Västerås-åka

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Hoppas det blir ok väder då. Inga snigelkringelikrokvägar för min del heller, då jag är tillfälligt kåpförsedd och totalt fartblind.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Nån som tänkte åka?
Står ju att vädret ska bli bättre om några timmar även om det ser mörkt ut :gnissla

ON

Jag är på.
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
CBR 900-96, KX 125-02
Jag kommer ner en sväng. Så får vi bara hoppas på vädret.

När nu NeonMan kommer på besök ända från Eskilstuna måste vi ju ställa upp med lite åksällskap.

Två tappra själar var vi på dagens Onsdagskörning. Det såg ut att vara bättre väder åt söder och öster, så vi styrde kosan mot Enköping, men efter några mil på delvis torra men mestadels blöta vägar, plus lite regn, gav vi upp. Det var kanske bra att ni med hojar tillverkade av socker inte åkte med för dom hade nog lösts upp i tomma intet.

Jag vill passa på att tacka NeonMan för sällskapet, även om det blev en kort tur.

/Oskar

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
När nu NeonMan kommer på besök ända från Eskilstuna måste vi ju ställa upp med lite åksällskap.

Två tappra själar var vi på dagens Onsdagskörning. Det såg ut att vara bättre väder åt söder och öster, så vi styrde kosan mot Enköping, men efter några mil på delvis torra men mestadels blöta vägar, plus lite regn, gav vi upp. Det var kanske bra att ni med hojar tillverkade av socker inte åkte med för dom hade nog lösts upp i tomma intet.

Jag vill passa på att tacka NeonMan för sällskapet, även om det blev en kort tur.

/Oskar

Ibland suger det pung att bo i ett så nordiskt land!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ibland suger det pung att bo i ett så nordiskt land!

Inte då, man knyter på sig löparskorna och tar emot regnet med ett leende! :fakta Funkar bättre än att sitta inne och gnissla tänder, och med hojar tillverkade av florsocker så är inte det ett alternativ heller.

Hårt Oskar! Kan discobladen vara en av de mer använda hojarna på remsan? En doldis-smygare som körs av bara helvete? :D

ON

Jag är på.
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
CBR 900-96, KX 125-02
Jag vet inte om det är den mest använda (bara 800 mil i år), men den är nog en av de skitigaste och det blev ju inte bättre av dagens tur med regn och vägarbeten.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Inte då, man knyter på sig löparskorna och tar emot regnet med ett leende! :fakta Funkar bättre än att sitta inne och gnissla tänder, och med hojar tillverkade av florsocker så är inte det ett alternativ heller.

Hårt Oskar! Kan discobladen vara en av de mer använda hojarna på remsan? En doldis-smygare som körs av bara helvete? :D

Japp, oskar var en sån där man inte KAN skaka av sig i backspegeln:tummenupp

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj

/Oskar

Jag måste själv tacka dig Oskar för gästfriheten! Kul att få åka med nån för en gångs skull. Förhoppningsvis hinns det med nån sväng till i år.

Jag blev på värsta Arwe manér runt lotsad på småvägarna runt Enköping. Jag tror bestämt att Lakritsremsan har en stand-in i ON (Oskar) de få tillfällen som Arwe inte dyker upp.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Jag måste själv tacka dig Oskar för gästfriheten! Kul att få åka med nån för en gångs skull. Förhoppningsvis hinns det med nån sväng till i år.

Jag blev på värsta Arwe manér runt lotsad på småvägarna runt Enköping. Jag tror bestämt att Lakritsremsan har en stand-in i ON (Oskar) de få tillfällen som Arwe inte dyker upp.

Jodå Oskar verkar ha stenkoll på vägarna. Och jag behöver ju GPS, det behöver inte han. :banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha