Västerås-åka

murta

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple -09
www.markjenningsab.se i Kvicksund. Jag har kört på Michelin Pilot Power (både "vanliga" och 2CT) några däcksbyten och har varit helnöjd med det. Håller ca 500 mil för mig.

Tackar för tipset, dom skulle ha 2400:- +montering 500:- på Sulas om jag skulle ta däckbytet samtidigt som servicen, tyckte det lät lite dyrt. Iof så frågade jag inte vilket märke det var på däcket. Jag skickar ett mail till Kvicksundsstället och frågar hur mkt dom ska ha. :tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tackar för tipset, dom skulle ha 2400:- +montering 500:- på Sulas om jag skulle ta däckbytet samtidigt som servicen, tyckte det lät lite dyrt. Iof så frågade jag inte vilket märke det var på däcket. Jag skickar ett mail till Kvicksundsstället och frågar hur mkt dom ska ha. :tummenupp

Jag använder http://www.dackonline.se :tummenupp:tummenupp

Beställt däck :

Artikelnummer: MOTO-D-M64296
Märke, sort och storlek: Dunlop Sportmax D 208 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C, Bakhjul
Antal: 1
pris per styck: 1061.50 SEK

Funkar skitbra på gata, bra pris, snabb leverans hem till dörren o du kan få det omlagt hos de flesta "däckskojare" för ett par hundringar.
Vill du ha ett mjukare däck så tar du RR däcket.
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
nån som ska ta katten och tjöra imorrn?

sitter å enirokollar lite,

Skerike-bovallskogen-ramnäs-salbohed-månsols och sen tillbaka nån fräsig väg?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag är sugen på att åka imorgon :tummenupp

Stationen vid 18.00 ?

Jag är med sugen, vägarna lät lockande:tummenuppStationen 18:00? Fint väder o jag kommer:)

Salbohed så lär vi väl åka rakt på där istället för vänster mot Monsan, liten omväg, men ojojoj så värt det:)
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag använder http://www.dackonline.se :tummenupp:tummenupp

Beställt däck :

Artikelnummer: MOTO-D-M64296
Märke, sort och storlek: Dunlop Sportmax D 208 180/55 ZR17 TL 73(W) M/C, Bakhjul
Antal: 1
pris per styck: 1061.50 SEK

Funkar skitbra på gata, bra pris, snabb leverans hem till dörren o du kan få det omlagt hos de flesta "däckskojare" för ett par hundringar.
Vill du ha ett mjukare däck så tar du RR däcket.

180?!? Kör du moped eller? :7peta
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Tackar för tipset, dom skulle ha 2400:- +montering 500:- på Sulas om jag skulle ta däckbytet samtidigt som servicen, tyckte det lät lite dyrt. Iof så frågade jag inte vilket märke det var på däcket. Jag skickar ett mail till Kvicksundsstället och frågar hur mkt dom ska ha. :tummenupp

Eller så handlar man beggade eller nya Michelin Power ONE Competition av mig. Hos mig ingår montering på hoj, man ka t o m med få skiten balanserat om man vill. Det tar ca 20-25 minuter.
Det enda kruxet är att man får lov att stå bredvid när jag kränger, och lyssna på mig när jag mal på om hur man borde köra på Åsen för att det ska gå snabbare...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
7 st kom till station idag, småvägar mot Skerike(oljegrus nu obs)vidare mot Ramnäs genom skogen efter skultuna, Ängelsberg, Salbohed, Månsolls, och via Kumla kyrkby och Vad.

Trevligt gäng, trevligt surr vid Månsan, trevlig tur:tummenuppKörde om "ny figur" reg nr på hemvägen före Hallstahammar. Regnet fullkomligt vräkte ner vid Munktorp o sista biten hem.:brinnerup 20 plus mil ikväll:tummenupp
 

T2

Skrotsammlare!!!!
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Västerös
Hoj
SV1000S -04
7 st kom till station idag, småvägar mot Skerike(oljegrus nu obs)vidare mot Ramnäs genom skogen efter skultuna, Ängelsberg, Salbohed, Månsolls, och via Kumla kyrkby och Vad.

Trevligt gäng, trevligt surr vid Månsan, trevlig tur:tummenuppKörde om "ny figur" reg nr på hemvägen före Hallstahammar. Regnet fullkomligt vräkte ner vid Munktorp o sista biten hem.:brinnerup 20 plus mil ikväll:tummenupp

Instämmer!!! Osis med regnet men det såg ju lite grått ut redan när
vi lämnade stationen....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top