Vågar man handla online på fc-moto.de?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Måste säga att jag är riktigt nöjd med fc-moto. Beställde måndag eftermiddag/kväll, fick paketet idag efter lunch. :tummenupp :tummenupp

Vad beställde du?..
Sj väntar jag fortfarande på mitt paket :( nu ere ju typ röda dagar oxå så de kommer då inte.. nästa vecka om de fan inte kommit så tar ja å ringer till de..

hordac

Guest
Ett styck Berik 3214 svart/grått storlek 50.

Vad har du för status på din order?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Ett styck Berik 3214 svart/grått storlek 50.

Vad har du för status på din order?

Som i tidigare inlägg jag skrev här så registrerade jag inte mig utan lade en direkt beställning bara :huvet så jag vet inte ett piss.. har bara fått första mailet från fc moto som man får :S..
Har ju beställt alpinestars dyno jacka och gp plus 07 handskar och shoei xr1000 hjälm.. rätt populära saker väl så borde väl finnas på lager lr nära till hands ? :confused:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Satan att man bor i norrland, men paketet hade ändå masat sig upp till Skellefteå nu på eftermiddagen, beställde grejerna i söndags. Så jag får allt vänta till efter påsk!!!

hordac

Guest
Som i tidigare inlägg jag skrev här så registrerade jag inte mig utan lade en direkt beställning bara :huvet så jag vet inte ett piss.. har bara fått första mailet från fc moto som man får :S..
Har ju beställt alpinestars dyno jacka och gp plus 07 handskar och shoei xr1000 hjälm.. rätt populära saker väl så borde väl finnas på lager lr nära till hands ? :confused:

Just ja, man tycker ju det, hoppas det löser sig iaf.

RobRas

Guest
Cirka två veckor sen jaag beställde ett par stövlar och jag har inte fått dom än =(.. Vet inte ens om jag verkligen har beställt dom men det kom ett brev från dom när jag klickade på en knapp på deras sida så jag antar att jag beställde..

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Cirka två veckor sen jaag beställde ett par stövlar och jag har inte fått dom än =(.. Vet inte ens om jag verkligen har beställt dom men det kom ett brev från dom när jag klickade på en knapp på deras sida så jag antar att jag beställde..

Känns lite som samma sak typ faktiskt :huvet Ring å kolla nästa vecka å se va som händer med beställningen.. de ska jag göra iaf.. har inte så fullt brottom än ändå... Har inte körkortert än så.. Men skulle va skönt å ha hjälmen så jag kan köra me farsan.. lr övningsköra..

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
ringde idag och ändra min order, orka inte vänta på att dom skulle få hem min storlek. ändra från ett berik 3213 till ett arlen ness 4292 kanske inte det snyggaste stället men det kommer iallafall nästa vecka och inte om 3-4 veckor \o/

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nothing atm
Jag skickade tillbaka ett par knäskydd med bara frimärken, alltså utan att kunna söka efter paketet längsvägen (en miss). Blev lite nojjig 2 veckor senare när jag inte sett några insatta pengar på kontot. Ringde dom och han sa att pengarna redan var skickade. 2-3 dagar senare hade jag dom på kontot. Nu vet jag iaf att man kan returnera saker till dom också :tummenupp
Dock surt med frakten på strax över 200 spänn och 40 spänn i avg. för utl. bet. Men det är postens & bankens fel :mad:

Take care!

/Dennis

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
ringde idag och ändra min order, orka inte vänta på att dom skulle få hem min storlek. ändra från ett berik 3213 till ett arlen ness 4292 kanske inte det snyggaste stället men det kommer iallafall nästa vecka och inte om 3-4 veckor \o/

Vilket telefonnummer är det? Hittar inget nummer på deras sida? Har efter lite mer än två veckor inte fått mina prylar än.:näsblod

RobRas

Guest
Känns lite som samma sak typ faktiskt :huvet Ring å kolla nästa vecka å se va som händer med beställningen.. de ska jag göra iaf.. har inte så fullt brottom än ändå... Har inte körkortert än så.. Men skulle va skönt å ha hjälmen så jag kan köra me farsan.. lr övningsköra..

Na, jag väntar hellre ett par veckor till.. Antar att dom är lika bra på engelska som resten av tyskarna.. Att dom inte kan ta å lära sig lite engelska?!

Jag har beställt iaf. Kollade hur långt ordern hade kommit och den var "In Process"..

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Na, jag väntar hellre ett par veckor till.. Antar att dom är lika bra på engelska som resten av tyskarna.. Att dom inte kan ta å lära sig lite engelska?!

Jag har beställt iaf. Kollade hur långt ordern hade kommit och den var "In Process"..

Äh det är ju bara å ringa! Det lär ju ringa flera engeslktalande varje dag! Se till att du har ditt ordernummer framme sen är det bara å fråga var den är!
Slipper du oroa dig menar jag. I flera fall kan det dröja 3-4v innan de får in produkten du beställt, då kanske du kan byta eller avboka istället.

Så ring! :D

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde
Nu har jag väntat på min order sen 4 Mars. Ringde för 2v och bytte stövlarna till ett par de hade i lager för att ordern skulle gå iväg på en gång men har fortfarande inte sett röken av några stövlar. :(

Killen jag pratade med var ingen stjärna på engelska men svarade mig som att han förstod och sade också att alla där kunde lite engelska.

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Ska föröka ringa de imorrn å se vad som händer..
Guten tag freuleins.. :p:näsblod

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Jag sitter här å ringer typ 50 gånger.. inte en jävel som svarar.. börjar bli lite smått sur faktiskt.. ringde på morgonen så va de upptaget.. sen svarade ingen.. nu e ja hemma igen å sitter å ringer.. först va de upptaget å nu svarar ingen.. hmm..

:huvet :huvet :huvet :huvet

Jahaja.. ringde säkert över 50 gånger till de numret som står..
sen äntligen kom ja fram å så vare nån tjej där som sa att fc moto har flyttat..
Det nya numret är 00492414639474 För alla som vill ringa dit!!!

Fick reda på att allt fanns där förutom hjälmen och de ska få den inom 1-2 dagar sen skickas grejjerna till mig.. låter bra då.. kommer väl typ nästa vecka då.. hoppas ja..

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
yihoo! :banana fick jackan idag. Hade ju aningar på att storleken va fel då samll, stod som 46. Har 48 annars, men tänkte "står det small så ska jag fan ha det".
Och det stämde! satt nog bättre än jag anade, kändes bra kvalle o bilderna är ingenting jämfört med verkligheten. Allt känns toppkvalite o bra för de 1445kr jag la på jackan
:tummenupp till alpinestars o fc-moto

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
yihoo! :banana fick jackan idag. Hade ju aningar på att storleken va fel då samll, stod som 46. Har 48 annars, men tänkte "står det small så ska jag fan ha det".
Och det stämde! satt nog bättre än jag anade, kändes bra kvalle o bilderna är ingenting jämfört med verkligheten. Allt känns toppkvalite o bra för de 1445kr jag la på jackan
:tummenupp till alpinestars o fc-moto

va väger du in på? fundera på en likadan...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024