Har själv vart nere i Aachen på deras Ladengeschäften och handlat.
Fick super service (juli 2007 ) då jag avtalade med dem att få handla långt efter stängetid 20.00.
Men nu var både flyg och tåg försenat så jag var inte där förrän 22:00.
Då var de ute o käkade så jag återkom 23:00.
Provade alla hjälmar av alla märken, då de har ALLT, och även några skinnställ. 01:00 var jag färdig och det var absolut inga problem.
Vem hade ställt upp så här hemma?
Fick med andra ord superservice och priset är ju något av det billigaste i Europa.
Men sen blev det värre. Bad dem höra av sig då de får in min typ av hjälm som är producerad sent -07 eller senare.
För man vill ju ha en så ny hjälm som möjligt iom att de efter 3år räknas som gamla.
Hörde inget så jag la en beställning i slutet av februari på en hjälm och 5knäpuckar.
Hörde inget ifrån dem så jag ringde en gång i mitten av Mars. Då sa de att den skulle skickas inom 2veckor.
I början av April så skickade jag en mail, fick inte svar. Ringde och ringde och ringde. Bägge nummer och även till butiken. Hon i butiken bad mig skicka en fax då det kanske skulle gå fortare att få svar.
Skickade fax, ett mail till och ringde säkert 10 gånger utan svar. Ett par dagar innan SM på Anderstorp så fick jag tag i en kille. Han svarade kortare än ett hårstrå, den skickas om ett par veckor, och slängde på luren.
Onsdagen 30:e Maj fick jag ett mail att den var skickad så nästa vecka blir ju otroligt spännande.
Detta kan vara ett undantags fall av dålig service.
MEN... med tankar på deras gigantiskt stora omsättning till hela Europa och kanske till och med försäljning utanför "våra" gränser så är det ju inte konstigt att de har mycket att göra nu i början på säsongen.
De satsar på kvanta och billiga priser.
Bra för oss som är slutkund men måste reta gallfeber på resten av Europas försäljare.
Så jag har tålamod och det är ju bara extra-hjälmen som jag har beställt.
Anbefales av mig och jag kommer säkert att handla där igen.