Vågar man handla online på fc-moto.de?

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
husqvarna sm
asså jag har försökt ringa ner till fc hur många gånger som helst. testas alla nummer :
+492419961398
0049 / 0241 / 9961398
Och alla på deras hemmasida flertal ggr. Har kommit from på Det första nummret 2 ggr. Kom fram nyss med då bröts det och sen när man ringer igen säger det bara ngt konstigt på tyska.
Vilket nummer är rätt? måste verkligen ha tag på dem ;(
tacksam för svar
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
asså jag har försökt ringa ner till fc hur många gånger som helst. testas alla nummer :
+492419961398
0049 / 0241 / 9961398
Och alla på deras hemmasida flertal ggr. Har kommit from på Det första nummret 2 ggr. Kom fram nyss med då bröts det och sen när man ringer igen säger det bara ngt konstigt på tyska.
Vilket nummer är rätt? måste verkligen ha tag på dem ;(
tacksam för svar


00492414639474
00492414639472

Dessa två nummer har fungerat utmärkt för mig.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är det nån som beställt därifrån nyligen?

Tänkte på leveranstider, vill ju inte få grejerna i augusti om man beställer nu liksom.

Har hört om folk som fått vänta länge på grejer som aldrig kommer!
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Är det nån som beställt därifrån nyligen?

Tänkte på leveranstider, vill ju inte få grejerna i augusti om man beställer nu liksom.

Har hört om folk som fått vänta länge på grejer som aldrig kommer!

Beställde för 3-4 veckor sedan. Hade grejorna efter 3-4 dagar.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Som du fått vänta?:näsblod Eller sen du fick grejerna?:va

Som jag fått vänta! Har inte fått grejorna än. Men det är rätt tydligt. De verkar inte ha haft skinnstället hemma o väntar på att få det leverarat av tillverkaren. Jag har kontaktat flera företag i tyskland samt england o ingen av dem har just det skinnstället hemma med de färger jag vill ha (RÖD/VIT/SVART). Gällde ett Arlen ness Skinnställ Burn Out 5910.
 

Notaro

Angel Racing
Gick med
15 May 2007
Ort
Grästorp/Oslo
Hoj
Suzuki GSXR1000 -07 Till Salu!
Har själv vart nere i Aachen på deras Ladengeschäften och handlat.
Fick super service (juli 2007 ) då jag avtalade med dem att få handla långt efter stängetid 20.00.
Men nu var både flyg och tåg försenat så jag var inte där förrän 22:00.
Då var de ute o käkade så jag återkom 23:00.
Provade alla hjälmar av alla märken, då de har ALLT, och även några skinnställ. 01:00 var jag färdig och det var absolut inga problem.
Vem hade ställt upp så här hemma?

Fick med andra ord superservice och priset är ju något av det billigaste i Europa.
Men sen blev det värre. Bad dem höra av sig då de får in min typ av hjälm som är producerad sent -07 eller senare.
För man vill ju ha en så ny hjälm som möjligt iom att de efter 3år räknas som gamla.
Hörde inget så jag la en beställning i slutet av februari på en hjälm och 5knäpuckar.
Hörde inget ifrån dem så jag ringde en gång i mitten av Mars. Då sa de att den skulle skickas inom 2veckor.
I början av April så skickade jag en mail, fick inte svar. Ringde och ringde och ringde. Bägge nummer och även till butiken. Hon i butiken bad mig skicka en fax då det kanske skulle gå fortare att få svar.
Skickade fax, ett mail till och ringde säkert 10 gånger utan svar. Ett par dagar innan SM på Anderstorp så fick jag tag i en kille. Han svarade kortare än ett hårstrå, den skickas om ett par veckor, och slängde på luren.
Onsdagen 30:e Maj fick jag ett mail att den var skickad så nästa vecka blir ju otroligt spännande.
Detta kan vara ett undantags fall av dålig service.

MEN... med tankar på deras gigantiskt stora omsättning till hela Europa och kanske till och med försäljning utanför "våra" gränser så är det ju inte konstigt att de har mycket att göra nu i början på säsongen.
De satsar på kvanta och billiga priser.
Bra för oss som är slutkund men måste reta gallfeber på resten av Europas försäljare.
Så jag har tålamod och det är ju bara extra-hjälmen som jag har beställt.

Anbefales av mig och jag kommer säkert att handla där igen.
 

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
Strul!
Beställde hjälm +lite annat nu för två veckor sedan. Fick efter en vecka ett kollinummer från UPS, leverans var satt till 30 April, nu i onsdags alltså! Inget kommer, jag ringer UPS sverige och kollar, de ser inget i sina register utan menar att FC-moto gjort en avisering men ej skickat prylarna. Jag ringer och ringer FC men inget svar, jag mailar men ännu inget svar, jag kollar länken med kollinumret, men inget nytt!!!:mad:
Borde jag börja bli orolig eller??????? Trots allt grejjer för 5000!!!
Pengarna drogs från kontot den 25:e April för övrigt
 
Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Vågar man verkligen beställa från detta företag? Är själv inne på att beställa men känner mig lite tveksam när jag läser om alla som har fått problem ..
 

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
jahopp då har man lagt en beställning på en ny jacka å ett nytt visir till krukan
 

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
Kan för övrig tillägga att jag UTAN problem har beställt tidigare, men att de INTE tagit ansvar för en del saker; som bla att de inte skickade med någon magnethållare till tankväskan, eller upplyste en om att man behövde en x-tra hållare
 

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
25 samtalsförsök hittills i dag, inte lyckats än............................inget svar. Tips någon??
 

EmiliosFantomen

Guest
Beställde ställ, skor, handskar och hjälm.

Allt förutom hjälmen dök upp vid dörren efter ett par dar...

Den finns bekräftad på beställningen men inte på fraktsedeln när grejjerna kom, ingen restning eller nån notis om senare leaverans datum.

Dom hade dock inte tagit betalt för den heller.

Får inga svar på mail.

Billit var det iaf.

/ :kulspruta -joe
 
Last edited:

blabolanr1

hmmm...
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Borås
Hoj
Aprilia rs
Kollade runt lite på tyska sidor ang omdömet på FC-moto:

http://www.idealo.de/preisvergleich/ShopMeinung/25092.html?param.ratinglist.count=50#NeueMeinung

Det verkar som om de har uppenbara leverans och serviceproblem!!
Tänk er för innan ni beställer!

Jag tänkte köpa ett skinnställ, hanskar och stövlar på fc-moto bara för det blir 4500 kr billigare än att köpa det här i Sverige.
Ska man chansa på att man får det i tidutan att det blir massa strul? eller ska man köpa det i Sverige och betala mer?
 

pelle88

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
1200 GSF BAAAANDIT
Jag tror att man skall vänta! Trots att jag ringt så många gånger under 2 dagar har jag inte fått ett svar!!!!
Jag har dessutom faxat och krävt kontakt, faxade ner orderbekrätelsen och att pengarna dragits från mitt konto. Samt det sändningsnummer jag fått från UPS Vad tror ni händer?????...................INGET ALLS.
Skumt tycker jag!!!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top