Vågar man handla online på fc-moto.de?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Själv tyckte jag att jag kunde stödja min lokala handlare som jag har rabatt hos så det blir samma pris som FC-moto. Kommer att få vänta på mina Supertech R (samma som Mitra fast vita) till slutet av april. Känns lite fånigt att det går på några dagar från Tyskland men jag som har generalagenten Grahns några mil bort får vänta en månad för att de inte har något hemma. Kanske dags för dem att beställa från FC-moto också. :D
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Fifan. Men var är mina A-starsstövlar då? Jag fick allt utom dessa i förra veckan.

th_biggrin.gif

jag fick dom :tungan
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Mina stövlar kunde jag inte ha!:mad:

Vill någon köpa ett par vita alpinestas smx-plus billigt? (se annonsen nedan)

Storlek 44
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
de där var riktigt snygga! Funkar storleken? vad heter dem?

Dom heter Alpinestars Supertech R jag har st 40-41 i vanliga fall har 40 i dessa. Testade dom på mässan för att veta storlek och efter att ha testat dom nu så får jag nog gå ut dom lite :rolleyes: så skulle nog ha tagit st 41.
Men eftersom 40 passade på mässan så ska det nog vara lätt att gå ut dom så att dom passar perfekt :)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Mina stövlar kunde jag inte ha!:mad:

Vill någon köpa ett par vita alpinestas smx-plus billigt? (se annonsen nedan)

Storlek 44


Varför skickar du inte tillbaka dem till Tyskland? På vilket sätt kunde du inte ha dem? Konstiga i passformen eller bara för små/stora? Jag har beställt ett par helt oprovade S-MX Plus utan att ha testat modellen innan.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Varför skickar du inte tillbaka dem till Tyskland? På vilket sätt kunde du inte ha dem? Konstiga i passformen eller bara för små/stora? Jag har beställt ett par helt oprovade S-MX Plus utan att ha testat modellen innan.

Jag har inte läst in mig på öppetköp/bytesvilkoren, men tror det är lika smidigt att sälja till någon här hemma. Då får dessutom någon annan ett par billiga fina stövlar..

Lite lite lite för små helt enkelt. Trodde jag hade testa ut dem ordentligt i sverige, men det funkade inte. :näsblod

Köp nu nån!
 

Gotte25

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Kalmar
Hoj
05 Yamaha R1
Köpte från fc-moto stövlar och vantar.Tog en storlek större i mina s-mx-plus
och dom sitter riktigt fint,har man breda fötter är nog en storlek större och tänka på.Var lite nervös att beställa men nu e man Lycklig...
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
har försökt ringa dit idag men inte kommit fram. dom har fortfarande inte skickat mina grejer. får fortsätta ringa i morgon istället. det är iofs inte dragit några pengar från mitt konto så helt lurad känner jag mig inte riktigt än.
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
har försökt ringa dit idag men inte kommit fram. dom har fortfarande inte skickat mina grejer. får fortsätta ringa i morgon istället. det är iofs inte dragit några pengar från mitt konto så helt lurad känner jag mig inte riktigt än.

Du blir inte lurad!
Dom har troligen jävligt mkt att göra bara, så de hinner inte svara i telefon.

Sen kanske dina prylar inte fanns i lager, så då kan det ta lite extra tid.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag måste säga att UPS är det läskigaste jag någonsin fått besök av. Men då bortser jag från den gången jag hade besök av 40-50 tattare från Sunne som anklagade mig för att ha kidnappad någon dotter. Men det är en helt annan story...
I.a.f. var det läskigt med en stor svart lastbil som innehöll två riktigt läskiga killar som var klädda i nazistbruna overaller. UPS kanske borde sätta lite färg på sin personal samt dess fordon...? Ska ta och skicka iväg ett mail med mina förslag genast!
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Så rätt okej är det alltså att beställa därifrån. Man kanske ska ge det ett försök ?
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Bambambam - sååååå svårt att gå mot sin egen religion i sådant här....

Nåväl. Jag ville ha en viss hjälm som inkl frakt var 2700:- billigare på FC-Moto...i glädjeyran så beställde jag även ett ryggskydd. JAg hade haft möjlighet att testa in båda sakerna hos polare så storlekar och sådan var jag ganska klar över.

Beställning funkade bra, hjälmen fanns inte i lager och efter drygt en vecka som först drogs pengarna från kontot. Någon dag senare hade jag sakerna.

Well done. Hjälmen var perfekt. Klockren.

Ryggskyddet kom i en uppsprättad plastpåse och var två nummer för liten. De hade lev. "S" istället för "L" som det stod på följesedeln.

JAg mailade och fick snabbt svar att om jag skickade tillbaks ryggplattan så skulle de skicka rätt storlek i retur samt betala min returfrakt.

Kanoners.

Tyvärr fick jag tillbaks ett ryggskydd i rätt storlek som kostade 200:- mer än det jag beställt (motsvarade returfrakten). och det var INTE ett sådant skydd jag ville ha. Vidare kontakt i ärendet har varit lönlöst.

Så....jo, jag vill tycka att 2700:- i skillnaden på hjälmen är för mycket för att bortse ifrån, men samtidigt så vet jag inte om den andra manövern ger pluspoäng till dom.

Ibland är den lokala handlaren ovärderlig - så pruta med honom.

ps...nästa gång handlar jag från dom igen - jag ska bara ta ett snack med dom i sommar först....personligen.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Dom heter Alpinestars Supertech R jag har st 40-41 i vanliga fall har 40 i dessa. Testade dom på mässan för att veta storlek och efter att ha testat dom nu så får jag nog gå ut dom lite :rolleyes: så skulle nog ha tagit st 41.
Men eftersom 40 passade på mässan så ska det nog vara lätt att gå ut dom så att dom passar perfekt :)

bigfootbruden :näsblod
:D :D

nerå men, ja har 41-42 o ja provade ut ett par 41or på mässan o beställde för ett par veckor sen, passar perfekt men ibland när man sätter på sig dem så känns de jävligt tajt :p men de kommer ju töja sig litegrann för dig så de kommer sitta som gjutet :tummenupp

o lilla gösen, där får du för du snåla o inte köpte supertech r, tog 4-5 dagar för mig inkl helgen att få mina :D
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
bigfootbruden :näsblod
:D :D

nerå men, ja har 41-42 o ja provade ut ett par 41or på mässan o beställde för ett par veckor sen, passar perfekt men ibland när man sätter på sig dem så känns de jävligt tajt :p men de kommer ju töja sig litegrann för dig så de kommer sitta som gjutet :tummenupp

o lilla gösen, där får du för du snåla o inte köpte supertech r, tog 4-5 dagar för mig inkl helgen att få mina :D

Ja jag räknar med att de kommer att töja sig lite och bli perfekta :)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Yeah! Mina A-stars s-MX Plus satt som en smäck! Jag är sjukt nöjd. Lätt de skönaste hojstövlarna jag någonsin testat (och även de enda).
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top