Vågar man handla online på fc-moto.de?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Synd bara att de inte kan ta kort..

Idag ringde UPS, "Ditt paket tänkte vi leverera imorrn kl 10. Betalar du med kort eller kontant?" Hade jag flyt? Eller har UPS äntligen lärt sig hantera plastpengar? Isf är det ju klart smidigt! Men av en händelse hade jag fixat kontanter. Imorrn har man ett nytt ställ :tummenupp

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Idag ringde UPS, "Ditt paket tänkte vi leverera imorrn kl 10. Betalar du med kort eller kontant?" Hade jag flyt? Eller har UPS äntligen lärt sig hantera plastpengar? Isf är det ju klart smidigt! Men av en händelse hade jag fixat kontanter. Imorrn har man ett nytt ställ :tummenupp

Fett snok! Hur lång tid tog det totalt?

Prova i butik innan. Så gjorde jag och det gick så bra det kan gå :tummenupp
Hade inte vågat chansa.

Lite kan man chansa. Jag beställde Alpinestars GP-Pro-handskar samt Alpinestars S-MX-stövlar utan att någonsin ha testat dem innan. :) Får se huruvida de passar eller ej när jag fått leveransen.

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Lite kan man chansa. Jag beställde Alpinestars GP-Pro-handskar samt Alpinestars S-MX-stövlar utan att någonsin ha testat dem innan. :) Får se huruvida de passar eller ej när jag fått leveransen.

Sen är ju du en risktagare också! Det är sånna som du som skapar hat i trafiken! :mad: :mad: :mad:

:rolleyes: :) :D

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT

Fa va nice! Det känns som kontantkort ligger rätt i tiden.. :)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Sen är ju du en risktagare också! Det är sånna som du som skapar hat i trafiken! :mad: :mad: :mad:

:rolleyes: :) :D

Ja, jag är en klant.

"Partially dispatched 09/04/2008
Partially invoiced 09/04/2008"

Vad fan betyder detta? Det första tolkar jag som att delar av beställningen skickats. Resten begriper jag inte. Vad är det för fel på mig?

Last edited:

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Ja, jag är en klant.

"Partially dispatched 09/04/2008
Partially invoiced 09/04/2008"

Vad fan betyder detta? Det första tolkar jag som att delar av beställningen skickats. Resten begriper jag inte. Vad är det för fel på mig?

De har skickat delar av ordern och därmed också fakturerat de delarna som de har skickat. Betyder alltså att du inte får allt på en gång. Låter som något är restat eller slut i deras lager eller värre, slut hos disten.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
De har skickat delar av ordern och därmed också fakturerat de delarna som de har skickat. Betyder alltså att du inte får allt på en gång. Låter som något är restat eller slut i deras lager eller värre, slut hos disten.

Ja, det var då förbannat. När jag ringde sa de att de hade hela min beställning i lager. Täck för svar i.a.f.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ja, det var då förbannat. När jag ringde sa de att de hade hela min beställning i lager. Täck för svar i.a.f.

Attans. Men du fattade väl fel när ni pratade kanske? Kan inte utesluta med tanke på att du inte förstod mailet där.. :tungan

Skämt å sido, trist när det inte flyter på som man vill. Ring och fråga vad de håller på med och be dem skicka ett visir som ersättning eller nåt vettja. :tummenupp

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Attans. Men du fattade väl fel när ni pratade kanske? Kan inte utesluta med tanke på att du inte förstod mailet där.. :tungan

Skämt å sido, trist när det inte flyter på som man vill. Ring och fråga vad de håller på med och be dem skicka ett visir som ersättning eller nåt vettja. :tummenupp

Njah...! Hans tyska begrep jag inte, men vi hade ett angenämt samtal på engelska. Jag tror inte att några missförstånd rådde.
Ja, jag får slå dem en signal imorgon och kolla what´s up.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Fett snok! Hur lång tid tog det totalt?

Öhm, låt se, måndag till onsdag veckan därpå 9-10dar? (jag beställde förvisso på en söndag, men då de inte har öppet helger räknar jag från mån...)

De hade "a very heavy load of orders" så de tog tyvärr en vecka "extra" att leverera på grund av detta sa killen som ringde. Jefligt bra service att säga sånt!

Jag är GRYMT nöjd (åter igen) då det är 3:e gången jag beställer från FC. Kommer således att fortsätta med detta.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Jag beställde igår och fick mail från UPS idag. Planerad leverans på fredag. Det stod även: "Collect On Delivery Amount: EUR 1.271,60 Payment: Cash only". Innebär detta att jag måste kila ner till banken och växla in euros?
Dessvärre "saknas" det 230 euro på min order, så jag antar att det är stövlarna som inte blivit levererade.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Jag beställde igår och fick mail från UPS idag. Planerad leverans på fredag. Det stod även: "Collect On Delivery Amount: EUR 1.271,60 Payment: Cash only". Innebär detta att jag måste kila ner till banken och växla in euros?
Dessvärre "saknas" det 230 euro på min order, så jag antar att det är stövlarna som inte blivit levererade.

Nej, och jag tror det tagits upp i tråden tidigare... Cash svenska dollar gäller, om de inte som Fettsnok säger, numera går att handla på kort.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Nej, och jag tror det tagits upp i tråden tidigare... Cash svenska dollar gäller, om de inte som Fettsnok säger, numera går att handla på kort.

Men varför står det i.s.f. "Cash only" samt "Euro"? Jag vet inte riktigt om jag vågar chansa. Borde kanske ringa till UPS Sverige och kolla hur landet ligger...

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
När jag handlade betalade jag med SEK :tummenupp

Good good! Ringde UPS Sverige och de sa samma sak. :)
Frågade även vilket tid jag skulle få grejorna imorgon. "Mellan kl. 09-17", blev svaret. Mer exakt kunde de inte vara. Tur att jag är ledig imorgon. Ska bara iväg i c:a en timme. Med min sedvanliga tur lär de väl komma exakt då.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det skiljer tydligen mellan kontoren? I mitt fall har UPS malmö alltid ringt dagen innan och sagt ungefär klockslag de ämnar dyka upp samt vad det kostar i SEK. Vissa kontor mer service minded?

Oavsett, SEK gäller.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Det skiljer tydligen mellan kontoren? I mitt fall har UPS malmö alltid ringt dagen innan och sagt ungefär klockslag de ämnar dyka upp samt vad det kostar i SEK. Vissa kontor mer service minded?

Oavsett, SEK gäller.

Å, fan... Jag ringde UPS HK (?) på 020-788 799 och det var de som gav mig informationen. Skulle onekligen vara riktigt bra om de ringde mig idag och gav mig en ungefärlig tid.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Å, fan... Jag ringde UPS HK (?) på 020-788 799 och det var de som gav mig informationen. Skulle onekligen vara riktigt bra om de ringde mig idag och gav mig en ungefärlig tid.

Mig kom UPS till utan att medela i förväg, men vände i porten då jag har portkod. Notera att de varken ringde i förväg och frågade efter portkod eller att föraren ringde när han stod i porten. Det var tydligen smidigare att åka tillbaka till Bromma med paketet... :huvet

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Mig kom UPS till utan att medela i förväg, men vände i porten då jag har portkod. Notera att de varken ringde i förväg och frågade efter portkod eller att föraren ringde när han stod i porten. Det var tydligen smidigare att åka tillbaka till Bromma med paketet... :huvet

Fy fan. Det där lät ju inte kul. Jag frågade vad som hände om jag inte var hemma när de kom. De svarade då att det gör två nya försök i nästkommande vecka. Sedan får jag hämta det på min närmaste kontor - Stockholm.

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Good good! Ringde UPS Sverige och de sa samma sak. :)
Frågade även vilket tid jag skulle få grejorna imorgon. "Mellan kl. 09-17", blev svaret. Mer exakt kunde de inte vara. Tur att jag är ledig imorgon. Ska bara iväg i c:a en timme. Med min sedvanliga tur lär de väl komma exakt då.

Precis sån "tur" hade jag, suttit och väntat i 5 timmar på UPS, sen går jag iväg i 25 minuter, då har dom varit här :mad:

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping