Vågar man handla online på fc-moto.de?

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Ringde idag och frågade vad som händer ang mittberik ställ. De sa att det inte fanns storlek 58 i lagret bara 56. När jag mailade oh frågade så sa de att det fanns. Jag rekommenderar att ni ringer och kolalr lagerstatus istälelt för att maila innan ni beställer

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Ringde precis ner, inget svar. Möjligt iofs att de inte öppnar förrän 10...
Har mailat utan svar. Någon som vet om orderstatusen ändras när grejerna skickar eller det hela tiden kommer stå "in progress" tills de dimper ner hos en?

Fick svar 10.02. Förmodligen precis öppnat...
De skulle få in en leverans imorgon, stövlarna skall skickas samma dag.
Beräknad leveranstid hit: 3-4dagar! Naiv? Mycket möjligt...

Last edited:

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha R1 02
Nu har iaf jag beställt ett Arlen Ness ställ, 4292 Black/Blue. Ringde och kollade så att det fanns i lager, lovad leverans i nästa vecka...

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ringde precis ner, inget svar. Möjligt iofs att de inte öppnar förrän 10...
Har mailat utan svar. Någon som vet om orderstatusen ändras när grejerna skickar eller det hela tiden kommer stå "in progress" tills de dimper ner hos en?

Fick svar 10.02. Förmodligen precis öppnat...
De skulle få in en leverans imorgon, stövlarna skall skickas samma dag.
Beräknad leveranstid hit: 3-4dagar! Naiv? Mycket möjligt...

Min order såg ut så här:
Order was received 18/03/2007 (16:59)
Viewed 19/03/2007
In process 21/03/2007
Dispatched 29/03/2007
Delivered 29/03/2007
Invoiced 29/03/2007

Fick stället jag beställt den 2/4 och stövlarna som jag väntade på i två månader avbokade jag för dryga veckan sen och köpte likadana på Rollers istället :tummenupp
Ett jäkla ringande om dom stövlarna.. 4 veckor i rad sa dom att dom skulle komma nästa vecka o sen skickas direkt till mej osv, men jag lessnade till slut.. Hoppas du har mer tur!

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Tittade på ett berik ställ på Fc Moto sidan idag. Men hittade inte ett likadant ställ hos duells här i sverige. Så ja ringde duells o frågade varför,på duells svarade dom att dom inte tar hem alla modeller till sverige men om jag hade modell numret så kunde hon kolla upp va det va för ställ. Det visade sej att stället hos Fc moto slutade tillverkas för 4 år sen. Så hon kollade upp numren på lite fler av ställen både arlen ness o berik och dom flesta va gamla ställ. behöver ju inte va sämre men det är ju inte så billigt längre om man jämför med rea ställen i mc butikerna hemma, som man kan prova innan man köper.

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha R1 02
Kollade med UPS, stället e redan skickat som jag beställde efter lunch idag. Beräknad leveransdag 4/6. Nice...

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha R1 02
Fick stället i måndags.:yoparty Svinsnyggt!!:) :tummenupp Har varit ute och kört som hilvete, fan va gött med ställ så man äntligen vågar luta lite i kurvorna! :banana

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tar dom kort när dom kommer med grejjerna?
Lr äre kontanter som gäller?

Sen ni som har beställt tidigare, var inne o kollade på sidan.
Står såhär på order status:

Status Date
Order was received 25/06/2007 (17:39)
Viewed 25/06/2007
In process 25/06/2007

Betyder det att dom skickat?
Grejjerna skall finnas i lager, hade telefonkontakt med dom.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Status Date
Viewed 25/06/2007
In process 25/06/2007

Cash is king så att säga...

De betyder väl att de håller på o plockar ihop varorna skulle ja tippa på...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

Status Date
Viewed 25/06/2007
In process 25/06/2007

Ne, såhär ska det se ut!

Order was received 24/05/2007 (23:34)
Viewed 25/05/2007
In process 25/05/2007
Dispatched 31/05/2007
Delivered 31/05/2007
Invoiced 31/05/2007

Iom att det skickades fick jag något som hette quantity-mail där det framgick planerad leveransdag. Samma dag ringde UPS mig och berättade hur mkt jag skulle betala och när han tänkte komma under dagen.

-@

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Ni som har skickat tillbaka för att ångra eller byta storlekar, vilka paketalternativ har ni använt och vad har det kostat?

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Order was received 03/07/2007 (17:01)
Viewed 03/07/2007
In process 03/07/2007
Dispatched 03/07/2007
Delivered 03/07/2007
Invoiced 03/07/2007

La som ni ser min order idag, på ett Alpinestars SG-1 2PC Black/Gray strl 52

tror ni man får det i början av nästa vecka då?

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Polaren beställde handskar i fredags, hämtade hos budfirman idag.
Rätt raskt får man säga.

Order was received 03/07/2007 (17:01)
Viewed 03/07/2007
In process 03/07/2007
Dispatched 03/07/2007
Delivered 03/07/2007
Invoiced 03/07/2007

La som ni ser min order idag, på ett Alpinestars SG-1 2PC Black/Gray strl 52

tror ni man får det i början av nästa vecka då?

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Polaren beställde handskar i fredags, hämtade hos budfirman idag.
Rätt raskt får man säga.

Det var rackarns.

En liten update härifrån:
Innan jag la ordern så ringde jag och hörde om det fanns hemma. Han bad att få ringa tillbaka. 40 min senare sa han att det fanns. Frågade då om det även fanns en "Held carry tankbag" och det svarade han snabbt på att det fanns. Så jag beställde.

Ringde idag och hörde vad som händer, då sa han att det var skickat och att jag skulle ha fått mail från UPS, men jag hade inget. Så han sa iaf att det va skickat.

5 min senare ringde han upp och ursäktade sig, det var inte skickat. Tankväskan fanns inte hemma. Den skulle komma imorgon eller i början på nästa vecka sa han. Ska man lita på det? Funderar på att skippa väskan och beställa den senare...

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Nu har jag äntligen fått mig ett ställ från fc moto. Beställde ett berik i storlek 58 den 11maj efter att ha mailat och frågat om stälelt finns i lager och fått det bekräftat. Efter ett par veckor så ringer jag och undrar vad som händer. Då säger de att de itne har stälelt i lager, men väntar få det om ca 3 veckor men om jag ville kunde jag få ett annat och han sa ett liknande arlen ness ställ . Eftersom jag var på väg på en 2v utlandssemester så valde jag att vänta 3 veckor. När jag kommer hem ringer jag igen. Då säger de att de inte vet när de ska få några nya berik ställ i min storlek. Då valde jag att byta till arlen ness stället och fick det på mindre än en vecka.
Det man kan lära av detta är att ring och fråga om det finns och se till att han verkligen kollar. För finns det i lager så går det jättefort att få men om det itne finns kan det ta hur länge som helst.

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03
Jag har nu fått mail från UPS att mitt paket är skickat och att det ska komma 10 juni. Det jag blev lite orolig över är att det står att paketet bara väger 2kg...

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 -98
Blev nyss uppringd av en tjej från fc-moto. Hon sa att Alpinestarshandskarna jag hade beställt fortfarande inte fanns på hyllan, och frågade om jag ville välja något annat istället. Kul att dom hör av sig, synd bara att det nu är nästan 2 månader sedan man avbeställde handskarna. Precis som flera andra redan har sagt så ska man nog göra det till en vana att först ringa ner och kolla om sakerna finns i lager innan man beställer.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
jag beställde ett ställ från fc-moto idag då mlol skickat mig fel och krånglat. så ringer det några timmar senare och killen i luren börjar prata storlek, fan vad schysst tänkte jag. iaf tyckte han att storlek 48 för 178cm och 75kg var för litet. hm tänkte jag och sa att jag har provat och att det passar (nästan lite för bekväm). då kommer det fram att de inte har storlek 48 inne och att det skulle ta ca en månad innan de hade det i lager.

tycker det verkar riktigt dåligt om de försöker övertyga kunder att ta en annan storlek bara för att de inte har den man vill ha på lager..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept