Växjö 30/5 vårdslöst beteende

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Imorse vid 7-tiden hade jag lämnat grabben vid tåget och var på väg hem. I höjd med Mekonomen vid Fagrabäckskolan (vägen har cykelfält vid sidorna) blir jag omkörd av en Honda (tror jag) på HÖGER-sidan, han kör upp på cykelfältet helt enkelt. Jag hade ingen mötande trafik. Om han skulle läsa det här så kan jag bara säga j-a idiot och det är såna som du som ger oss hojåkare dåligt rykte. Tutade och blinkade men han ger mig bara fingret i Fagrabäcksrondellen, han fortsatte mot Kalmar. Far åt h-e idiot!

Last edited:

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 50th
Om det ska skapas trådar var gång man upplever en "idiot" grej i trafiken så lär diskutrymmet på sporthoj.com snart ta slut
:smasha

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Många på sporthoj tror att det är så man måste köra. För dem är hojen bara ett sätt att få den uppmärksamhet de inte kan leva utan. Tyvärr en farligare variant av daggmaskarna de käkade inför en imponerad skara dagispolare en gång i tiden.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Många på sporthoj tror att det är så man måste köra. För dem är hojen bara ett sätt att få den uppmärksamhet de inte kan leva utan. Tyvärr en farligare variant av daggmaskarna de käkade inför en imponerad skara dagispolare en gång i tiden.

Ja, du vet väl att man dessutom alltid måste köra så fort som man kan, precis på gränsen av sin förmåga. (Allra helst strax över den?)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Han kanske trodde du tutlurades , det var nog därför långfingret kom upp :lol

Åja , palla bry sig om vad andra trafikanter pysslar med sålänge dom inte utsätter andra eller en själv för fara .

Brukar själv smyga om vissa bilistpuckon på "fel" sida när dom parkerar(läs stannar och rullar över i 0,3km/h för dom tror bilen ramlar i bitar) vid ett tilfälligt farthinder vid ett vägbygge jag passerar varje dag ... endel av dom blir JÄTTEARGA och försöker tutlura mig att stanna så dom kan tala mig tillrätta , men jag puttrar glatt därifrån med en liten drottningvinkning över axeln ..... utsätter ingen för fara ...inte ens migsjälv :rolleyes:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Nu bor ja i Tokholm sen några år tillbaka .... här körs det om lite hur som hellst.
Personligen skulle jag dock inte tagit cykelfältet som omkörnings fil om mötande körfält var tommt.
Har en tendens att vara mer sand/grus/skit i cykelfälten/väggrenen än i mötande körfällt.
Sen står det inget om vilken hastighet varken du eller bågen hade.
Var din hastighet under 30 och killen gasade förbi i inte allt för hög hastighet förstår jag inte vad du gnäller över.
Det är vardags trafik här i Tokholm av alla typer av två-hjuliga motordrivna fordon.

Det är först då det börjar bli betydande hastighets skillnad (si-så-där en 30-40+ ) med små marginaler man höjer på ögonbrynen och funderar av hojåkaren håller på med. Dessa hojåkare verkar tro att de är spökgösta hela högen.

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Höll 50 på 50 sträcka, till höger om mig ett cykelfält där han drog förbi och sen accade nabbt. Mkt folk som cyklar där, skola m.m.

Last edited:

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Jag tror att du kör 100% lagligt 100% av tiden och därför har 100% rättighet att preja honom i diket nästa gång :)

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Måste han köra 100% lagligt för att ryta åt en idiot som kör om på högersida utanför ett dagis helt enkelt? Va fan får inte folk klaga längre om inte de inte är 100% klanderfria själva? Va fan är det med er dumskallar?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sånt här råkar jag ut för varje vecka, i synnerhet när jag kör runt på min C1:a

Varken hojar eller bilar kan finna sig i att bli omkörda av en sån muppig moppe, vilket resulterar i en massa puckade situationer när folk försöker rädda ansiktet och visa vilken stor pitt de har.

Dagligen står jag tex längst framme vid trafikljusen bredvid nån sporthoj (eller bil). När det slår om måste de vrida på rullen ALLT de har. Varfördå liksom? Det är inte svårt att köra ifrån en C1:a.

Är det en bil som står bakom mig och slår på allt han har, tja, då blir det ganska otrevligt för den som sitter på C1:an eftersom bilen ju ska förbi på endera sidan. Det finns skrämmande mycket idioter därute.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Sånt här råkar jag ut för varje vecka, i synnerhet när jag kör runt på min C1:a

Varken hojar eller bilar kan finna sig i att bli omkörda av en sån muppig moppe, vilket resulterar i en massa puckade situationer när folk försöker rädda ansiktet och visa vilken stor pitt de har.

Dagligen står jag tex längst framme vid trafikljusen bredvid nån sporthoj (eller bil). När det slår om måste de vrida på rullen ALLT de har. Varfördå liksom? Det är inte svårt att köra ifrån en C1:a.

Är det en bil som står bakom mig och slår på allt han har, tja, då blir det ganska otrevligt för den som sitter på C1:an eftersom bilen ju ska förbi på endera sidan. Det finns skrämmande mycket idioter därute.

Du vet min åsikt om att du har kurage att köra C1.:tummenupp

Likväl tycker jag inte att du har någon rätt att klaga. Det är som om du gick omkring med en tröja där det står "sparka mig hårt" och sen bölar för att folk gör det.

Jag vill ta tillfället i akt och påpeka att jag hört flera motorcyklister i Malmö rusa sina motorer. Upprörande! :skrivainsändare

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Brukar själv smyga om vissa bilistpuckon på "fel" sida när dom parkerar(läs stannar och rullar över i 0,3km/h för dom tror bilen ramlar i bitar) vid ett tilfälligt farthinder vid ett vägbygge jag passerar varje dag ... endel av dom blir JÄTTEARGA och försöker tutlura mig att stanna så dom kan tala mig tillrätta , men jag puttrar glatt därifrån med en liten drottningvinkning över axeln ..... utsätter ingen för fara ...inte ens migsjälv :rolleyes:

Tills den dagen någon svänger in åt höger utan vetskap att du brukar bränna om på den sidan. :brinnerup

Vad hindrade dig att köra om på vänster sida där bilister faktiskt kan förvänta sig att bli omkörd, mer än att få mer spänning i livet? :va

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nu bor ja i Tokholm sen några år tillbaka .... här körs det om lite hur som hellst.
Personligen skulle jag dock inte tagit cykelfältet som omkörnings fil om mötande körfält var tommt.
Har en tendens att vara mer sand/grus/skit i cykelfälten/väggrenen än i mötande körfällt.
Sen står det inget om vilken hastighet varken du eller bågen hade.
Var din hastighet under 30 och killen gasade förbi i inte allt för hög hastighet förstår jag inte vad du gnäller över.
Det är vardags trafik här i Tokholm av alla typer av två-hjuliga motordrivna fordon.

Det är först då det börjar bli betydande hastighets skillnad (si-så-där en 30-40+ ) med små marginaler man höjer på ögonbrynen och funderar av hojåkaren håller på med. Dessa hojåkare verkar tro att de är spökgösta hela högen.

Pfff... skärp dig Mogge, det är INTE vardagstrafiken här. Det finns en del muppar som gör lite som de vill, det pratas det om på fikat ja, men majoriteten kör bra och väljer var man busar, dvs ute på landsbygden. Putäll pårej ;-p

Jag besiktigar i morgon 8:30, en tur ngnstans sen?

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Jag tror att du kör 100% lagligt 100% av tiden och därför har 100% rättighet att preja honom i diket nästa gång :)
Jag är väl ingen ängel heller, men jag ser f-n till att hålla mig i tätort och utanför skolor.
Mina barn brukar cykla den vägen..hatar sånt där meningslöst idiotkörande.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag vill ta tillfället i akt och påpeka att jag hört flera motorcyklister i Malmö rusa sina motorer. Upprörande! :skrivainsändare

De tror väl att motorn pratar på skånska RRRRRR rrrrrr RRRRRR rrrrrrr RRRRRR rrrrrrrrrrr :D

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Äm... E inte detta lite som att säg att alla mobbare e jetTeduma?
Visst får du frökens sympati, men du e fortfarande den tjocka fula killen med hemstickad slipover som aldrig får va med å spela boll.

Du blev omkörd av nån som hade större behov att va cool. Lev med det bara, å ta inte med pekpinnarna på hojturen - det e så himla lätt att trassla in dom i hjulen... :7peta

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Om det ska skapas trådar var gång man upplever en "idiot" grej i trafiken så lär diskutrymmet på sporthoj.com snart ta slut
:smasha

sporthoj.com är så segt att jag tvivlar på att man använder någon sorts diskar.
Här används:

commodore_c64_tape-recorder-1530-c2n_1.jpg

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping