Västerås-åka

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sicken galen rutt...sundänge, aka bermudatriangeln för italienska primadonnor OCH herrskogen på det, undra på att underlaget var piss! :hihi
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Måsta tacka för trippen, trots gruset! Mäktig solnedgång när vi brumma genom ängarna :)
Syns i augusti när det är dags för vås igen..! Kör Bra så länge!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Japp vi var helt galna, tycker om att utmana ödet. :D
Vi bevisade bara att det går att köra Sundänge OCH Herrskogen om man är en skicklig pilot.:tummenupp
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
MYCKET trevlig åkning och sällskapet var Westmanlands finest. :tummenupp -till aRWe för en guidning som var top of the line (det var inte han som hade lagt ut allt grus, eller...?).

Varför är JD's kurva inte skyltad? Den är juh lite av en klassiker.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
MYCKET trevlig åkning och sällskapet var Westmanlands finest. :tummenupp -till aRWe för en guidning som var top of the line (det var inte han som hade lagt ut allt grus, eller...?).

Varför är JD's kurva inte skyltad? Den är juh lite av en klassiker.

Den är på gång!!!!!:)
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Skylt tillverkningen pågår och så fort den är klar så skapas det en tråd ..:yoparty

MYCKET trevlig åkning och sällskapet var Westmanlands finest. :tummenupp -till aRWe för en guidning som var top of the line (det var inte han som hade lagt ut allt grus, eller...?).

Varför är JD's kurva inte skyltad? Den är juh lite av en klassiker.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
:skrämd
Är ni helt galna??? :D

Om dom är, lesKiga typer :crash

Japp vi var helt galna, tycker om att utmana ödet. :D
Vi bevisade bara att det går att köra Sundänge OCH Herrskogen om man är en skicklig pilot.:tummenupp

Hmm känner mig lite träffad här, men för er vetskap, så är jag en SUPERVASS pilot :tungan men min tractioncontrol på framhjulet a´la motoGP var tyvärr trasig dendär dagen, hade den funkat hade jag aldrig åkt av :fakta sådeså! :tummenupp

Skylt tillverkningen pågår och så fort den är klar så skapas det en tråd ..:yoparty

Väntar med spänning :tummenupp Kommer den innehålla nån form av varning för livsfarlig hojkurva eller liknande? Tycker den borde det, så andra slipper upprepa mina "misstag"

Åka ikväll ? eller? jag ska åka? kanske? eller ja?

Ja? Eller kanske? Åkte ju igår men lite sugen idag med? Men inte helt säker, beror på om det är bra väder och hur många som ska med!

Vilka ska med? :hjälm :hojsmilie :rock
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jag tänkte hänga på iallafall, förutsatt att vädret håller sig någorlunda torrt (samt att lugna gruppen är öppen denna gång) :D

Jag har aldrig varit med på en onsdagskörning men har iaf koll på att jag ska vara vid stationen i V-ås kl 18!!
:yoparty
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Station kl 18 aldeles yber. jag kommer, JD då måste du komma annars blir din hoj sur på dig när den blir lämnad ensam i garget:mad:
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Station kl 18 aldeles yber. jag kommer, JD då måste du komma annars blir din hoj sur på dig när den blir lämnad ensam i garget:mad:

Hehe det har du nog rätt i :huvet Den lär inte gilla att se dig och din hoj dra iväg, och sen få stå kvar själv och deppa..

Lutar åt att jag får dyka upp då, Vi får väll höras och dubbelkolla innan, så inget ändrats, men annars kan vi ju ses i le garage typ 17.20-17.30 nångång, hämta hojarna, tanka och dra ner till centralen?
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Hehe det har du nog rätt i :huvet Den lär inte gilla att se dig och din hoj dra iväg, och sen få stå kvar själv och deppa..

Lutar åt att jag får dyka upp då, Vi får väll höras och dubbelkolla innan, så inget ändrats, men annars kan vi ju ses i le garage typ 17.20-17.30 nångång, hämta hojarna, tanka och dra ner till centralen?

UNDERBAT de låter som en dröm i sommarsken eller något. :yoparty

sintex ska bli nice att ses :tummenupp
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag ska med har jag planerrat..men jag kan bli lite sen..slutar kl6 på malmaberg, kommer direkt från jobbet sen så..vänta på mig ifall vädret tillåter hojkörning ikväll..
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
oki doki vi väntar men vid vilken väderlek kommer du inte lätt, lagom eller asmycke regn?
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Ja, jag åkte hem tidigare från jobbet, bytte om, tog hojjen o tankade, styrde kosan mot V-ås... solen sken! Kom fram till Kvicksund, såg molnen över V-ås, tänkte Äh, vafaaan!!! körde över bron, efter ytterligare 50 meter öste regnet ned och jag tvingades vända!!
Väntade strax vid bron, såg molnen, kollade på klockan o höll modet öppe! Provade igen, samma visa, fullt regn efter Kvicksund! Det var väl själva helvete, tänkte jag och drog upp telefonen, surfade in på Sporthoj och tänkte kolla om någon av er andra hade ställt in! Ett enormt skrål avbryter mig, det var ljudet av gummi som låser sig mot asfalten, en röd Audi A4 kommer glidandes i alldeles för hög fart, rakt av vägen (o där är 50)... vad i helvete tänker jag o startar hojen, glider mot avåkarna där de har landat (på en cykelväg efter en skogstur).... upp ur skogen kommer det 2st groggy zigenare (eller resande eller vafan de vill kallas). Hur är det frågas det o de nickar.... en annan gubbe med en pickis kommer också till olycksplatsen. Audi försöker backa upp från cykelvägen medan gubben skriker på dem hur jävla fort de körde! Jag tänker ungfär; -Fuck this! och styr emot V-ås återigen.. samma jävla visa igen, regnet tvingar mig vända! Jag blåser av det, tar en solotur i solen istället och har precis kommit hem! Det var väl själva FAN att det ska vara så svårt att få till det någon jävla gång!!!!
Vi får ses en annan gång Matte, det blir säkerligen fler tillfällen! Hur gick det för er andra? Regnade det? Åkte ni någonstans? Vad missade jag???

GAAAAAH:huvet:huvet
 

Eaglespirit

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Göteborg/Västerås
Hoj
FZR600R -94
SiNteX: Du får lossas att du inte ska dit och så överraskar du vädergudarna genom att strax innan ändra dig och brassa genom regnmuren :tummenupp :brinnerup

Jag var tyvärr tvungen att jobba och ikväll blir det försök 1 på att byta styrlager :gnissla

Vad blev det för tur idag?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top