Vågar man handla online på fc-moto.de?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Slutsats:
För många fungerar FC-moto klockrent och för vissa fungerar det riktigt dåligt.
Frågan är ju varför de är så! :va

Ringde nu och kom konstigt nog fram, på knackig engelska så förklarade tysken på andra sidan linjen att dom har mycket orders som kommer in just nu men att mina prylar skulle skickas imorrn och att jag skulle ha dom här i början av nästa vecka.

Får se hur de stämmer!
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Jag har som sagt beställt ett arlen ness skinnställ från 2008 kollektionen. O andledningen att jag inte fått det än är för att de helt enkelt inte har fått hem det. Jag kontaktade flera företag som är återförsäljare (mc-affärer kommer sedan som nästa steg) för Madif vilket är tillverkaren av Arlen ness samt Berik. O alla sa att de inte fått hem just det skinnstället jag beställt än....o då pratar jag om återförsäljare i hongkong, Tyskland samt England.
O det är just anledningen av varför jag väntat i 2 månader på mitt....
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Till mig sa dom på telefon innan jag beställde att allt fanns hemma, beställde direkt och väntade i 1,5 vecka utan att de hände någe sen när jag ringde dom igen sa dom att hjälmen inte fanns hemma o kanske skulle komma hem om 2veckor. Även om dom har massor o göra kan dom i allafall vara ärliga med sina svar. Blir inge beställning från dom iallafall.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Till mig sa dom på telefon innan jag beställde att allt fanns hemma, beställde direkt och väntade i 1,5 vecka utan att de hände någe sen när jag ringde dom igen sa dom att hjälmen inte fanns hemma o kanske skulle komma hem om 2veckor. Även om dom har massor o göra kan dom i allafall vara ärliga med sina svar. Blir inge beställning från dom iallafall.


Antagligen ljög det inte.
Säg att de hade 3st på hyllan. Du o 3 andra beställer via internet (det går ju trots allt att beställa trots att produkten inte alltid finns i saldo, på hyllan. Så avancerade program kör de nog inte på) Era 4 ordrar läggs ut på lagret....o av ren otur så hamnar din order sist vilket gör att lagerarbetarna packar ner produkten till de 3 som råkade ligga överst på orderhögen. Det är ju inte så att de printar ut din order o packar produkten direkt som du beställt via internet.
De printar antagligen ut alla ordrar varje morgon o kanske ytterligare någon gång på dagen.
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
cash on delivery = ?

Betalar man med kort när ups kommer? eller ska man sitta på 14k hemma? ifall pengar euro eller svenska? blir beställning nu i dagarna..
 

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
Sådär då fick jag bekräftelse på att grejerna är påväg.
Skönt.


fick mail jag me =) gött som fasen !

Order was received 03/05/2008 11:29
Viewed 06/05/2008 22:06
In process 06/05/2008 22:06
Dispatched 09/05/2008 18:58
Delivered 09/05/2008 18:58
Invoiced 09/05/2008 18:58
 

EmiliosFantomen

Guest
Beställde ställ, skor, handskar och hjälm.

Allt förutom hjälmen dök upp vid dörren efter ett par dar...

Den finns bekräftad på beställningen men inte på fraktsedeln när grejjerna kom, ingen restning eller nån notis om senare leaverans datum.

Dom hade dock inte tagit betalt för den heller.

Får inga svar på mail.

Billit var det iaf.

Ahapp, nu får man ett mail att ups är påväg med :hjälm -helvetet.
Jädra tur att man gick ner till den lokala handlarn och tjackade en precis likadan.
2 hjälmar, men bara ett dumhuvve:huvet .
Vågar inte skicka tillbak den för då står man väl där utan både stålar och kruka.

Nån som behöver en medium shoei xr-1000 mattsvart?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Ahapp, nu får man ett mail att ups är påväg med :hjälm -helvetet.
Jädra tur att man gick ner till den lokala handlarn och tjackade en precis likadan.
2 hjälmar, men bara ett dumhuvve:huvet .
Vågar inte skicka tillbak den för då står man väl där utan både stålar och kruka.

Nån som behöver en medium shoei xr-1000 mattsvart?

varför lämnar du inte tillbaka hjälmen du köpte i affären i sånna fall?
 

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
Efter 4 faxoch otaliga mail, det sista på knackig tyska med hot om att gå vidare med saken så kom ett mail från FC-moto. De ursäktade sig och sa att de skickat grejjerna. Nu är det i jönköping och väntar på leverans. Jag hade nog fortsatt handla av FC om de hade svara på mail och samtal, det är det värsta: att de SKITER i kundsupporten. Det är det klart värsta...
Kommer nog bara handla genom motoin.de i framtiden:arsele
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Fick också ett mail igår så förhoppningsvis är grejerna här innan nästa helg!


Har dom sån där liten kortläsare som en del bud har eller måste de vara cash in hand?

Endast kontanter :)

Själv valde jag att betala med kort direkt och fick mina stövlar inom en vecka. UPS tom letade upp mitt mobilnummer och ringde om vägbeskrivning när de var ca 1 mil bort :D

Jag fick mitt mail samma dag som killen kom på f.m
 

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Nu har jag beställt å. Alpinestars GP-Plus 2PC till grymt bra pris! Under €500, i Sverige kostar det ju det dubbla.
 

blabolanr1

hmmm...
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Borås
Hoj
Aprilia rs
Tjena Tjena!
Är det någon som har några tips på andra bra företag som säljer ställ, hjälmar och handskar m.m
Det är ju en del här som skriver att kundsupporten inte är fullgod. Om det nu skulle hända någonting eller att varorna blir utestående, så vill man ju kunna kontakta företaget.
Så om det är någon som har något/några heta tips på företag så skriv gärna :)

EDIT: (De ska helst sälja alpinestar grejer) :tummenupp
 
Last edited:

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Ingen som hört nåt från fc-moto eller dhl? Dom har fortfarande inte dragit mina pengar än.
 

sollet21

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skellefte
Hoj
96 Honda CBR600F
Fc moto

Beställde från fc-moto för 3 veckor sen. Ett två delat alpine star ställ och ett par svart röda porr stövlar ala alpinestar :tummenupp

Blev brutalt snyggt :yoparty
Är lite rädd för att använda det bara, brudarna lär gå tokia å våldta mig om jag visar mig ute i det :gnissla

Dessutom sparade jag väl typ 4k än om jag handlat det i schtaaaan! :arsele

Dessvärre hade dom inte berik vantarna på lager så jag väntar på dom men dom skulle iaf skickas fraktfritt ASP. Har mailat dom angående det men dom verkar dåliga på att svara.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top