös
Hoj
SV1000S -04
Får se om jag hinner ikväll vore jvlgt ql.................................
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Skit sugen på att åka idag
Har redan varit ute en sväng med inzane.

Vettefasen om jag blir vaken ända till 18:00 :confused:
Köra hoj som en zombie är inge vidare hehe
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKA båge .klart alla ska med det är solsken utan dess like. ikvälls ak vi slå rekord i antal som åker kom igen nUUUUUU :yoparty ttjjjoohhhooooo:banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top