Vågar man handla online på fc-moto.de?

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Sammanfattning

Många olika åsikter om fc-moto här i tråden och i några andra dottertrådar i samma ärende...

För att underlätta för er som funderar på att beställa följer här en liten sammanfattning!

Så här beställer du från fc-moto:

1. Prova ut storlekar i svenska butiker och minns dessa samt modell.

2. Surfa in på www.fc-moto.de och klicka på engelska flaggan om du är obekant med germanska språket.

3. Hitta det du vill ha och skriv ner modell samt storlek.

4. Ring dem (från skype är billigt) och fråga sakta på engelska om varorna du vill ha finns klara att skicka. Fråga gärna om priset - tyskarna är inte omöjliga..

5. Lägg en order och välj att betala med kort direkt om du inte vill fixa fram 10-20 k i kontanter att betala vid dörren. Väljer du att hämta ut paketet finns antagligen möjlighet att betala med kort. Du har ingen fördel i att betala vid dörren på så sätt att man kan kontrollera innehållet; UPS (transportföretaget) tar aldrig med sig varan tillbaka ändå.

6. Du får orderstatusmail från fc-moto i omgångar tills dess att det skickats därifrån och nästa statusuppdatering kommer då från UPS som levererar varan. Lämna nummer vid ordern så kan UPS ringa upp dig och berätta när de tänker dyka upp.

7. Ä något fel på varorna? Kontakta fc-moto per telefon.

Vissa har fått vänta länge på sina paket. Detta beror antagligen på att varorna inte finns i butiken och måste beställas. Att det framgår på websidan att varorna finns i lager, är kanske inte helt att lita på och inte heller är mailkonversation att föredra. Det är lätt som svensk medborgare att tro att en stormakter som tyskland skulle kommit lika långt vad gäller användande av e-post och websidor som ständigt är up to date. Men jag är inte så säker på det.

Kontentan:

Givetvis blir det bökigare att returnera varor till ett annat land = chansa inte på storlekar och oprövade modeller.

Ringer du och kontrollerar att varorna finns att skicka har du grejerna inom en vecka.

Maila inte.

:tummenupp

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
körde på ett rådjur förra sommaren & fick min utrustning uppklippt/förstörd

la en order i måndags (röd dag/ledig)
i kommentar rutan, så frågade jag om allt fanns hemma för omedelbar leverans
blev uppringd idag på arbetet av fc-moto, som sa att allt utom stövlarna fanns hemma, samt att han skulle ringa oxtar återförsäljare i tyskland o kolla om dem fanns hemma (vilket inte dom hade)

han frågade även om jag var intresserad av några andra stövlar. (vilket jag inte var)

så när jag kom hem kollade jag mailen, UPS fått prylarna, kommer levereras till mitt arbete på torsdag

tycker dom var väldigt tillmötesgående, jämfört med sist, då det tog 2 månader inna jag fick prylarna

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
fan va gött... idag kom prylarna som lovat.

snabbt jobbat fc-moto & ups :tummenupp

beställde i måndags & fick det idag

rätta färger & storlekar :yoparty

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Fick mina prylar i förrgår.

Mina byxor fanns inte i lager, så fick ett par dyrare till samma pris.

Min andra beställning från FC Moto. De är toppen!

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Bäställde i söndag hjäm och handskar men mina grejor har bara hunnit komma till "in procces" nivån, varför ska det ta så lång tid för? Har mailat killen men inte fått svar på 2dagar, han verkar bara svara på mail han känner för vilket skit ställe!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Bäställde i söndag hjäm och handskar men mina grejor har bara hunnit komma till "in procces" nivån, varför ska det ta så lång tid för? Har mailat killen men inte fått svar på 2dagar, han verkar bara svara på mail han känner för vilket skit ställe!

Läs lite i tråden så ser du anledningarna..
Mail är de dåliga på att svara på, det är telefon som gäller o troligen finns inte dina saker i lager därför de tar lite tid...
Jävla skitperson du e!

:rolleyes:

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Läs lite i tråden så ser du anledningarna..
Mail är de dåliga på att svara på, det är telefon som gäller o troligen finns inte dina saker i lager därför de tar lite tid...
Jävla skitperson du e!

:rolleyes:

Ok, svårt o skriva ihop några rader o säga som det är istället för att ignorera. :mad:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ok, svårt o skriva ihop några rader o säga som det är istället för att ignorera. :mad:

Driver man en populär mc-butik med folk i butiken att ta hand om plus att internetbutiken går bra så kanske man inte riktigt hinner med att sätta sig ner o svara på en jävla massa mail på ett språk som man inte är helt 100 på ?

Men vad vet jag...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så, order lagd på årets ställ. Cash on delivery tycker jag är en utmärkt funktion som jag gärna betalar extra för.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning