Vågar du gasa?

Vågar du gasa?


  • Antal röstningar
    0

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Blev lite inspirerad av "Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj."-tråden.

Den här frågan går ut till de som åker sporthoj, motard och cross/endurohojsåkare bör inte svara då det är mer eller mindre standard. (även om det är lika svårt på en motard som på en sporthoj, i mitt tycke)

Pollen visar vem som röstat vad.

Första alternativet funkar för alla som vågar gå över gränsen men inte alltid gör det.
 
Last edited:

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Olof Eriksson skrev:
Blev lite inspirerad av "Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj."-tråden.

Den här frågan går ut till de som åker sporthoj, motard och cross/endurohojsåkare bör inte svara då det är mer eller mindre standard. (även om det är lika svårt på en motard som på en sporthoj, i mitt tycke)

Pollen visar vem som röstat vad.
Vilken poll? :va
...och ja, jag vågar gasa!!
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
samuel w skrev:
jag vågar bara gasa rakt fram :huvet
Det är faktiskt inte alls ovanligt bland tävlingsförare att inte våga gasa mot gränsen av vad greppet tillåter :) Nu vet jag inte om du var ironisk eller inte men...
 

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
Jag gasar helst rakt fram. Har haft några "det va nära" upplevelse. Men men våga måste man ju så man vet vart gränsen går
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Kanske poll om "vi" använder hojen till 100% eller om gillar att putsa och ta det rellativt lungt ute på vägarna... och ev ett mellanting. :tungan
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag gasar bara rakt fram när jag åker gata, däremot på bana så går det just under eller just över gränsen. Men det är inte värt det på gata.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Underligt att försäkringarna är som dom är me tanke på hur många icke-race-förare som svarat första alternativet ;) Kan man köra med sladd så har man vurpat minst en gång, det är då min erfarenhet ;)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Min hoj är för slö för att den ska släppa på asfalt, ja om den inte är blöt eller islagd då :( :)

Men när det finns några härliga grusplättar till hands så får man sparka ordentligt :)

Jag vågar till och med gasa rakt fram oxå (får man rösta 2ggr då?!?) :hihi
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag valde "Jag har råkat få sladd en eller några gånger och vurpade", men vill poängtera att jag inte vurpade alla gånger jag fick sladd, utan bara en av dem.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nej jag kör inte med sladd längs vägarna, men jag hör att en del gör det och det är nått jag skulle vilja se på riktigt isf.

Sladd har jag fått några ggr men det har rett ut sig.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
LocDog skrev:
Min hoj är för slö för att den ska släppa på asfalt, ja om den inte är blöt eller islagd då :( :)

Men när det finns några härliga grusplättar till hands så får man sparka ordentligt :)

Jag vågar till och med gasa rakt fram oxå (får man rösta 2ggr då?!?) :hihi
Är den för slö? Har inte en T-ace 145HP? Ska väl räcka för en sladd eller :7peta
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
LocDog skrev:
Min hoj är för slö för att den ska släppa på asfalt...
Nejdå, det går bra med min 80-nånting hkr twin så nog ska det gå med din :D :3freak
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
björn.e skrev:
Har ju inge val, om du ska åka fort är det bara hålla i

björn

Har inte lär mig det där, sladdade ut på start/mål rakan på Falkenberg lika otäckt varje gång "håll stumt håll stumt försökte man tänka"
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
Jag är skittråkig i kurvor.Min aptit för livet är större än en dödlig adrenalinkick.
Men å andra sidan så gasar jag inte så värst på raksträckor heller....
Nu börjar jag att tvivla på mitt mc val :confused:
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
FUBAR skrev:
Är den för slö? Har inte en T-ace 145HP? Ska väl räcka för en sladd eller :7peta
Jodå de räcker säkert....bara jag som är lite harig tror jag :tuttar

146hk har dom till och med :7peta :hihi

Jåke skrev:
Nejdå, det går bra med min 80-nånting hkr twin så nog ska det gå med din :D :3freak

Har inte kommit till läget att jag sladdar in i kurvorna med sporthojen än då jag har för lite bantid och inte riktigt har intresset, men lite släpp ut ur kurvorna hinner man väl med när bakdäcket inte vill leka mer... :rolleyes:
Nja de är väl där skon klämmer litegrann, känns inte så "viktigt" att få släpp med en sån hoj som jag har....de är desto roligare med en motard (polaren hade en 625:a tidigare) :Rockbanan. Dom kan man ju göra lite som man vill med, de håller sig kvar på vägen nästan oavsett vad man gör :)

Fast klart man skulle vilja lära sig att få ett snyggt å kontrollerat bakhjulssläpp ut ur en kurva :)
Alltid impar de på nån = :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top