Vågar man handla online på fc-moto.de?

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Beställde lite saker ifrån FC Moto, men väntar fortfarande på ett svart/grått Berik-ställ. Kommer inte i kontakt med dom, men har någon annan har inne någon uppfattning om hur lång tid det kan ta? En del utav min beställning är levererad, men stället vore ju rätt gött att få också.

Känns som att det är Berik som inte leverat till fc- moto. Detta eftersom du fått en del av din beställning. Ring o kolla med dem annars kan det vara lång väntetid. Ofta kan du byta till ett annat ställ om du vill. Detta till special pris

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
någon som har telenr till dom? jag vill beställa en hjälm men får inget svar på mejlet jag skickade och de skriver inte ut telenr på deras hemsida.

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
Beställde lite saker från dom i igår (4:e maj) och UPS ringde idag och sa att dom fått grejjerna och att dom skulle leverera till min dörr på tisdag! Grymt snabbt tycker jag!

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Är det någon som har hört ngt nytt angående deras Berik-leverans. Har väntat en månad nu på mitt ställ och börjar lessna ur totalt :arsele

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Börjar lessna rätt rejält jag också kan jag säga. Skickade in min order den 18/3 och har väntat sen dess på mina stövlar. Ringde för tre veckor sen och fick svaret att dom skickas från A-stars till Tyskland och sen såklart direkt till mig veckan efter.. Inga stövlar.. Ringde veckan efter och fick samma svar.. Förra veckan när jag ringde sa dom samma sak.. Så har dom inte fått in stövlarna imorrn blir det avbokning av order och köp här hemma.. Visst blir man lite fattigare, men å andra sidan får man iaf sina grejer :huvet :mad:

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Min hjälm kom fram bra och trots att jag först beställde fel storlek, men hann ändra via mail innan hjälmen hunnit gå iväg. Jag är nöjd :tummenupp

Synd bara att jag inte beställde mer grejjer........:huvet

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Verkar som att servicen på fcmoto är väldigt olika.. Beställde ett jacka och byxor, A-stars igår. Man får väl se hur det går då. Sitter och håller tummarna för att just min order ska va en sån order som blir snabb =)

/knuLLf

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Är det någon som har hört ngt nytt angående deras Berik-leverans. Har väntat en månad nu på mitt ställ och börjar lessna ur totalt :arsele

Jag fick mitt Berik Shogun i måndags, det tog ca 2 veckor. Men jag ringde ner och frågade hur det gick, och då skickades stället samma dag. Så det är nog bra att ligga på lite.

offa

Guest
Lade in en beställning måndag 30/4 och grejerna var framme måndag 7/5. Hade fullt upp på måndagen så jag fick grejerna på tisdagen.
Enda udda med beställningen var att jag fick ryggskydd i fel storlek. Jag hade beställt storlek M men fick ett L. Spelade ingen roll då den storleken passade bra.
Lägger upp lite mer info och bilder på grejerna under helgen. Är totalt sett grymt nöjd med fc-moto.

Last edited:

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
När jag beställde från dom så fick jag inte välja hur jag ville betala. Ringer ups nån dag innan alltså och säger det exakta beloppet eller hur är det egentligen?
/knUllf

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
jag beställde ett par Alpinestars stövlar idag söndag... vi få se hur snabba de är!!!:tråkad
någon som har beställt stövlar forut och vet leveranstid?

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
mailade precis & fick svaret omgående

Dom har varit kontakt med Berik Tyskland, fc-moto kommer att få skinnställen levererade under nästa vecka.

Samma sak har dom sagt till mig om A-stars stövlarna.. 3 veckor i rad :va :huvet Vet inte om man går runt och är dum som väntar, men tjänar ändå 1100 :- mot här hemma :rolleyes:

jag beställde ett par Alpinestars stövlar idag söndag... vi få se hur snabba de är!!!:tråkad
någon som har beställt stövlar forut och vet leveranstid?

Beställde 18/3 och har inte fått dom än.. Som sagt sa dom för tre veckor sen att dom skulle få hem fler nästa vecka och sen skicka dom till mig (dom har sagt samma sak 3 veckor i rad).. Vet inte om det är pga att dom inte har min stl bara.. Är väl bara att vänta o se antar jag :confused:

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Samma sak har dom sagt till mig om A-stars stövlarna.. 3 veckor i rad :va :huvet Vet inte om man går runt och är dum som väntar, men tjänar ändå 1100 :- mot här hemma :rolleyes:

Beställde 18/3 och har inte fått dom än.. Som sagt sa dom för tre veckor sen att dom skulle få hem fler nästa vecka och sen skicka dom till mig (dom har sagt samma sak 3 veckor i rad).. Vet inte om det är pga att dom inte har min stl bara.. Är väl bara att vänta o se antar jag :confused:

vad har du beställt för stövlar och storlek? jag beställde ett par SM-X Plus 45
ska nog ringa imorgon direkt o fråga om de har det hemma. annrs blir det att ångra köpet. orkar inte vänta 3-4 veckor för att känna typ 500:-

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
vad har du beställt för stövlar och storlek? jag beställde ett par SM-X Plus 45
ska nog ringa imorgon direkt o fråga om de har det hemma. annrs blir det att ångra köpet. orkar inte vänta 3-4 veckor för att känna typ 500:-

Beställde också dom som du beställt fast i stl 38 (dom har inte stl 37 hemma heller, jag har kollat).. Jag tjänar 1100:- om jag får dom eftersom jag bara hittat dom för 3295:- här hemma, men det finns säkert billigare (jag som inte lyckas hitta bara :näsblod ).. Jag ringer också imorrn och kollar (för 4e gången :huvet )..

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Beställde också dom som du beställt fast i stl 38 (dom har inte stl 37 hemma heller, jag har kollat).. Jag tjänar 1100:- om jag får dom eftersom jag bara hittat dom för 3295:- här hemma, men det finns säkert billigare (jag som inte lyckas hitta bara :näsblod ).. Jag ringer också imorrn och kollar (för 4e gången :huvet )..

är de så dyra hemma? jag bara gissade mellanskillnaden... isf är det värt att vänta typ 10 dagar:)
vad har de för tel nummer? går det att prata engelska med de?

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
är de så dyra hemma? jag bara gissade mellanskillnaden... isf är det värt att vänta typ 10 dagar:)
vad har de för tel nummer? går det att prata engelska med de?

Aa, uppe på Lelles ligger dom på det priset iaf :rolleyes: 10 dagar skulle jag lätt kunna vänta om jag visste att dom kommer, men känns surt att vänta i två månader :va
Dom snackar engelska, men man får ofta försöka ringa ett par gånger innan dom svarar :confused: Telnr 00492414639474

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept