Vågar man handla online på fc-moto.de?

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
KTM Superduke R -12
jag och en kompis var där för en månad sen...
83 mil tror jag det var enkel resa från Malmö

Det var en bra butik med bra personal och urusel engelska :)
Bra med grejer på lager och jag fick tag i allt jag ville...
Fick bra rabatt för att vi handlade så mkt...

Roligt hade vi iaf :yoparty

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Allt levererat till jobbet rätt storlek och allt.
Ca 5 veckor efter beställning:näsblod

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Har också beställt och fått kvittens via mail.

Dock är jag lite nervös för stövlarna jag beställde finns ingen annanstans, inte ens i tillverkarens (Oxtars) egna katalog/hemsida.

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Beställde just hjälm, handskar och stövlar. Blir spännande att se när när det kommer.

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Hjälp!!!

Jag beställde ett Berik-ställ från FC-moto i höstas. Använde det högst 8-9 ggr (mkt jobb o dyl.) & när jag tog ut det ur garderoben & tvättade & smörjde in det, såg jag att en stor söm vid vänster ljumske/ben hade släppt!
Nu till min fråga:
Måste man skicka det till FC & strula m. frakt, väntetider mm. eller finns det någonstans man kan lämna det här i Sverige (kostnadsfritt)?

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Jag beställde ett Berik-ställ från FC-moto i höstas. Använde det högst 8-9 ggr (mkt jobb o dyl.) & när jag tog ut det ur garderoben & tvättade & smörjde in det, såg jag att en stor söm vid vänster ljumske/ben hade släppt!
Nu till min fråga:
Måste man skicka det till FC & strula m. frakt, väntetider mm. eller finns det någonstans man kan lämna det här i Sverige (kostnadsfritt)?
Kostnadsfritt..? Nej du, traska iväg till en cert. skräddare som pysslar med skinn och fråga vad denne säger.

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Tänkte att det måste ju finnas nån typ av garanti eftersom stället bara är några månader gammalt...
Angående garantin får du prata med fc-moto. Det skulle förvåna mig om de har någon svensk återförsäljare eller kontakt varför dina två alternativ är att a) försöka lämna in den hos en skräddare eller b) skicka tillbaka och vänta på ett besked från fc-moto.

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Angående garantin får du prata med fc-moto. Det skulle förvåna mig om de har någon svensk återförsäljare eller kontakt varför dina två alternativ är att a) försöka lämna in den hos en skräddare eller b) skicka tillbaka och vänta på ett besked från fc-moto.

ok, ja då är det som jag tänkte, tyvärr. Får väl traska iväg till skräddaren. Känns som det är lättare än att emballera o skicka iväg stället o sen vänta på svar o hålla på..

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
ok, ja då är det som jag tänkte, tyvärr. Får väl traska iväg till skräddaren. Känns som det är lättare än att emballera o skicka iväg stället o sen vänta på svar o hålla på..
Låter bra. Problemet med att skicka tillbaka stället skulle vara att de bestämmer sig för att vara omständiga, mao först reklamera stället till tillverkaren (1v), skicka stället till tillverkaren som bedömer om det är godkända skador (2v) för att sedan skicka ett nytt ställ eller lagat tillbaka till återförsäljaren (2v), återförsäljaren tar kontakt med dig och skickar det lagade stället till dig (1v), du får hem stället som efter en månad spricker upp igen och proceduren ska upprepas.

Om de däremot är serviceinriktade får du ett helt nytt ställ från fc-moto en vecka efter att du skickat in ditt trasiga. Lite 50/50 på vilket scenario som är troligast.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Nu har jag äntligen fått mail från UPS som räknar med att leverera mina grejer på tisdag.. Blir lite orolig bara för, som det ser ut nu, om jag kollar på vad jag ska betala, kommer jag bara få hem stället då (inte stövlarna som jag också beställt).. Jag har inte bett dom att skicka i två omgångar, så antingen gör dom det utan att fråga eller så har dom helt enkelt missat produkt nr 2 i min beställning :gnissla Någon som varit med om nåt liknande? Måste man pröjsa frakt och grejer 2 ggr nu bara för att dom gör så där? :confused:

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
citat från fc-moto
"Partial Deliveries
We have the right to make partial deliveries, as long as they do not cause unreasonable hardship for the customer. When partial shipments are made, additional shipping costs will apply only when prior agreement has been reached."

dom skickade min hjälm och inte mitt ställ, med det var för stället var slut på lager och dom skickar det fraktfritt så fort dom har fått hem det, samma kanske gäller dina boots?

ring och kolla hur det ligger till

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Beställde i måndags och ska enligt UPS få leverans nu på måndag:tummenupp
Det låter för bra för att vara sant men man kan ju alltid hoppas.

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Beställde i tisdags shoei xr-1000 kagayama hjälm, alpinestar dyno jacka och alpinestar gp-plus 07 handskar... hoppas det inte tar allt för lång tid att komma.. Nästa vecka skulle låte helt okej faktiskt :p.. :)

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Skall beställa ett helt kit nu med skydd, kläder och hjälm. Får hoppas det inte tar för lång tid heller.. Man vill ju ha något att övningsköra i :)

R1 danne

*grrr*
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1-03, Gixxer K5
Nu har jag äntligen fått mail från UPS som räknar med att leverera mina grejer på tisdag.. Blir lite orolig bara för, som det ser ut nu, om jag kollar på vad jag ska betala, kommer jag bara få hem stället då (inte stövlarna som jag också beställt).. Jag har inte bett dom att skicka i två omgångar, så antingen gör dom det utan att fråga eller så har dom helt enkelt missat produkt nr 2 i min beställning :gnissla Någon som varit med om nåt liknande? Måste man pröjsa frakt och grejer 2 ggr nu bara för att dom gör så där? :confused:

jag bestälde skinnställ, handskar, dojor och hjälm i måndags, men dom hade bara handskar och hjälmen inne så dom kom hem idag, resten av grejerna kommer om 3-4 veckor.
snackade med en kille på fc moto och han sa att jag slipper pröjsa frakten på dom andra grejerna så det e väl samma för dig, bästa är att ringa
+492419108784

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Har lagt in en order nu i deras webshop, men när man kollar i varukorgen så är storlekarna inte de jag har valt utan standardstorlekarna står där istället.

Någon som har samma problem eller någon aning om hur man fixar det? Har försökt ringa, men inget svar..

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Har lagt in en order nu i deras webshop, men när man kollar i varukorgen så är storlekarna inte de jag har valt utan standardstorlekarna står där istället.

Någon som har samma problem eller någon aning om hur man fixar det? Har försökt ringa, men inget svar..

Löste sig när man lät sidan ladda om varje storleksbyte.. Seg sida! Men nu har jag fått tag på dem iaf och beställt...

3-4 långsamma dagar framför mig.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...