Vågar man handla online på fc-moto.de?

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Köpte nyss ett ställ av dem och dem var snabba att skicka och lätt att ha att göra med.

Men UPS som leverare var det värre med. Sämre service får man nog leta efter. Först var de hem till mig, utan förvarning men vände i porten då det var portkod. Ingen som ringde mig. Hur skulle jag kunna veta att de skulle komma den dagen och den tiden (mitt på dagen en vardag)

Sen skickar det ett vykort till mig att jag ska hämta stället i Bromma eller kontakta dem.

Ringer dem och bestämmer att de ska leverara det kommande dag, dock är jag i skolan då, så dem får leverera det dit. Dock så kan de absolut inte säga vilken tid, inte ens ungefär (värre än hantverkare) och föraren kan absolut inte ringa när han kommer och så är det bara.

Nu funkade allt bra vid leverans och föraren var väligt trevlig och hjälpsam, letade upp mig etc. Så han fick bra dricks.

Så, FC-Moto var suverena att ha att göra med och rekomenderas starkt, men UPS hoppas jag slippa att ha att göra med i framtiden. Dock tack till den trevliga och hjälpsamma föraren.

Larsa75

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 -01
Beställde Berik skinnställ & berik handskar förra onsdagen! valde att betala vid leverans.. De skulle komma igår onsdag till mitt jobb, när jag ringde till Ups å frågade när det skulle komma hade Fc-moto skrivit fel postnummer, så paketet låg i göteborg!
De skulle istället köra ut det idag...
Skulle precis lasta en lastbil när en kille dyker upp med ett paket, han frågade om han skulle ställa det innanför porten & om han kunde få en namnteckning, sen sa han hej då och åkte iväg... jag var den förste han mötte, så han kunde lika gärna lämnat det till nån annan:)
Trodde att det var nåt till företaget så jag fortsatte att lasta, sen när jag skulle gå in med paketet upptäcker jag att det var MITT paket...
Det var 4-5 stycken orangea lappar med C.O.D (cash on delivery)på & en lapp där det stod att jag skulle betala 717 euro..
Ringde direkt till UPS å berättade vad som hänt, de skulle ringa tebax! Men än har ingen ringt...
Vad gör man???

/ Från en annrs helnöjd beställare från Fc-moto

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Beställde ett par Alpinestars Supertech i torsdags, för tio minuter sedan kom UPS-bilen med mitt ärade paket. Lät nog som ett fån när UPS-pojken ringde upp mig och sa att han stod utanför kontoret: "va? eh vadå? nu redan?".

+ Leverans, pris
- Bristen på emballage; skickades i originalkartongen. Hade paketet gått med plan eller med posten hade stövlarna varit mos vid det här laget.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Beställde ett par Alpinestars Supertech i torsdags, för tio minuter sedan kom UPS-bilen med mitt ärade paket. Lät nog som ett fån när UPS-pojken ringde upp mig och sa att han stod utanför kontoret: "va? eh vadå? nu redan?".

+ Leverans, pris
- Bristen på emballage; skickades i originalkartongen. Hade paketet gått med plan eller med posten hade stövlarna varit mos vid det här laget.

Stövlarna är gjorda för att palla med en krash på en MC, skulle de inte hålla för en leverans i orginalförpackningen så kanske du inte vill sätta dem på fötterna heller :va

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Stövlarna är gjorda för att palla med en krash på en MC, skulle de inte hålla för en leverans i orginalförpackningen så kanske du inte vill sätta dem på fötterna heller :va
Du behöver inte göra dig dummare än vad du är sötnos, köper jag något som har ett substantiellt värde vill jag inte att varan är kantstött när den levereras som fallet kunde ha varit här.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Jag fick också mina stövlar skickade i originalförpackning och är HELT nöjd med det. (Och dem.)

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Du behöver inte göra dig dummare än vad du är sötnos, köper jag något som har ett substantiellt värde vill jag inte att varan är kantstött när den levereras som fallet kunde ha varit här.

Var det något fel på dom då? fattar inte heller vad du klagar på :va

Ring fc-moto och tipsa dom om hur man paketterar! :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
maila

Beställde Berik skinnställ & berik handskar förra onsdagen! valde att betala vid leverans.. De skulle komma igår onsdag till mitt jobb, när jag ringde till Ups å frågade när det skulle komma hade Fc-moto skrivit fel postnummer, så paketet låg i göteborg!
De skulle istället köra ut det idag...
Skulle precis lasta en lastbil när en kille dyker upp med ett paket, han frågade om han skulle ställa det innanför porten & om han kunde få en namnteckning, sen sa han hej då och åkte iväg... jag var den förste han mötte, så han kunde lika gärna lämnat det till nån annan:)
Trodde att det var nåt till företaget så jag fortsatte att lasta, sen när jag skulle gå in med paketet upptäcker jag att det var MITT paket...
Det var 4-5 stycken orangea lappar med C.O.D (cash on delivery)på & en lapp där det stod att jag skulle betala 717 euro..
Ringde direkt till UPS å berättade vad som hänt, de skulle ringa tebax! Men än har ingen ringt...
Vad gör man???

Du skickar ett mail till fc moto :tummenupp

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Vad gör man???

Skulle inte ha ringt UPS. Är dom så dumma får dom skylla sig själva.. :)

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Var det något fel på dom då? fattar inte heller vad du klagar på :va

Ring fc-moto och tipsa dom om hur man paketterar! :tummenupp
Förvånansvärt många tror att jag listade plus och minus för min egna högtravande njutnings skull, för att återvända hit när jag känner mig nere. Det är fel. Det var ett (uppenbarligen förtäckt) tips om att emballaget inte är vad jag önskar och därför informerade jag potentiella köpare i tråden.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

De har möjligen en viss erfarenhet angående att skicka saker och hur firmorna som de skickar paketen med hanterar godsen.
Men bara möjligen, de kan ju va så att de e första gången de skickar ett par stövlar till sverige, jag vet inte.
Jag är ju så dum så.

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
De har möjligen en viss erfarenhet angående att skicka saker och hur firmorna som de skickar paketen med hanterar godsen.
Men bara möjligen, de kan ju va så att de e första gången de skickar ett par stövlar till sverige, jag vet inte.
Jag är ju så dum så.
Det kan ju vara så att de sparar in kostnaden på emballage eftersom medelsvensson inte vet hur paket hanteras och därför inte inser att det är helvetviktigt med ett fullgott emballage. Inte bara ur skadesynpunkt på produkten utan eventuella efterföljande komplikationer som företaget då kan svära sig fria från och istället skyller på leverantören.

Du är inte dum, varför jag skrev "dummare än du är".

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
haha rea,, 3000:- billigare tycker jag är rea iallafall för dom ställen jag har köpt

Det är fan inte svårt att bli snål! Som student och med en precis avställd hoj kan jag iofs gott vänta ett par månader. Men man vill ju gärna ha det nuuuu så man kan posera framför spegeln.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag behöver lite hjälp med storlekar. Tänkte beställa ett ställ från fc-moto.
Jag är runt 180cm lång och väger 65kg (alltså inte direkt biff :näsblod)
Vad tror ni skulle passa mig?

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
Jag behöver lite hjälp med storlekar. Tänkte beställa ett ställ från fc-moto.
Jag är runt 180cm lång och väger 65kg (alltså inte direkt biff :näsblod)
Vad tror ni skulle passa mig?

48 skulle jag ta, det är vad jag själv har o jag är 182 på runt 66 kg

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Gäller 48 även för mig på nätta 174cm / 67kg ?
Kan tänka att jag är kortare än de flesta, och därför behöver kortare skinnställ? :huvet

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM