Vågar man handla online på fc-moto.de?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nu har jag med impulshandlat! Eller, typ, sneglat på en textiljacka länge men inte köpt nån bara. Köpte Alpinestars t-stunt2 jackan mest för att den var billig och att kvallen på deras jackor är bra. Så jag blir nog nöjd. 1345kr landade det på. Tog en röd, för att sätta lite färg på tillvaron :)

Jag som skulle spara pengar denna månad :4skrika
34311-3117479.jpg

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Helt otroligt.
Jag beställde tydligen i Tisdags förra veckan och fick leverans idag, mindre än 1 vecka senare:tummenupp

Allt i rätt storlek och till full belåtenhet.

hordac

Guest
Beställde ett Berik 3214 svart/grått i storlek 50 nyss. Får se hur lång tid det tar!

Vit/svart, storlek 50 har 1-2 månaders leveranstid just nu!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fc moto ringde mig, men hade glömt telen hemma. De ville ha storleken bekräftad av nån anledning. Och nu 5 i 18 så svarade ingen. Testar att ringa imon då. Eller så kanske de skickar jackan ändå :va

We'll see...

Har de ringt till fler av er??

Äddit:
In process 02/04/2007
Dispatched 02/04/2007
Delivered 02/04/2007
Invoiced 02/04/2007

Gött att den verkar funnits hemma iaf! Snabba ryck med fcmoto! Fick andra grejer av ups i veckan, eftersom de kommer till mit hem mitt på dagen, så ringde jag dit o fråga om jag kunde hämta upp grejerna. Men de hade inget utlämningställe i luleå så jag bad dem komma till jobbet! funkade asbra!
:banana

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Äntligen fått mitt ställ jag också :tummenupp, men får vänta ytterligare på stövlarna :( Ingen aning om när dom kommer, men fraktfritt iaf.. Stället är jag iaf nöjd med.. Beställde den 18e, så liiite väntetid blev det trots allt :rolleyes:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Beställde en Arai RX7 Corsair Edwards Limited Ed. från fc-moto.de tog ca. 4 dagar att få hem den. Allt var i sin ordning, mycket nöjd. Rätt bra pris också, 4790 kr därifrån, på Yamahacenter i gbg kostar samma hjälm 7990 kr..

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Beställde förra veckan i tisdags.. men gjorde nitlotten att inte registrera mig och ba gjorde en beställning å drog iväg.. Har fått order confirmation på mail som kom direkt men har inte hört nått annat..

Ringer de alltid till alla och frågar om storlekarna är korrekta??

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Beställde förra veckan i tisdags.. men gjorde nitlotten att inte registrera mig och ba gjorde en beställning å drog iväg.. Har fått order confirmation på mail som kom direkt men har inte hört nått annat..

Ringer de alltid till alla och frågar om storlekarna är korrekta??

Hm synd att du inte reggade dej, då ser man vad de gör,tex, processing, delivered m.m.
Vänta några dagar, säg fredag. Har du inget paket då så ring till dem!

Vet inte om de ringer alla men det kanske beror på hur mkt tid de har.

Jag blev aningen osäker nu. Jag har SMALL i alla kläder jag äger. I mitt dainese-skinnställ har jag 48, vilket är italienska SMALL. Köpte ju som sagt en aplinestars-jacka, i SMALL, men det står strlk 46 efter SMALL.

Kanske är de amerikanska storlekarna större... borde va så.
Annars är det ju bara att skicka tillbaka o ta en MEDIUM, men det tror jag nog inte. Minns att jag provat en Alpinestars 48. och den var ganska luftig i kroppen så att säga...

Anyway, we'll see! :tummenupp

Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag var inte reggad.
De hörde inte av sig för att kolla storlekar.
Men allt funkade klockrent ändå:tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Beställde den 21 mars

mailat 2 ggr & frågat när prylarna skickas
eller om det e slut & när det väntas komma in/skickas

inte ett svar.

funderar allvarligt på att avbeställa :mad:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
jag beställde den 9 mars ett ställ o hjälm, hjälmen har jag redan fått för jag rinde och fråga hur det gick med ordern och då sa dom att stället var beställt från central lagret, men att dom kunde skicka hjälmen om jag ville det. dom är sämst på att svara på mail, men svara i telefonen kan dom iallafall.

som jag har sagt innan så verkar det som dom helst in skickar ut någon order om dom inte har allt hemma, så har du skickat efter en hjälm o ett par handskar o handskarna är slut så skickat inte din order fråns dom har allt på lager verkar det som.

riktigt kasst att dom inte hör av sig med ett mail om att din grej är slut på lager, vänta 2-3 veckor eller betala 2000:- eller mer för samma sak här hemma bara till att välja....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

som jag har sagt innan så verkar det som dom helst in skickar ut någon order om dom inte har allt hemma, så har du skickat efter en hjälm o ett par handskar o handskarna är slut så skickat inte din order fråns dom har allt på lager verkar det som.

riktigt kasst att dom inte hör av sig med ett mail om att din grej är slut på lager, vänta 2-3 veckor eller betala 2000:- eller mer för samma sak här hemma bara till att välja....

jag har BARA beställt ett skinnställ

så det borde inte vara så jävla svårt att skicka den eller att maila om det är slut

synd jag inte kan prata tyska

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
dom kan engelska =) sen kan det va svårt o skicka något som inte finns hemma, jag skicka också bara efter ett skinnställ o hjälm, berik 3213 storlek 50 slut på lager :/ ska ringa imorgon o se hur det går

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
r1wannabe.. skulle det vara tvärtom skulle det vara vi om var de feta..

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Inte hört något om min beställning än. Kompisen som beställde i förrgår fick ett telefonsamtal idag om att hans jacka inte fanns inne, så i och med att jag inte fått något samtal och jag beställde tidigare så borde allt finnas, men skulle gärna vilja veta när det skickats och ha ett UPS nummer så jag kan spåra.

Tyvärr värdelösa på att svara i telefon på FC-Moto. Antingen upptaget eller inget svar. Har fått tag på dem en gång av cirka 25 försök.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Beställde den 21 mars

mailat 2 ggr & frågat när prylarna skickas
eller om det e slut & när det väntas komma in/skickas

inte ett svar.

funderar allvarligt på att avbeställa :mad:

Äntligen ett svar
fick ett email idag

Mitt ställ e restat & väntas in om 3-4 veckor
sedan skall det skickas hit också 1-2 veckor (mitt antagande)

så allt från 4-6 veckor kommer det att ta.
någongn i mitten på Maj har jag väl det då :gnissla

hordac

Guest
Måste säga att jag är riktigt nöjd med fc-moto. Beställde måndag eftermiddag/kväll, fick paketet idag efter lunch. :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras