Vågar man handla online på fc-moto.de?

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Fick mina dojor idag och dom sitter som gjutna! :tummenupp

Tog 11 dar att få hem dom från den dag jag beställde.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag fick mina efter 10 dagar också, när jag ringde och frågade så sa dom att de är sånt grymt högtryck nu på vår/sommaren. Annars ska de ta 3-4 dagar.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Vad arg du låter...det är väl inte särskilt schysst o åka till en handlare o
prova när man inte skall handla, vad skall då han tänka!

Du kan alltså inte testa en bil hos en bilhandlare eller ett par byxor i en klädaffär utan att känna dig tvingad att köpa dessa?

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Vad arg du låter...det är väl inte särskilt schysst o åka till en handlare o
prova när man inte skall handla, vad skall då han tänka!

du behöver inte berätta att du ska handla av annan , gjort samma varje gång .. åker in och provar sen beställer jag via farsans företag .. :tummenupp

den lilla ev. ångesten man har för att göra det vägs snabbt upp av hur mycket man tjänar på det :)

det är dyrt som fan med mc grejer .. därför försöker man klart och fixa billigaste grejerna :) ... kollade in Berik ställ på Ebay .. det som kostar 10000 i sverige fick man för 5000 med frakt från japan ...

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Tänkte beställa en hjälm från fc moto, men det finns så många där. Vilken rekommenderar ni som är bra, har svart färg och ligger inom 200-300 Euro.

Jag testade en shoei och arai hjälm i butik, och L tycks vara min hjälmstorlek. Ska även mäta skallen med deras kalkyl :) .

Så vilken hjälm rekommenderar ni? FInns så många olika märken, vilken skall man absolut undvika?

TAck

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Jag skickade tillbaka ett par astar handskar som det var fel på. Jag bad samtidigt om att få byta till ett par handskar som kostar 20 euro mer(vilket är vad jag betalade för frakten tillbaka). Nu säger dom att jag ska betala in 20 euro till deras konto. Om det är fel på varan man köper då ska man väl inte behöva betala en krona för frakten tillbaka?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Blir lika impad av FC Moto som de ggr'na man beställt där innan. För 10min sen gjorde jag klart ordern på ett nytt skinnställ. Nu kom mailet från UPS att de kommer på Torsdag! Helt sjukt vad nöjd man blir som kund i såna lägen!

*EDIT* Exakt 15min från att jag klicka klart ordern tills att UPSmailet kom. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Jag skickade tillbaka ett par astar handskar som det var fel på. Jag bad samtidigt om att få byta till ett par handskar som kostar 20 euro mer(vilket är vad jag betalade för frakten tillbaka). Nu säger dom att jag ska betala in 20 euro till deras konto. Om det är fel på varan man köper då ska man väl inte behöva betala en krona för frakten tillbaka?

Ja vad säger man jag köpte en visir till min arai men dom skicka fel och jag skickade tillbaks den för 200spänn o inge fick man för det, det kallar jag för värdelös service.

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
CBR 1000 RR -04
Beställde i söndags kväll idag fick jag mailet från fc-moto och några minuter senare från UPS och grejorna kommer på torsdag!
Tycker det är helt okej !!
Betalar man med Euro nu ?
Sist ville de ha SEK

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Beställde i söndags kväll idag fick jag mailet från fc-moto och några minuter senare från UPS och grejorna kommer på torsdag!
Tycker det är helt okej !!
Betalar man med Euro nu ?
Sist ville de ha SEK

Nej, man betalar med svenska riksdaler:tummenupp

Någon som vet om man själv måste stå för frakten på defekta varor? Är det inte nån slags lag på att defekta varor inte ska belasta kunden ekonomiskt?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur kan de skilja så pass?

En del får vänta veckor på bekräftelsemailet från ups och du får de nästan direkt :va

Förra gången jag la en stor (komplett kit) beställning fick jag vänta i nästan två veckor. Fick då vet att det berodde på att stövlarna inte fanns på lager och dom väntade på dom. Kanske kan ha något att göra med det?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja vad säger man jag köpte en visir till min arai men dom skicka fel och jag skickade tillbaks den för 200spänn o inge fick man för det, det kallar jag för värdelös service.

Kan ju också ha att göra med hur du uttryckte dig.

Jag mailade först och sade att jag tyckte att de skulle stå för att de skickat fel (fick min XR-1000 i M istället för L), vilket de också tyckte att de skulle göra. Författade sedan helt enkelt ett brev på, visserligen formell juridisk, engelska, och bifogade detta till paketet jag skickade ner till dem. Fick ersättning för frakt, behövde inte betala frakten till mig igen, och fick därutöver en extra rabatt på nästa köp som kompensation.

Det kallar inte jag värdelös service.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Kan ju också ha att göra med hur du uttryckte dig.

Jag mailade först och sade att jag tyckte att de skulle stå för att de skickat fel (fick min XR-1000 i M istället för L), vilket de också tyckte att de skulle göra. Författade sedan helt enkelt ett brev på, visserligen formell juridisk, engelska, och bifogade detta till paketet jag skickade ner till dem. Fick ersättning för frakt, behövde inte betala frakten till mig igen, och fick därutöver en extra rabatt på nästa köp som kompensation.

Det kallar inte jag värdelös service.

Ok så jag måste påpeka det för dom, de räckte inte med ett tlf samtal till dom att dom hade gjort fel o dom erkände att de va deras fel. Skickade även ett mail för att påminna men tror du jag fick någe svar på det!

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
Är det någon som är sugen på ett par Alpinestars-brallor så är det bara höra av sig. Dom är i storlek L och helt oanvända, sitter etikett på fortfarande.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ubProducts/Alpinestars-ACR-Air-Flo-Pants-0001

Dom är något för stora för mig och jag har inte pallat trixa med retur nu när jag skaffat nya byxor. Jag är 183cm och väger ca 77kg.

Edit: 750:- inräknat med frakt, nå? :>

Last edited:

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Nu har Pontan skitit i det blå skåpet :huvet

Glömde andas in innan jag drog upp mitt Berik-skinnställ från FC-Moto.

"Dragaren" på dragkedjan gick av från ena sidans taggar, och drog med sig cirka en centimeter taggar.

Skräddaren sa att det bara var att byta hela dragkedjan, cirka 1500 spänn.

vad gör Pontan nu?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
FC-moto verkar ju vara seriösa och billiga.

Hur funkar det med att köpa lös jacka och brallor, funkar tex alla alpinestars skinnbrallor med deras skinnjackor. På hemsidan står det lite kryptiskt "fits most alpinestars jackets"

Tänker tex på Alpinestars Gp jacket med brallorna "a-10", apex eller "bat"

Hur funkar det med arlen ness och berik? Kan man mixa dom?

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
En liten varning till den som hade tänkt att betala med kort. Dom kräver utfärdandedatum nu! Alltså, kortnr, giltighetsdatum, CVC OCH utfärdandedatum.

Ryd

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
GSX-R 750 -97
Idag (27/6) fick jag mitt nya skinnställ som jag beställde 18/6.
Med frakt fick jag betala 6 514 kr, samma ställ kostar 10 000 kr på lelles.

Jag är väldigt nöjd och kommer absolut att handla där igen! :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...