Vågar man handla online på fc-moto.de?

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Dom är värdelösa på att svara i telefon tyvärr.
Skall göra några försök idag igen..

Tog ett braaaa tag innan jag fick tag på dom via tele också.. Men hade mest ringt eftermiddagar innan, ringde vid halv 11 i tisdags o då svara dom :) Stövlarna från A-stars skickas till dom nästa vecka, så nästa vecka eller om två veckor får jag mina :)

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Tog ett braaaa tag innan jag fick tag på dom via tele också.. Men hade mest ringt eftermiddagar innan, ringde vid halv 11 i tisdags o då svara dom :) Stövlarna från A-stars skickas till dom nästa vecka, så nästa vecka eller om två veckor får jag mina :)

Ringde dom för två veckor sedan o fråga vart min jacka tagit vägen. Skulle komma till dom näsa vecka sa de då. Har gått två veckor nu så jag rinngde idag igen o fråga när min efterlängtade jacka skulle kunna tänkas komma. Kommer till fc.moto om ca tre veckor var svaret idag:rolleyes:

Får hoppas du har lite mer tur än mig...:gnissla

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ringde dom för två veckor sedan o fråga vart min jacka tagit vägen. Skulle komma till dom näsa vecka sa de då. Har gått två veckor nu så jag rinngde idag igen o fråga när min efterlängtade jacka skulle kunna tänkas komma. Kommer till fc.moto om ca tre veckor var svaret idag:rolleyes:

Får hoppas du har lite mer tur än mig...:gnissla

Aj jäklar :confused: Hoppas verkligen dom inte bara säger att den kommer snart för att få tyst på en.. Börjar bli seeegt att vänta nu :(

Nicotin

Guest
Beställde två skinnställ i måndags och efter ha läst inläggen här så får man väl räkna med ngr veckor lev tid...fattar inte varför dom inte svarar på mail ?? skickade mail 2 veckor innan jag beställde för att höra lagerstatus på dom prylarna jag ville beställa men inget svar än...

Med risk för att låta negativ så är deras kundservice värdelös...
Men hoppas att om mina prylar ligger på deras lager att det kommer snart..

Dom skulle ju kunna skicka ett mail när man lagt en order om dom ser att dom själva inte har det i lager och meddela kunden om detta..
På det viset slipper dom en djäkla massa irriterade kunder...

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Yes äntligen!!.. ups har nu paketet i deras händer och den ska komma fram hit på tisdag!! :D :yoparty

Kan inte alla ta en bild på det de beställt sen när de fått de lägga upp här skriva vad man beställde, pris och hur länge man fick vänta...

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
fel

Fick mitt paket idag. Skulle haft svarta byxor samt röd/vit jacka. Men fick röda byxor o silver/svart jacka. Byxorna gör inget men jackan börjar jag tveka på. På fc-motos hemsida finns inte ens silver/röd Alpinestars Stunt 2 jacka. Utan alla jackorna av den modellen har vit bas. Någon annan som beställt samma modell o trott att den är vit??? Orkar egentligen inte börja krångla.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fick mitt paket idag. Skulle haft svarta byxor samt röd/vit jacka. Men fick röda byxor o silver/svart jacka. Byxorna gör inget men jackan börjar jag tveka på. På fc-motos hemsida finns inte ens silver/röd Alpinestars Stunt 2 jacka. Utan alla jackorna av den modellen har vit bas. Någon annan som beställt samma modell o trott att den är vit??? Orkar egentligen inte börja krångla.

Köpte du textil eller skinnjacka?
Jag köpte stunt 2 jackan i textil att ha som köra-till-jobbet-jacka. Visste i förväg att basen i jacka INTE var vit utan lite grå.
Så tyvärr hade de väl för mkt blixt på när de fottade jackorna, eftersom basen inte är vit utan grå...

Synd att du missade det, men jag tycker inte att den är speciellt ful för det! Anledningen till det gråa är nog att den inte skall se så skitig ut om man fått en liten fläck.

Jag skickar med en bild på mig o min jacka så vi vet vad vi menar :)

Bifogat

• IMG_0012.JPG
    IMG_0012.JPG
    23.3 KB · Visningar: 101

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Nice jacka morecore!
Ska få mina grejjer imorrn..
Då ska jag ta en bild på grejjerna å lägga upp här ;) äntligen! :D

Nicotin

Guest
ja jävlar i min lilla låda....

Fått ett mail om tracking nummer till paketet...
Undrar om det var mina 12 mail som fick fart på dom...:mad: :D

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Köpte du textil eller skinnjacka?
Jag köpte stunt 2 jackan i textil att ha som köra-till-jobbet-jacka. Visste i förväg att basen i jacka INTE var vit utan lite grå.
Så tyvärr hade de väl för mkt blixt på när de fottade jackorna, eftersom basen inte är vit utan grå...

Synd att du missade det, men jag tycker inte att den är speciellt ful för det! Anledningen till det gråa är nog att den inte skall se så skitig ut om man fått en liten fläck.

Jag skickar med en bild på mig o min jacka så vi vet vad vi menar :)

Man tackar för svaret. Nej ful är den inte. Men började tveka på om jag ville ha den gråa eller vita. O eftersom vit inte finns så kan jag sluta tveka. Men av bilderna att på hemsidan döma är jackorna vita så det är litet minus, de skickade med röda byxor istället för svarta (gör inget) men ändock minus. Plus är att det tog 2,5 veckor att få grejorna hem till dörren samt att priset vart mkt bättre än i sve. Så handla på är mitt tips

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Har fått mail från UPS som säger att den planerade leveransen skall ske i morgon. Men när jag ringde och frågade UPS om man kunde byta leveransadress så sa han att han inte trodde paketet skulle komma imorgon för han kunde inte se på sin dator att det ens var skickat från Tyskland än.

Hur FAN kan man skicka ett mail och säga att det skall komma i morgon om sakerna inte ens är skickade?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Man tackar för svaret. Nej ful är den inte. Men började tveka på om jag ville ha den gråa eller vita. O eftersom vit inte finns så kan jag sluta tveka. Men av bilderna att på hemsidan döma är jackorna vita så det är litet minus, de skickade med röda byxor istället för svarta (gör inget) men ändock minus. Plus är att det tog 2,5 veckor att få grejorna hem till dörren samt att priset vart mkt bättre än i sve. Så handla på är mitt tips

Kikar man på www.alpinestars.com så tycker jag iallafall att jackan inte ser så jättevit ut, men visst, det är nära ;)
Hoppas det blir bra med röda brallor, jag skulle dock blivit förvånad om det var sån färgskillnad hehe. Men bara de funkar så behåll, å jackan också!

Som sagt, handla på alla andra :tummenupp

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Har fått mail från UPS som säger att den planerade leveransen skall ske i morgon. Men när jag ringde och frågade UPS om man kunde byta leveransadress så sa han att han inte trodde paketet skulle komma imorgon för han kunde inte se på sin dator att det ens var skickat från Tyskland än.

Hur FAN kan man skicka ett mail och säga att det skall komma i morgon om sakerna inte ens är skickade?

Kolla på ww.ups.se, knappa in ditt sändningsnummer så ser du hur långt din leverans har kommit.

Jag ringde UPS i dag för att medela att jag inte är hemma på leveransdagen utan dagen efter så att de inte behöver köra ut ordinarie leveransdag.

Går inte att ändra, vi kör t ändå och provar igen dagen efter, blev svaret.
OK, ville bara spara lite pengar åt er......

Detta såg jag nu ang min leverans (på ups.se):

A HOLD HAS BEEN REQUESTED. PAYMENT MUST BE MADE PRIOR TO RELEASE

Detta gäller min leverans som är på Sturup flygplats.....jaj, vi får väl se.

Last edited:

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Beställde som på bild:
BERIK LS1 3214
SHOEI Diabolic 3
ALPINESTARS Techback
OXSTAR TCX EVO REPLICA
BERIK GP Race Titanium
Prin inkl. leverans 15110 SEK

Fick beställningen efter 1 månad då jag efter 3 veckor och ett par dagar blev fundersam och ringde, de skickade ordern omgående efter samtalet.
Handskarna fick jag ytterliggare någon vecka efter den första leveransen (dock fraktfritt).

Man måste vara ganska påträngande och tjatig för att få sina leveranser inom rimlig tid. När ordern väl är skickad från fc-moto går det oerhört snabbt med UPS (iaf för mig, bor i Malmö).

Bifogat

• utrustning.jpg
    utrustning.jpg
    138.5 KB · Visningar: 171

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
aaah helvete... blir lika sugen på att beställa nya grejjer varje gång ja går in i denhär jävla tråden...

ska nog ta o betala räkningarna nu o se hur mkt som blir över.. vilken jacka rekomenderar ni att ja ska söööpa:va

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Kikar man på www.alpinestars.com så tycker jag iallafall att jackan inte ser så jättevit ut, men visst, det är nära ;)
Hoppas det blir bra med röda brallor, jag skulle dock blivit förvånad om det var sån färgskillnad hehe. Men bara de funkar så behåll, å jackan också!

Som sagt, handla på alla andra :tummenupp

Blir bra som jag har det nu. Men hade blivit litet snyggare om det hade vart vitt istället för grått. Men jag som inte kollade upp det tillräckligt bra i förväg. Lägger upp bilderna om jag får tag på digitalkamera. Ni vet väl att färgmatcha är gay:tungan

offa

Guest
Beställde som på bild:
BERIK LS1 3214
SHOEI Diabolic 3
ALPINESTARS Techback
OXSTAR TCX EVO REPLICA
BERIK GP Race Titanium
Prin inkl. leverans 15110 SEK

Vilken storlek valde du på stövlarna och vilken storlek har du vanligtvis på skor?
Känns ryggskyddet bra? Vilken storlek valde du och vad lång är du?

Tacksam för lite hjälp då jag är intresserad av samma grejer som du köpt.

rolle79

ingalunda pinka tuppen brännvin
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
CBR 954/R1-05
Fel skinnställ

Jag beställde ett Berik shogun svart/vitt ställ men fick ett silver ställ som inte ens finns på hem sidan? Inga svar på mail. Ringde ner men dom skyllde på chefen och han var inte där? Så det är bara att ringa igen tills dom lessnar :)

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
ställ

Så hä ser stället ut. Det ser bra ut tycker jag.Vad säger ni:confused: Eller skall jag byta till en vit jacka för att detaljerna på byxan är vita

Bifogat

• IMG_2589.JPG
    IMG_2589.JPG
    102.3 KB · Visningar: 129
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!