Vågar man handla online på fc-moto.de?

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Fick just ett mail om att mina prylar just blir skickade. Tog 2 veckor. Hur pass lång tid tar frakten till sverige?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Fick just ett mail om att mina prylar just blir skickade. Tog 2 veckor. Hur pass lång tid tar frakten till sverige?

1-2 dagar.
FC brukar vara sega med att få iväg grejerna, bägge ggr jag beställt därifrån så har det säkert tagit 2-3 veckor innan dom fått iväg paketet.
Men posten brukar sköta sitt så det kommer nog en snubbe med ditt paket på måndag . (eftersom det är helg snart)

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Ja du...
Jag har väntat 3 veckor nu. Inte ett ljud från dem.. Har använt deras kontaktformulär för att fråga om ordern. Inte ett svar... Varför ens erbjuda den tjänsten.:va
Bara glad att man inte har betalat ngt i förväg. Skiter snart i dem och tar prylarna på annat håll.
Antingen är gubbarna ute o kör som fan, eller så är de helt enkelt jävligt upptagna.. :huvet
Vill ni ha grejjer snabbt så kan jag inte rekommendera fcM.
//T

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ja du...
Jag har väntat 3 veckor nu. Inte ett ljud från dem.. Har använt deras kontaktformulär för att fråga om ordern. Inte ett svar... Varför ens erbjuda den tjänsten.:va
Bara glad att man inte har betalat ngt i förväg. Skiter snart i dem och tar prylarna på annat håll.
Antingen är gubbarna ute o kör som fan, eller så är de helt enkelt jävligt upptagna.. :huvet
Vill ni ha grejjer snabbt så kan jag inte rekommendera fcM.
//T
Som med många andra i denna tråden som inte vet vart grejerna är, så är nog dvaret att just det du beställt inte finns i lager för tillfället. Annars skickar de lagervaror väldigt snabbt! Och RING! till dem istället, bästa alternativet :tummenupp

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
tog 3 dagar för mitt skinnställ att komma efter jag ringde dom och bytade mitt ställ som var slut i lager, samma gällde min hjälm tog också 3 dagar sen hade jag den här hemma.

tror dom har mycket att göra nu precis innan sommaren samt kanske nya 2007 sortiment är på väg in?

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Fick ett samtal ifrån FC-Moto där de förklarade att Alpinestar i Italien inte har skickat iväg stövlarna (SMX Plus) men ifall jag valde SMX-R så skulle ordern gå iväg på engång så nu är det äntligen på väg!

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Är det någon som vet något om crosshjälmen HJC HQ-X Carbon. typ återförsäljare i stockholm som kan ha den hemma så man kan prova den innan och om den är bra?
Bandit mx i carbon är MYCKET billigare. Skilnad?

:Edit fins det några andra liknande crosshjälmar

Last edited:

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Ahh... Leveransen kommer på tisdag. Bara komma ihåg att ha all cash hemma då.
Då har allt sammantaget tagit knappt 3 veckor sedan jag beställde. Då har det ändå säkert varit lugnt under påsken. Helt okej enligt mig.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Fick ett samtal ifrån FC-Moto där de förklarade att Alpinestar i Italien inte har skickat iväg stövlarna (SMX Plus) men ifall jag valde SMX-R så skulle ordern gå iväg på engång så nu är det äntligen på väg!

Väntat på mina SMX-Plus sen den 18/3 :huvet (känns som otroligt lång tid).. Har mailat ett par gånger och ringt under dagen, men får inget svar hos dom. Fick mitt ställ för snart 2 veckor sen och då sa UPS att stövlarna levereras fraktfritt sen.. Men man orkar ju inte vänta i evigheter.. Sa dom alltså att det bara gällde dom stövlarna? Hur länge sen var det du beställde dom?

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Väntat på mina SMX-Plus sen den 18/3 :huvet (känns som otroligt lång tid).. Har mailat ett par gånger och ringt under dagen, men får inget svar hos dom. Fick mitt ställ för snart 2 veckor sen och då sa UPS att stövlarna levereras fraktfritt sen.. Men man orkar ju inte vänta i evigheter.. Sa dom alltså att det bara gällde dom stövlarna? Hur länge sen var det du beställde dom?
Jag beställde min SMX-Plus 4/3 och FC-Moto har inte fått in stövlarna ifrån generalagenten, därför har inte dina stövlar dykt upp. :)

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Efter många samtal och byte av grejer så har jag fortfarande inte fått några saker.

På skärtorsdagen lovade de över telefon att skicka sakerna på måndag, men min order är In Process sedan dess och inget har hänt.

Tur att man inte har kortet än och står och väntar på prylarna bara för då skulle jag skitit i dem och köpt i Sverige istället..

Precis som någon sa tidigare - har du brådis med att få sakerna så ring och kolla om de finns i lager eller ej först..

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Jag beställde min SMX-Plus 4/3 och FC-Moto har inte fått in stövlarna ifrån generalagenten, därför har inte dina stövlar dykt upp. :)

Dom sa ingenting till dig om hur lång tid det skulle ta, om du valt att vänta på dom?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Ne nu jävlar :p ringde förra tisdagen då sa de att de skulle få in den om 1-2 dagar att den va in district lr nått sånt. å sen skulle de skicka den.. har inte fått nått mejl från ups än.. får ja inte de idag så ringer ja till fc moto imorrn igen å ser hur de går..:gnissla

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Vad är det egentligen för nummer som gäller till fc-moto? Har testat båda numren i den här tråden men ingen som vill svara trots ihärdiga försök..

erk

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
CBR600RR
Jag beställde en hjälm från mlol.de förra veckan och fick den idag... dock förskottsbetalning men billig vart det.
Förövrigt så har dom ju rea nu oxå..
Rekomenderar dom varmt....

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Vad är det egentligen för nummer som gäller till fc-moto? Har testat båda numren i den här tråden men ingen som vill svara trots ihärdiga försök..

Dom är värdelösa på att svara i telefon tyvärr.
Skall göra några försök idag igen..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...