Vågar man handla online på fc-moto.de?

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Ok, mitt ställ är som trängst vid vaderna. Måste dra ner dragkedjorna innan jag kränger på mej stället över låren och höften för att få igen dom.
GP-Plus är väl ett helställ?

Finns både i helställ och 2 delat :)

Nån erfarenhet ifall skinnställ töjer sig mycket?

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Finns både i helställ och 2 delat :)

Nån erfarenhet ifall skinnställ töjer sig mycket?

Töjer sig en hel del. Läs den här tråden så kanske då får en uppfattning.
Mitt nya ställ fick jag varken på eller av själv de första gångerna. Nu efter 10-15 provningar och en dusch så fixar jag det själv :tummenupp
I princip så gäller det bara å få på sig det en första gång.
Testa en mindre storlek och ha det på så mycket som möjligt tex framför tv:n (GP:t imorgon), spisen eller när du surfar SH så sitter det nog som en fläskläpp lagom tills säsongen börjar :)

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
Till mig kunde dom inte komma alls, -vi kommer inte ha tid att köra dit så vi kommer att skicka den sista biten med posten, så blev tvungen att betala i förskott, extra krångel blev det iaf(och en helg extra):tummenner

Idag fick jag mitt paket, efter att det varit hos Ups i en vecka. Jaja inte riktigt säsong än så.
Öppnar och beundrar hur snyggt det är:D
tittar på lapparna som sitter fast i dragkedjan....!!!!!!!!!! Det är ju fan storlek 54!:gnissla Jag beställde ju 52:huvet
tittade på alla lappar, japp står 52 på alla lappar, överallt förutom i stället.

Så efter en lång väntan blir det att man måste skicka tillbaka det igen.. Och inte ska jag väl behöva betala frakten när Fc-moto gjort fel?

krångel krångel, först med Ups och nu det här:rolleyes: Ingen lyckad första beställning över internet.....

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
har skickat efter lite saker undrar bara om man får faktura eller man betalar till ups snubben, är så van att köpa med kortet blev lite paff när man inte fick skriva in det någon stans...

står iofs "cash on delivery" men vem vet vad tyskarna hittar på

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
Här kommer en bild på mina nya mc-utrustning alla storlekar var rätt och allt satt bra. kan rekomendera fc-moto :tummenupp

IM000052.jpg

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nothing atm
har skickat efter lite saker undrar bara om man får faktura eller man betalar till ups snubben, är så van att köpa med kortet blev lite paff när man inte fick skriva in det någon stans...

står iofs "cash on delivery" men vem vet vad tyskarna hittar på

Det var ungefär min tanke också, "vart skriver man in kreditkorts numret lixom :confused:". Men tydligen så hade man inga alternativ, det kvittade väl för €4.9 extra är väl inte så mkt att bråka om. Dock lite små dåligt av UPS att inte ringa/maila vad dom vill ha i SEK, vilket slutade med att jag ringde upp dom och frågade vad dom ville ha i SEK, tillsvar fick jag att någon skulle ringa upp mig och säga vad beloppet (€uro) skulle bli i SEK. Ringde någon? Näpp ingen ringde, så när han kom med paketet fick han hela mynt arsenalen(enkronor) :D.

Så mitt tips är att ringa UPS eller räkna i googles kalkylator och ha lite olika sedlar & mynt, om du nu inte vill drixa :tummenupp

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag beställde ett Arlen Ness Black Star 4492 igår, jag hoppas att det kommer någon dag nästa vecka :tummenupp

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
Tog en bild på mitt ls1 3214 som jag fick i fel storlek, är storlek 54 på bilden, ska skicka tillbaka det så jag får 52

KopiaavSSL10801.jpg

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Köpte ett ställ i fredags. Fick fraktinformation av UPS samma dag! Är här på tisdag. Dock så stod det bara 3kg :va på UPS infon, 10.90€ i frakt.

Last edited:

-=Blom=-

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
R1
Köpte hjälm av dom nyligen, absolut inga bekymmer hade den hemma efter ca: 24h.
O frakten va inte dyr, ja köpte en : AGV Stealth Multi kostar 199.95 €
Hemma vid dörren fick ja ge 1994,40SEK.

Så ja är riktigt nöjd me dom =)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sätan jag är shoppingsugen men ja har all utrustning!

Hoppas ni är lyckliga med era grejer iaf! :) :4skrika

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Det är väl skillnad på fôlk å fôlk.
La min beställning 25/2 APs skyddsjacka, knäskydd och Vectorpjuck, men har varken sett eller hört nåt... Fan...

Hej hopp!

Saker jag beställde från fc-moto:

APs Skyddsjacka
APs Shortsskydd
APs Knäskydd
Sidi Pjuck

La ordern i söndags "4/3" d.v.s den kan inte plockas före måndag. Idag onsdag "7/3" sprang en glad grabb till dörrn 10.30 och fick se det stora trevliga paketet :) NICE WORK :tummenupp
fc-moto skötte leveransen kanon bra. Nu har dom bara problemet med att svara på mail att se över.

Till er som är osäkra på fc-moto, köp på :yoparty

/Dennis

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Då har mina produkter anlänt till sverige, ca en månad efter beställning pga att stället jag beställt inte fanns, så fick välja ett annat, ett dyrare men till samma pris :tummenupp

Dock så verkar UPS vara världens sämsta budföretag, är ju smått omöjligt att kunna ta emot paketet om man inte är arbetslös eller tar semester...så har inte sett röken av mitt paket än...:(

Hur ser du att dina produkter har anlänt till sverige???
Går det att kolla på FC-Moto eller ringer du UPS?

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
R1-04
Hur ser du att dina produkter har anlänt till sverige???
Går det att kolla på FC-Moto eller ringer du UPS?

Fick ett mail från UPS, i mailet fanns en länk där man kan spåra paketet, samt att det ringde en dam från UPS och förklarade att paketet var på väg samt erbjöd mig att betala med kort över telefonen, för att slippa betala kontant till budet.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fick ett mail från UPS, i mailet fanns en länk där man kan spåra paketet, samt att det ringde en dam från UPS och förklarade att paketet var på väg samt erbjöd mig att betala med kort över telefonen, för att slippa betala kontant till budet.

Alright, tackar!

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Köpte ett ställ i fredags. Fick fraktinformation av UPS samma dag! Är här på tisdag. Dock så stod det bara 3kg :va på UPS infon, 10.90€ i frakt.

I mitt fall fick dom skinnställ, stövlar och handskar till 4 kg.
Det är nog ingen fara...

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nothing atm
Det är väl skillnad på fôlk å fôlk.
La min beställning 25/2 APs skyddsjacka, knäskydd och Vectorpjuck, men har varken sett eller hört nåt... Fan...

Ush då. Förmodligen är det väl så att dom inte har någon produkt av det du beställde inne på lager. Jag själv skulle tippa på att det är dina vector pjuck som du beställt. Antingen ringer/faxar (om det funkar lika bra) du fc-moto och frågar hur det går med beställningen, eller så håller du bara tummarna på att dom dyker upp/får ett mail snart. Tracking nr och sånt för att spåra paketet får du mailat av UPS som någon skrev ovan.

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
väntar på min order men händer inte mycket. har mailat flera gånger men utan svar. Är det någon som har faxnummret? Får bara felmeddelanden hela tiden när jag använder numret på deras sida.

/ Robert

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ska faxa dom imorron!!!

väntar på min order men händer inte mycket. har mailat flera gånger men utan svar. Är det någon som har faxnummret? Får bara felmeddelanden hela tiden när jag använder numret på deras sida.

/ Robert

Jag faxade dom angående min dubberorder för några veckor sen och det fick dom. Det var nummret på deras sida. Men som sagt, det var några veckor sen!

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Stället kom idag som utlovat. Betalningen gjordes över telefon innan budkillen anlände. Frakt från Tysklad på några dagar för ca 95kr är helt ok.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras