Vågar man handla online på fc-moto.de?

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Undrar om någon har vågat vara fräck nog att välja nått land som inte är med i EU. Man kan ju skicka det till sverige men välja typ norge under "tax area" så slipper man ju 19% skatt.

Nån som vågat testa och vet om det fungerar.

Hmmm... kanske skulle frågat innan jag beställde :p men kunde inte hålla mig längre. Blev ett A-stars Octane 2PC suit och ett par SP2-gloves.. weeeeeeeeee :)

eeeh?

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
R6 -06

Och? Vad undrar du över?

Man borde ju kunna göra så (även om det inte är tillåtet). Det finns ju en ruta för vilket land man ska skicka det till så det verkar ju helt onödigt med en till ruta där man ska välja "tax area".

Well, funkar det så vore det intressant. Jag sover inte illa för att blåsa varken tyska eller svenska staten på några ynka kronor.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Last edited:

myrn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Hoj
MT-01 -06, TT600R -01, ZX7R -98
Partial Delivery

Beställde lite olika prylar från FC-Moto. Nu har de skickat en delleverans på ordern. På sidan står "Additional shipping costs will apply only when prior agreement has been reached". Kan någon verifiera detta?
Varför skulle man vilja komma överens om att betala frakt på varje delleverans? Tolkar jag texten fel? :)

Ref:
Partial Deliveries
We have the right to make partial deliveries, as long as they do not cause unreasonable hardship for the customer. When partial shipments are made, additional shipping costs will apply only when prior agreement has been reached.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Beställde lite olika prylar från FC-Moto. Nu har de skickat en delleverans på ordern. På sidan står "Additional shipping costs will apply only when prior agreement has been reached". Kan någon verifiera detta?
Varför skulle man vilja komma överens om att betala frakt på varje delleverans? Tolkar jag texten fel? :)

Ref:
Partial Deliveries
We have the right to make partial deliveries, as long as they do not cause unreasonable hardship for the customer. When partial shipments are made, additional shipping costs will apply only when prior agreement has been reached.

Extra shipping-kostnader tillkommer endast då detta tidigare avtalats om.

(Läs aggreements (som ingen orkar))

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Hur lång tid brukar det ta innan man får grejorna? Har kastat iväg en order för c:a 15 laxar. Bl.a. stövlar och handskar som jag aldrig ens testat. Tänkte välja alternativet "Betala skiten vid dörren, hora". Brukar det fungera smidigt?

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Hur lång tid brukar det ta innan man får grejorna? Har kastat iväg en order för c:a 15 laxar. Bl.a. stövlar och handskar som jag aldrig ens testat. Tänkte välja alternativet "Betala skiten vid dörren, hora". Brukar det fungera smidigt?
Du har lusläst den här tråden va? :rolleyes:
Eller "ironi-mode" on.... :va

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
jaha då har jag åxå gjort en beställning på skinnställ +handskar.. gjorde detta den 30/3 och min order har sedan dess haft status in process. dum som jag var trots att lag läst här i forumet kollade jag inte om grejerna fanns i lager. har mailat och kollat vad som händer men kanske inte helt oväntat har jag inte fått något svar.. känns inte så bra :huvet

MissDivine

Rågat mått
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Daytona 675
jaha då har jag åxå gjort en beställning på skinnställ +handskar.. gjorde detta den 30/3 och min order har sedan dess haft status in process. dum som jag var trots att lag läst här i forumet kollade jag inte om grejerna fanns i lager. har mailat och kollat vad som händer men kanske inte helt oväntat har jag inte fått något svar.. känns inte så bra :huvet

Maila inte, ring dem istället!:tummenupp

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Vad har de för telefonnummer då? Klickar man på "contact", så kommer man ju bara till mailsidan.

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
ok tackar för numret.. får väl damma av den gamla gymnasietyskan kanske:D
..eller tror nog jag skiter i det. tyskarna lär väl inte direkt vara några ess på engelska så jag behöver nog inte skämmas

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
ok tackar för numret.. får väl damma av den gamla gymnasietyskan kanske:D
..eller tror nog jag skiter i det. tyskarna lär väl inte direkt vara några ess på engelska så jag behöver nog inte skämmas

Jag har läst tyska i 6 år i skolan och tänkte därför att jag lätt skulle fixa mina frågor på en halvt glasklar tyska. Jag presenterade mig och berätta om mitt ärende. När den tyska mannen sedan började prata försvann mitt självförtroede jävligt fort och jag fick snabbt berätta att jag inte allt kunde prata tyska. Därefter flöt engelskan på bra för båda parter.
:)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Storlekar skinnställ

hur ska man veta vad det är för storlek man ska beställa ? ska man bara förlita sig på det man har kunnat prova i butik, eller kan man chansa lite ?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
hur ska man veta vad det är för storlek man ska beställa ? ska man bara förlita sig på det man har kunnat prova i butik, eller kan man chansa lite ?

Prova i butik innan. Så gjorde jag och det gick så bra det kan gå :tummenupp
Hade inte vågat chansa.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln