Vågar man handla online på fc-moto.de?

jajemen

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Honda CBX 550 F
Har tänkt att beställa skinnställ osv idag men får inte lön förrän på fredag. Endel har ju fått sina saker redan efter några dagar så undrar ifall de kan vänta med att lämna ut det tills på fredag i så fall? Eller vad tror ni? Anledning till att jag vill beställa nu är att det kan ju också ta längre tid att få grejerna så jag vill ha det gjort.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
jag fick t.o.m. bekräftelse från UPS att det blir leverans på tisdag. Kan det va din storlek som är längre väntetid?:confused:
mina är 45.

Ringde dom idag igen vid 9 och dom skulle ringa upp.. Vid halv 6 ringde jag igen och han kom väl på sig själv med att ha glömt det där :va Han visste inte när dom skulle få in mina stövlar (han sa iaf inte i början av nästa vecka som dom sagt alla andra gånger när man ringt :hihi :rolleyes:).. Istället frågade han om jag ville ha SMX-R stöveln istället (vilken jag är osäker på om den passar eller inte).. Så det hela slutar med att jag nu har avbokat det där och köper stövlarna nånstans på svensk mark istället där man iaf får det man vill ha :rolleyes: All väntan (18/3) för ingenting, men men, shit happends :gnissla

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
i morse mailade jag till dom & undrade varfan mitt skinnställ blev av, då det var 2 månader på dagen sedan jag beställde.

12,45 Blev jag uppringd från FC-Moto & han ville berätta att skinnstället nu åter fanns i lager & om jag fortfarande var intresserad.

skicka omgående var min kommentar..
mail från UPS om att stället kommer på onsdag.

visst e jag lite besviken att det tagit sån tid, men jag har sparat 4 tusen på det, så det får jag väl leva med.

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
i morse mailade jag till dom & undrade varfan mitt skinnställ blev av, då det var 2 månader på dagen sedan jag beställde.

12,45 Blev jag uppringd från FC-Moto & han ville berätta att skinnstället nu åter fanns i lager & om jag fortfarande var intresserad.

skicka omgående var min kommentar..
mail från UPS om att stället kommer på onsdag.

visst e jag lite besviken att det tagit sån tid, men jag har sparat 4 tusen på det, så det får jag väl leva med.

vad var det för ställ? jag har ju också väntat ca 2 månader... ett Berik strl 48 som jag väntar på.

magneten

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha Fazer 1000, SeaDoo GSX RFI, Kinamoto, IW23
Ringde precis upp Fc..för att höra leveransstatus på mitt blå/svarta BERIK LS2 2468 BK som jag beställde 2 maj, Fick svar redan på första samtalet men han hade dock inte en aning om när de skulle få in dåt men trodde att det förmodligen skulle komma till dom inom 2 veckor, hmmm hur luddigt lät inte det då...

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Ringde dom idag igen vid 9 och dom skulle ringa upp.. Vid halv 6 ringde jag igen och han kom väl på sig själv med att ha glömt det där :va Han visste inte när dom skulle få in mina stövlar (han sa iaf inte i början av nästa vecka som dom sagt alla andra gånger när man ringt :hihi :rolleyes:).. Istället frågade han om jag ville ha SMX-R stöveln istället (vilken jag är osäker på om den passar eller inte).. Så det hela slutar med att jag nu har avbokat det där och köper stövlarna nånstans på svensk mark istället där man iaf får det man vill ha :rolleyes: All väntan (18/3) för ingenting, men men, shit happends :gnissla

Fick mina stövlar idag 11:30.:tomten otrolig sköna.
jag fick en uppfattning att antingen har man tur och beställer nåt som de har hemma eller kan snabbt få tag i (då levererar fc moto relativt snabbt, jag väntade en vecka även om de inte hade det hemma vid beställning) eller så har man otur och beställer nåt som de inte har hemma och som tar evigheten för de att få tag i.

Synd att du hade en sån otur.
lycka till i fortsättning:tummenupp

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Halleluja:yoparty
Efter 7 svåra år (känns det som) så är mina grejor på väg!

Icon Field Armor Boot och ett mörkt visir till en av deras hjälmar, tog nästan en månad.
Igentligen ingenting jämfört med vissa andra här:(
Nu har man allt förutom knarren........

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
blää :p

Berik Laguna Seca 3214. svart & Vitt helställ i storlek 52

Vafan och jag som beställde exakt samma ställ/storlek/färg den 26 februari har fortfarande inte fått det, tänker ringa och begära pengarna tillbaka:mad:

spelar ingen roll om dom har det hemma nu och kan skicka det. Det är försent för min del nu. snart 3 hela månader sen jag beställde och har betalat det sen minst 2 månader tillbaka.:tummenner

Edit:
ringt och begärt pengarna tillbaka nu. Som jag misstänkte hade dom fått in ställen nu, men såklart inte skickat iväg mitt. (och så har dom ringt vissa andra och undrat om dom fortfarande vill ha samma slags ställ, Wonderwizard din jävel:mad: :tungan )

Han ville skicka med en balaklavahuva. inte för att vara otacksam, men det fick mig verkligen inte att ändra mig. Lite orolig dock över att dom sa att jag skulle skicka banknummer osv via mejl. man vet ju hur bra dom är på att svara på mejl:gnissla
Hoppas verkligen jag får tillbaka pengarna nu + frakten jag blev tvungen att betala då dom skickade fel storlek. (400kr!)

(skulle inte förvåna mig om dom "råkar" skicka iväg mitt ställ nu, trots att jag ringt och sagt att jag inte vill ha det längre)

Riktigt roligt att handla från Fc-moto faktiskt, kan verkligen rekomendera det:D

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
massa text ....

Edit:
ringt och begärt pengarna tillbaka nu. Som jag misstänkte hade dom fått in ställen nu, men såklart inte skickat iväg mitt. (och så har dom ringt vissa andra och undrat om dom fortfarande vill ha samma slags ställ, Wonderwizard din jävel:mad: :tungan )

dom ringde som sagt i måndags & idag kom UPS & levererade det till mig.
trist att du beställt & betalt men inte fått stället.
trots väntetiden tycker jag att det varit värt det, då jag har haft ett "låneställ" via en polare under tiden.

i ditt fall hade jag krävt att dom skickar det OMGÅENDE + något som plåster på såren.
för som jag fattar det, så står du ändå nu utan skinnstället du beställt, bara för du inte vill vänta 3 dagar till ???

ska någon annan beställa, passa på NU... dom har fått en stor sändning av Berisktäll

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Fick mina stövlar idag 11:30.:tomten otrolig sköna.
jag fick en uppfattning att antingen har man tur och beställer nåt som de har hemma eller kan snabbt få tag i (då levererar fc moto relativt snabbt, jag väntade en vecka även om de inte hade det hemma vid beställning) eller så har man otur och beställer nåt som de inte har hemma och som tar evigheten för de att få tag i.

Synd att du hade en sån otur.
lycka till i fortsättning:tummenupp

Avbokade i måndags.. I tisdags vid halv 3 åkte jag in till Rollers däck o beställde samma stövlar.. Kl 11 igår ringde han mig och sa att stövlarna fanns o hämta.. Liiiite skillnad på väntetid :näsblod Nu har jag ääääntligen ett par stövlar iaf.. Stort tack till Rollers! :tummenupp

(Man tjänar på att beställa hos fc-moto, visst.. Och ibland kan det gå rejält fort.. Men jag säger som sååå många andra har sagt, ring och hör om grejerna finns i lager först, för annars kan man få vänta i evigheter :gnissla Dessutom får jag känslan av att dom glömmer bort ordrar som legat ett tag :va Är nöjd med stället mitt iaf :))

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03

för som jag fattar det, så står du ändå nu utan skinnstället du beställt, bara för du inte vill vänta 3 dagar till ???

Fan jag vet:huvet
om dom inte skickat pengarna än så ska jag försöka se om jag kan ångra mig:rolleyes:
överreagerade nog......:tungan
annars får jag väl köra runt i det gamla sletna 2delade skinnstället ett tag till.

Edit: hehe de hade inte skickat pengarna än verkade det som, så gick att ändra sig, dock så fick jag inget "plåster på såren" men ett par knäpuckar för de 400kr jag blev tvungen att betala i extra frakt. 35 euro sa han att de kostade. men men, får ett ställ nu iaf:rolleyes:

Last edited:

jajemen

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Honda CBX 550 F
Alltså seriöst hade tänkt att ringa fc-moto men var är deras telenr? Hittar bara faxnr på hemsidan..

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Att kolla lagerstatus innan man beställer verkar inte heller vara en säker metod om man vill ha en snabb leverans. Jag kollade innan och beställde den 11e maj, den 21a maila jag och frågade om de skickat än och om det fanns nått kollinummer så man kunde spåra paketet, men mitt ställ var inte skickat än även fast de sa att det fanns när jag frågade innan jag beställde. Stället i fråga är ett BERIK Shogun LS2 3213 svart/vitt strl58. hoppas de kommer snart då jag ska på långresa ner till örebro från luleå om 1,5veckor =/

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Beställde igår ett par Sidi Vertigo Tepor från FC-Moto och börjar ju bli lite smånervös när man ser hur många som har problem med att leveranserna tar en mindre evighet. Mailade dem idag och undrar vad uppskattad leveranstid kan vara, får se om de svarar.

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Mailade dem idag och undrar vad uppskattad leveranstid kan vara, får se om de svarar.

Troligtvis inte:rolleyes: . Har mailat dom 6-7 gånger sedan i fredags (då jag fick fel storlek på mina stövlar) men ännu inte fått något svar! Har använt två olika mailadresser men inte fan har det hjälpt.

Skall ner och hämta en knarr nästa vecka så jag tänkte svänga in om för att se vad fan dom sysslar med. En extratur på 16 mil men vad fan gör det när man ändå skall köra 150 mil på två dagar....

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
...
Skall ner och hämta en knarr nästa vecka så jag tänkte svänga in om för att se vad fan dom sysslar med. En extratur på 16 mil men vad fan gör det när man ändå skall köra 150 mil på två dagar....

Känns lite tråkigt att man inte bara kan få ett snabbt och rakt svar på saker och ting!

Avbeställ dina grejer och köp dem direkt i butiken där nere då?
Sparar du ju in lite till på frakten?

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept