Våga skicka stället till lelles via post?

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Ska ordna till ett par saker som gått sönder på stället jag har. Ena dragkedjan har gett med sig och ett stretchtyg behöver bytas vid ljömsken då sömmen spruckit upp rätt duktigt.

Hursomhelst, stället ska till Lelles och sedan skickar väl dom det vidare till malung eller nåt. Frågan e om jag ska sätta mig i bilen o åka upp med det istället? ca 30mil t/r.. är det värt det? Då vet man ju att det kommer fram i det skick man vill men samtidigt vet jag inte om jag orkar :D mmm dessa små problem man har..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Vad är frågan egentligen? Kör om du vill:)

Du vet att nuförtiden skickar man datorer och andra värdefulla saker med posten va...

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Posten på vägen upp är garanterat minsta problemet.

Problemet är ju snarare lelles hantering av problemet och om du ens får tillbaka stället... (egna erfarenheter av div. köp).

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
Har precis lagat mitt skinnställ som jag köpt därifrån.
Ringde och pratate med dom och de sa att ja kunde gå till en som var kunnig på att laga skinnställ så skulle jag få ersättning för det bara jag skickade upp kvitto och bilder.

Idag satte de in pengar :)

Vet inte om du kanske också kan få göra så?
Fast på mitt var de ju enbart dragkedjan som skulle bytas...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Kan du inte skicka stället direkt till Malung så slipper du riskera att det blir liggande på Lelles dom följande 2 åren?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Posten är det minsta du behöver oroa dig för..annat är det med Lelles..bara läsa trådarna om Lelles på SH..

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Jo, är ju medveten om Lelles hantering av grejjer, därav min undran om jag skulle ta mig upp dit med bil o typ verkligen se till att dom skickar iväg det på stört eller nåt. Någon kanske hade gjort nåt liknande som kunde rekommendera annat tänkte jag.

För då kan jag stå där o tjata tills dom skickar skiten. Skickar jag med post kommer det säkerligen fram men då står jag inte där och tjatar o så låter dom skiten ligga i 7mån oavsett hur många ggr jag ringer och dom lovar att dom har skickat det.

Dom verkar ju ha eller haft lite problem genom åren med att skicka rätt grejjer till folk... i tid :gnissla

Jag har faktiskt hört mig för hos de flesta häromkring där jag bor och visat upp stället vad som ska lagas/bytas men inga har de där "speciella" slitstarka stretchtyget som dainese använder sig utav. Och har dom något liknande tyg så är det nåt tunt skräp och inte heller har dom inte rätt storlek utan ska då lappa ihop en större bit.

Har ju inte en dragkedja på mitt magen heller utan 1st dragkedja på vardera sida om överkroppen och det verkar innefatta mer jobb än om det bara varit en mitt på magen. (det är ett helställ).

Detta är ju ett gammalt problem jag tog upp med dom i Juni -07 redan... men pga av semestertider i malung och 234523 skickade mail till lelles efter semestern (som blev lästa men obesvarade) så har jag äntligen nu fått svaret "skicka stället till oss så ordnar vi detta"...mm inte så jätteövertygande.

De där med att skicka direkt till malung har jag frågat lelles flera ggr i mina mail men aldrig fått svar. Men maila är iaf bättre, då finns det nedskrivet vad dom har lovat o inte lovat :)

Ah.. de löser sig alltid på nåt vis, bara jag har stället till säsongen börjar så kan dom skicka det till antarktis eller nåt.

Jävlar va text de blev..

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Varför tar du inte kontakt med tillverkaren direkt? får du tag i tyget, så vet jag en här i Motala som kan fixa resten åt dig. kommer ni överens om tid och datum i förväg, är jag ganska säker på att du får det gjort samma dag.

Han fixade min dragkedja på mitt Arlen Ness ställ. Funkar fortfarande hur bra som helst efter två säsonger. Kostade mig 150 kronor inkl dragkedja.

Fått det lagat tidigare ett antal ggr..men det höll bara i 2-3 veckor.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år