Vågar man handla online på fc-moto.de?

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Svarar på min egen fråga för den som är nyfiken på svar, ringde UPS idag och dom säger att dom endast kommer och ringer på dörren, att ringa innan och förvarna var inget alternativ, rikskass då man oftast jobbar mellan 9-17...är man inte hemma lämnas en lapp att de varit där, sen försöker dom dagen efter igen....

Till mig ringde de först dagen inna och sen någon timme innan de kom till dörren. Så det verkar vara olika från gång till gång :confused: Mvh Fredric

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
Till mig ringde de först dagen inna och sen någon timme innan de kom till dörren. Så det verkar vara olika från gång till gång :confused: Mvh Fredric

Till mig kunde dom inte komma alls, -vi kommer inte ha tid att köra dit så vi kommer att skicka den sista biten med posten, så blev tvungen att betala i förskott, extra krångel blev det iaf(och en helg extra):tummenner

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Svarar på min egen fråga ang retur av boots :)
Ringde ett antal gånger innan jag kom fram. På grund av tyskens bristande kunskaper i engelska (eller mina i tyska) så blev samtalet kort. I princip så var "yes" allt han sa, en gång på varje fråga.
-Is this FC-Moto? (Hade inte en sportkepa å höra vad han sa först).
-Do you speak english?
-Can I send my boots back and have a pair of 44's instead?
-So, I just send them back?

Trots det utförliga samtalet så skickade jag med en lapp med en utförlig beskrivning av min avsikt.

Ringde förra fredagen, idag (måndag) en dryg vecka senare fick jag mina stövlar.
Fraktfritt dessutom :tummenupp

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Då har mina produkter anlänt till sverige, ca en månad efter beställning pga att stället jag beställt inte fanns, så fick välja ett annat, ett dyrare men till samma pris :tummenupp

Dock så verkar UPS vara världens sämsta budföretag, är ju smått omöjligt att kunna ta emot paketet om man inte är arbetslös eller tar semester...så har inte sett röken av mitt paket än...:(

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Då har mina produkter anlänt till sverige, ca en månad efter beställning pga att stället jag beställt inte fanns, så fick välja ett annat, ett dyrare men till samma pris :tummenupp

Dock så verkar UPS vara världens sämsta budföretag, är ju smått omöjligt att kunna ta emot paketet om man inte är arbetslös eller tar semester...så har inte sett röken av mitt paket än...:(

De åker ju hem till dig 3 dagar i rad, är du inte hemma så skickar de tillbaks paketet. Schysst va. :)

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj

Jag beställde till jobbet, där är man ju jämt (för mycket iaf):mad:

Har bara bra erfarenheter av UPS, dom ringde till mej och ville komma överens om tid å plats. Jag insisterade dock att få det levererat till jobbet eftersom jag ju alltid är där:D

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nothing atm
Hej hopp!

Saker jag beställde från fc-moto:

APs Skyddsjacka
APs Shortsskydd
APs Knäskydd
Sidi Pjuck

La ordern i söndags "4/3" d.v.s den kan inte plockas före måndag. Idag onsdag "7/3" sprang en glad grabb till dörrn 10.30 och fick se det stora trevliga paketet :) NICE WORK :tummenupp
fc-moto skötte leveransen kanon bra. Nu har dom bara problemet med att svara på mail att se över.

Till er som är osäkra på fc-moto, köp på :yoparty

/Dennis

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
jag beställde lite gerejer därifrån den 15/2 men då fanna inte berik hanskarna som dom skulle skicka allt veckan efter ...men dom verkar ha problem med leverantören så dom ringde mig igår från fc-moto och sa att dom inte riktigt viste när dom skulle komma...så jag frågade efter ett par andra handskar som fanns inne, och dom fanns så nu är mitt paket skickat :)

så jag håller med mrdaez det är bara deras mail som dom bör se över.

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Gå in på www.stibix.se och anmäl Er som medlem på vår webb shop och Ni har bättre priser än vid "egen" import. Dessutom är det enklare vid eventuella reklamtioner i och med att vi finns i Borås. Finns inte det Ni söker hör av Er vi kan fixa det mesta.
Hälsningar Björn / Stibix AB

Köpte en hjälm ab Björn, Stibix. Bra pris, snabb leverans och bra service.
Rekomenderas!

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Gå in på www.stibix.se och anmäl Er som medlem på vår webb shop och Ni har bättre priser än vid "egen" import. Dessutom är det enklare vid eventuella reklamtioner i och med att vi finns i Borås. Finns inte det Ni söker hör av Er vi kan fixa det mesta.
Hälsningar Björn / Stibix AB

Så du menar att ni kan sälja en Arai RX7 corsair för 4790:- till mig?

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Äntligen fick jag min leverans som jag beställde 28e januari, försenat då Alpinestars Octane som jag ville ha inte fanns att få tag på, fick istället Alpinestars GP-Plus för samma pris :) Är nöjd med FC-Moto och kan rekommendera dem!

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Svarar på min egen fråga ang retur av boots :)
Ringde ett antal gånger innan jag kom fram. På grund av tyskens bristande kunskaper i engelska (eller mina i tyska) så blev samtalet kort. I princip så var "yes" allt han sa, en gång på varje fråga.
-Is this FC-Moto? (Hade inte en sportkepa å höra vad han sa först).
-Do you speak english?
-Can I send my boots back and have a pair of 44's instead?
-So, I just send them back?

Trots det utförliga samtalet så skickade jag med en lapp med en utförlig beskrivning av min avsikt.

Ringde förra fredagen, idag (måndag) en dryg vecka senare fick jag mina stövlar.
Fraktfritt dessutom :tummenupp

Skickade du med posten eller med bud?

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skickade du med posten eller med bud?

Jag skickade med posten. Frakten till düskland får man betala (även om då inte jag gjorde det:rolleyes: ) Menade främst att FC-Moto betalade frakten tebaks, har hört att dom inte brukar göra det.

Är det aktuellt å skicka tillbaks något?

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Jag skickade med posten. Frakten till düskland får man betala (även om då inte jag gjorde det:rolleyes: ) Menade främst att FC-Moto betalade frakten tebaks, har hört att dom inte brukar göra det.

Är det aktuellt å skicka tillbaks något?

Nja jag vet inte riktigt, beställde ju alpinestars octane men fick alpinestars gp-plus, tycker gp-plus känns något större, särskilt byxorna....ska klura lite hur jag ska göra... :va

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
Blev uppringd av UPS nyss om att dom skulle komma med mitt paket från fc-moto idag. Det tog alltså två dagar att leverera från tyskland hem till min dörr.:yoparty

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Nja jag vet inte riktigt, beställde ju alpinestars octane men fick alpinestars gp-plus, tycker gp-plus känns något större, särskilt byxorna....ska klura lite hur jag ska göra... :va

Byt!

Blev uppringd av UPS nyss om att dom skulle komma med mitt paket från fc-moto idag. Det tog alltså två dagar att leverera från tyskland hem till min dörr.:yoparty

Tror UPS har nån form av ankomstcentral i västerås. Dom skickar kanske med Ryan:)

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Är nere runt vaderna som det känns lite stort, tror jag har svårt att få ett par byxor sitta ordentligt, blir problem med jackan då e jag rädd för...ska prova med ryggskydd innan jag bestämmer mig.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Är nere runt vaderna som det känns lite stort, tror jag har svårt att få ett par byxor sitta ordentligt, blir problem med jackan då e jag rädd för...ska prova med ryggskydd innan jag bestämmer mig.

Ok, mitt ställ är som trängst vid vaderna. Måste dra ner dragkedjorna innan jag kränger på mej stället över låren och höften för att få igen dom.
GP-Plus är väl ett helställ?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...