Vågar man handla online på fc-moto.de?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Såja.. nu fick jag mitt paket igår :D:D
helt nöjd å de skickade allting rätt å fint..
Fick betala 9304 kr för paketet som inkluderade Shoei xr-1000 kagayama hjälm + svart visir, alpinestars dyno jacka och alpinestars gp plus vantar..
Han köra lite med grejjerna igår också dock inte på min hojj:p men iaf en fiiiin stunt r6a :yoparty Handskarna är lite "stela" fortfarande..

dscf0002md3.jpg

dscf0004cv7.jpg

Å så en liten extra bild ;)
r6powpowsrd3.jpg

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Vilken storlek valde du på stövlarna och vilken storlek har du vanligtvis på skor?
Känns ryggskyddet bra? Vilken storlek valde du och vad lång är du?

Tacksam för lite hjälp då jag är intresserad av samma grejer som du köpt.

Shenna offa!

Jag kör samma storlek i stövlarna som i vanliga skor, men tipset är ju att snålprova hos en återförsäljare i Sverige, det gjorde jag iaf.
Ryggskyddet valde jag storlek S i eftersom jag är en kort grabb på 173 med 66kg ballast. Jag har dock inte "kört in" utrustningen, endast testat den på körskolan en gång. Kör en Suzuki gsx 750 där, inte nådigt obekvämt p.g.a. körställningen kan jag meddela.
Valde storlek 48 i stället men skulle nog kunna klämma mig ner i en 46:a med lite vilja, dock är 48 deras minsta storlek.

Hoppas du har fått lite kött på benen nu iaf! Lycka till!

Mvh Jens

Såja.. nu fick jag mitt paket igår :D:D
helt nöjd å de skickade allting rätt å fint..
Fick betala 9304 kr för paketet som inkluderade Shoei xr-1000 kagayama hjälm + svart visir, alpinestars dyno jacka och alpinestars gp plus vantar..
Han köra lite med grejjerna igår också dock inte på min hojj:p men iaf en fiiiin stunt r6a :yoparty Handskarna är lite "stela" fortfarande..

Snyggt värre! Köpte inga lederhosen?... :)

Spammar sönder min egen tråd.... :tungan

Last edited:

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Fick äntligen tag på gubbarna efter en jäkla massa mail och fax. Det bästa sättet är helt enkelt att ringa dem som så många andra påpekat. :tummenupp
Jag fick svaret att det skinnställ jag beställt (A.Ness) inte kommit till dem. Samt att de hade en väntetid på 5 månader från A.Ness till deras butik. :huvet
jag skulle få vänta 3 veckor till eller ta ett annat ställ till ett rabatterat pris.
De bad om ursäkt och var mkt trevliga i telefonen sen erbjöd mig ett "Alpinestar GP plus".
Ngn som har ngt att säga om det? Ngn som använder det och har lite info att släppa?

//Tombola

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
YES!

Äntligen fått mina saker.
Byxor, hjälm, jacka & stövlar nu hemma efter flera veckors längtan. Allt i rätt storlekar som jag beställt. Dock skulle jag nog tagit storleken mindre på jackan, men det får funka så länge.

Återkommer med bilder.

Junoreactor

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
BMW 1100S
Delat paket..

Har inte orkat gå igeonom hela denna tråden, men undrar om man måste betala dubble frakt ifall alla grejorna inte finns hos FCMoto. Får min
ICON-jacka på måndag säger dem medans ett par astarbyxor är restade...

Tacksam för svar...

:confused:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Idag fick man tag på dom igen. Förra onsdagen sa dom att mina stövlar skulle skickas från Italien till dom denna vecka och sen direkt till mig.. Ringde idag igen för att höra mig för hur det gått (tror dom glömmer bort ordrar som står som invoiced om man inte tjatar på dom, för både gångerna jag ringt har dom undrat om jag har fått stället jag beställt också, vilket jag har :va ).. Hans svar var att han skulle ringa till A-stars o fråga igen. Två timmar senare fick jag samtal tillbaka om att dom skickas till fc-moto i nästa vecka och att jag bör ha dom hos mig om 8-9 dar :confused: :mad: Har på söndag väntat i 6 veckor :/

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag beställde ett Berik shogun svart/vitt ställ men fick ett silver ställ som inte ens finns på hem sidan? Inga svar på mail. Ringde ner men dom skyllde på chefen och han var inte där? Så det är bara att ringa igen tills dom lessnar :)

Det där lät ju inge bra, då jag beställt ett precis likadant. Var det slut eller hade dom helt enkelt bara råkat skicka fel färg? :gnissla

ruffrider_

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 -00
Verkligen bra servic bestälde i måndags den 23/4 och fick hem grejerna den 26/4. Betalade kontant när jag fick grejerna hemlevererat till dörren! Sen sparade jag säkert 4-5 tusen på att beställa skinstället och stövlarna därifrån e ju inte heller fel:D

offa

Guest
Har precis skickat in en order på ett helt kit. Hjälm, skinnställ, handskar, stövlar och ryggskydd. Ringde tidigare för och kolla lagerstatus på grejerna, men fick inget svar då.

[EDIT]
Order was received 30/04/2007 14:35
Viewed 30/04/2007 15:15
In process 30/04/2007 15:18

Ni som beställt från fc-moto tidigare, har ni fått samma information lika snabbt som mig?

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
De kollar ofta samma dag, men ett tips är att ringa NU, alltså när den e kollad, då har de troligen koll på läget.

Lycka till iaf, många är har fått grejerna på 4-6 dagar inkl jag! :tummenupp

Magnus79

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV650S
Var i Ashen å besökte FC-motobutiken i lördags, grymt mycket skinnställ och hjälmar hemma på lager. Fick superb hjälp av ägaren med att prova diverse ställ i ca 2 timmar. Rätt färg på Alpnestars MX-1 stället som jag fastnade för fick dock beställas, så jag får väl se om det dyker upp ett paket om 2-3 veckor söm han lovade..

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
det här går ju snabbt

Order was received 26/02/2007 (19:51)
Viewed 26/02/2007
In process 27/02/2007
Dispatched 27/02/2007
Delivered 27/02/2007
Invoiced 27/02/2007

inget ställ än:huvet

ringt flera gånger med jämna mellanrum, och varje gång skjuter dom upp datumet några veckor.
vad håller dom på med egentligen:va
betalat har man gjort också + att man lagt ut 400kr extra i frakt...vafan!:huvet
har nog varit för snäll och lugnt gått med på alla dessa förseningar. Dåligt om man måste behöva bli arg och tjata konstant för att dom ska ta en på allvar.:tummenner

magneten

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha Fazer 1000, SeaDoo GSX RFI, Kinamoto, IW23
Beställde precis ett Berik LS2 2468, får hoppas att det inte drar ut allt för länge på tiden, vill ju ha nu!

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Mitt råd till alla er som vill beställa från FC-moto är att kolla att sakerna verkligen finns i lager innan ni beställer, annars kan man få vänta länge. Jag väntade över 4 månader på ett par handskar medans resten av beställningen kom efter 3 dagar. Har dom sakerna på hyllan så går det fort men om leverantörena strular så hör dom inte av sig och meddelar detta tyvärr.

Dom svarar sällan på mail och telefon men det är bara att ringa tills dom svarar.

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
För mej fungerade allt smärtfritt! Synd bara att man måste vara hemma för att ta emot paketet personligen.
Beställde 20/4
Levererades 26/4
Hjälm Shoei XR-1000 Cutlass Blue
Sparade iofs bara några hundralappar jämfört med butik i Sverige.
/B)

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Beställde lite saker ifrån FC Moto, men väntar fortfarande på ett svart/grått Berik-ställ. Kommer inte i kontakt med dom, men har någon annan har inne någon uppfattning om hur lång tid det kan ta? En del utav min beställning är levererad, men stället vore ju rätt gött att få också.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Beställde lite saker ifrån FC Moto, men väntar fortfarande på ett svart/grått Berik-ställ. Kommer inte i kontakt med dom, men har någon annan har inne någon uppfattning om hur lång tid det kan ta? En del utav min beställning är levererad, men stället vore ju rätt gött att få också.

Vilket ställ beställde du? Har beställt ett svart Berik Shogun, och det har inte hänt någonting här heller?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping