Vågar man handla online på fc-moto.de?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Dessvärre hade dom inte berik vantarna på lager så jag väntar på dom men dom skulle iaf skickas fraktfritt ASP. Har mailat dom angående det men dom verkar dåliga på att svara.

Jag fick mailsvar efter 6 veckor från dem. Om det är modellen 4926 du väntar på så lär du få vänta. Tyska generalagenten får inte in dem förrän tidigast i Juli (och då förmodligen inte i början).

Jag köpte ngt annat för pengarna och köpte handskarna här hemma för att jag inte orkade vänta så länge.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Samma här, helnöjd med både ställ och stövlar.

Det värsta är ju att man blir sugen på att beställa mer prylar!

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
La in beställning igår på litet kit hoppas bara allt skickas fort :)

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Åker ni till lokala affen och provar ut, mäter ni eller vågar ni helt sonika chansa på t.ex skinnstället passar er i storlek/modell? Låter vanskligt??

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
Åker ni till lokala affen och provar ut, mäter ni eller vågar ni helt sonika chansa på t.ex skinnstället passar er i storlek/modell? Låter vanskligt??

Provar i lokala affären.. Men chansar dock på skinstället iom Berikstället jag beställt inte fanns att prova utan testat ett annat Berikställ som passa bra.

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Fick mail om att dom skulle skicka grejorna idag sen så strular mitt kort helt plötsligt :( bad dom skicka COD i stället hoppas dom kan ändra det snabbt.

myrn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Hoj
MT-01 -06, TT600R -01, ZX7R -98
Beställde en del grejjer sista mars. Allt utom handskarna kom relativt snabbt cod. Det stod att just den storleken av handskar skulle finnas i lager vid beställningen. Sen tog det fram till början av maj innan jag mailade och undrade vart resten av ordern var. Inget svar. Sen mailade jag och sa att jag inte ville ha handskarna. Efter ca 7 dagar kom ett svar på mailet med endast texten som jag skrivit. Jag vet inte om jag vågar tolka detta som att de är avbokade.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Hur är det när man handlar från Fc-moto, måste man betala direkt med VISA eller kan man pröjsa när man hämtar ut grejerna?
Med tanke på att många har problem med leveranser så känns det lite vanskligt att förskottsbetala ..

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Hur är det när man handlar från Fc-moto, måste man betala direkt med VISA eller kan man pröjsa när man hämtar ut grejerna?
Med tanke på att många har problem med leveranser så känns det lite vanskligt att förskottsbetala ..

Du väljer själv hur du vill göra. Kostar lite mer att betala när man hämtar ut sakerna.

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
5 euro extra för att vara exakt, kan vara skönt att betala när grejerna kommer så man inte behöver ligga ute med pengar ifall prylarna inte kommer direkt.

Nu ringde dom från fc-moto och sa att dom skulle skicka grejorna :D Nån som vet vilka euro kurs dom går efter?

Johan1986

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Fick ni någon orderbekräftelse via mail? Insåg igår kväll att jag stavat fel på den mailadress jag angett på fc-moto :huvet .
Har nu mailat dom och angett ordernr, samtidigt som jag förklarat mitt misstag. Har visserligen inte hört något från dem än, men kan jag ha missat någon viktig information eller någon form av bekräftelse. På deras hemsida står det att ordern är "in process" vilket det har gjort sedan den 16/5.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Fick ni någon orderbekräftelse via mail? Insåg igår kväll att jag stavat fel på den mailadress jag angett på fc-moto :huvet .
Har nu mailat dom och angett ordernr, samtidigt som jag förklarat mitt misstag. Har visserligen inte hört något från dem än, men kan jag ha missat någon viktig information eller någon form av bekräftelse. På deras hemsida står det att ordern är "in process" vilket det har gjort sedan den 16/5.

mje står inge på mailen som man inte klarar sig utan...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln