Någonsom har beställt fårn fc under helgen? Beställde i söndags men inget har hänt sen dess. Har försökt ringa dom ett flertal gånger men ingen svarar.
fick just mina nya stövlar, tog väl typ 5 dagar med helgen inräknad...
Från det att du beställde?
Beställde kl 02 den 28de o fick de kl 14 den första... så tog la inte ens 5 dagar...
Jag funderar på hur det här med ups går till, ringde dom dig innan dom levererade? Fick du skriva med ditt telenummer i ordern eller tog dom den som finns på ditt konto? Skrev du ditt nummer med +46xxx?
Andra gången gillt med fc-moto för min del.. Beställde för ganska exakt ett år sen och fick då vänta i 12-15 dagar på mitt skinnställ och stövlarna kom inte inom 2 månader, så då tröttnade jag..
Igår lade jag in en order vid 17:14.. 17:22 var det avklarat hos dom och ups beräknar komma hit imorrn
Dina prylar måste ha funnits i lager då. Det har inte blivit någon uppdatering på min beställning sen jag la in den i söndags. Antagligen finns inte handskarna eller hjälmen i lager.
Många olika åsikter om fc-moto här i tråden och i några andra dottertrådar i samma ärende...
För att underlätta för er som funderar på att beställa följer här en liten sammanfattning!
Så här beställer du från fc-moto:
1. Prova ut storlekar i svenska butiker och minns dessa samt modell.
2. Surfa in på www.fc-moto.de och klicka på engelska flaggan om du är obekant med germanska språket.
3. Hitta det du vill ha och skriv ner modell samt storlek.
4. Ring dem (från skype är billigt) och fråga sakta på engelska om varorna du vill ha finns klara att skicka. Fråga gärna om priset - tyskarna är inte omöjliga..
5. Lägg en order och välj att betala med kort direkt om du inte vill fixa fram 10-20 k i kontanter att betala vid dörren. Väljer du att hämta ut paketet finns antagligen möjlighet att betala med kort. Du har ingen fördel i att betala vid dörren på så sätt att man kan kontrollera innehållet; UPS (transportföretaget) tar aldrig med sig varan tillbaka ändå.
6. Du får orderstatusmail från fc-moto i omgångar tills dess att det skickats därifrån och nästa statusuppdatering kommer då från UPS som levererar varan. Lämna nummer vid ordern så kan UPS ringa upp dig och berätta när de tänker dyka upp.
7. Ä något fel på varorna? Kontakta fc-moto per telefon.
Vissa har fått vänta länge på sina paket. Detta beror antagligen på att varorna inte finns i butiken och måste beställas. Att det framgår på websidan att varorna finns i lager, är kanske inte helt att lita på och inte heller är mailkonversation att föredra. Det är lätt som svensk medborgare att tro att en stormakter som tyskland skulle kommit lika långt vad gäller användande av e-post och websidor som ständigt är up to date. Men jag är inte så säker på det.
Kontentan:
Givetvis blir det bökigare att returnera varor till ett annat land = chansa inte på storlekar och oprövade modeller.
Ringer du och kontrollerar att varorna finns att skicka har du grejerna inom en vecka.
Maila inte.
Jag funderar på hur det här med ups går till, ringde dom dig innan dom levererade? Fick du skriva med ditt telenummer i ordern eller tog dom den som finns på ditt konto? Skrev du ditt nummer med +46xxx?
Jag fick min hjälm nyss, men UPS ringde inte mig innan, som dom gör till många andra. Hade också lämnat mitt nr, så jag antar att man inte kan vara helt säker på att dom ringer innan
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari