Växjö 30/5 vårdslöst beteende

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Finns inget som antyder att det var i närheten av en skola/dagis i första posten dock.

Det är ju det som är tjusningen med sporthoj.com.

Någon startar en tråd som handlar om ett ämne.
3 inlägg senare handlar tråden om ett helt annat scenario.
Innan första sidan är slut så är pajkastningen och idiotförklaringarna igång.

Exempel:
Jag såg en förare på en EU-moppe som körde konbana utan hjälm på en stor, tom parkering.
En halv sida senare så handlar tråden om att köra på bakhjulet i 380kmh inomhus i en fritidsgård för handikappade barn.

:yoparty

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ok ok...jag tar och BESKTIGAR den där jävla 1098an då..o sätter dit en skylt o blinkers bak, annars blir d väl en tråd om d på SH...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tänkte först lägga mig i diskussionen, men sen kom jag på att när jag var sju år gammal så cyklade jag på gångbanan vid lekparken där vi bodde så jag har nog inte rätt att säga något.

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Ehh nej? Du missförstår, man kan väl ha en aktiv körstil utan att köra som en idiot och ta en massa risker och leka med sitt eget och andras liv? Vad f-n är det med folk? Kör som idioter på cykelbanor förbi skolor då. Helt otroligt.

Jag får erkänna mig slagen angående närheten till skolan tolkade det annorlunda.

Och jag tror inte jag missförstår dig, jag håller med om att den där manövern var väl lite väl onödig, kanske inte helt genomtänkt och mer ute efter uppmärksamhet än att komma fram hel.

Dock tycker jag att man borde titta på sig själv lite oftare, många här kör kanske inte riktigt efter reglerna. Vi tycker att vi har tänkt igenom alla riskerna som finns i trafiken och bedömmer att just vi inte tar "en massa onödiga" risker, kanske bara lite risker, annars är det inte kul eller? Det jag syftar på är att det inte finns något "visst jag kör aktivt men jag tar inte en massa risker".

Svårt att bedömma var gränsen går, nån kanske tycker att du är en sån där idiot som blåser på i 90 på en 70-sträcka, förbi ett hus där det kanske bor en barnfamilj?!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det är riktigt, men jag kommer sakna mina skattekronor som slösats på dig som i om din död aldrig kommer att betalas tillbaka, iofs, det är väl tveksamt om de skulle gjort det ändå.

Varför använda ett sketet öre på mig, det är inte värt det, riskerar endast mitt liv & ingen annans till 95%, de futtiga 5% är de gånger det oförberedda kommer som inte jag kan förutse även om jag kör i 1km/h.

Betalar skatt i bensinen, det är det ända jag duger till.

Fan nu skriver jag full igen bätre jag går ut på motorvägen o kör död på mig innan nån annan blir inblandad.

Du kan lätt uppnå allt det där men utan kicken att exponera andra för risk. Kanske det som triggar?

Sluta med emo-inläggen!

Nopp jag får ingen kick bland andra människor, vill köra så ensamt som möjligt, helst på nån vägsträcka & racing barna för att se vad jag kan prestera.

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Finns inget som antyder att det var i närheten av en skola/dagis i första posten dock.

Det tycker nog jag. Om du går tillbaka till den första posten och läser början på andra meningen så tycker i alla fall jag att det antyder att det kanske var i närheten av en skola.

Den lyder "I höjd med Mekonomen vid Fagrabäckskolan"

Om jag antar att Fagrabäckskolan är just en skola så tycker jag att meningen ganska klart uttrycker att det var i närheten av en skola.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Fagrabäckskolan kan likagärna vara en "ungdomsvårdskola" där det sitter massa snorungar som stulit hojjar :näsblod , och dom är troligen inlåsta och ej ute och springer

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Sorry men försökte hindra att en nära vän köpte en Goldwing :)

Fröken gasar för övrigt som en särring :banana

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Frågan är vem som har vart på tuningskruven. Läser inte helt rätt imellanåt.. :)

Jag har uppgradering att sälja till skäggmont:

Commodore64_fdd1541_front.jpg

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping