Vågar man handla online på fc-moto.de?

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Ort
gefle
Hoj
r6
En liten varning till den som hade tänkt att betala med kort. Dom kräver utfärdandedatum nu! Alltså, kortnr, giltighetsdatum, CVC OCH utfärdandedatum.

Second that! Dumheter! Sånt har inte jag på något av mina kort! :confused:
Var får man tag på det?

Å andra sidan känns det kanske en aning bättre med cash-on-delivery, men dom där £5 extra det kostar med COD kunde gärna gått till en påse chips eller två.

Inte fått nått UPS-mail än, däremot nått "in process"-mail.. Det va snart fem dagar sedan jag beställde. Ser väl inte ut som att grejjerna dyker upp innan helgen då :( Nåväl, min lokala handlare hade varken rätt storlek eller rätt pris, så det var nog ändå värt det.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Euro eller kronor???

Jag fick mitt mail från UPS om att mitt ställ är skickat från Tyskland.
Men summan jag ska betala står i Euro, och man måste betala kontant. Hur har ni andra gjort? Om det nu funkar med kronor, vilken kurs är det som gäller? Har mailat FC-moto men inte fått något svar.
 

northen

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
grön
Beställde hem a-star skinställ, sidi stövlar och ett ryggskydd om jag inte missminner mig så beställde jag en tisdag.fick hem grejjerna måndagen därpå.

Valde att betala till ups men gjorde de via telefon innan dom kom hem med grejjerna. slapp ge ut kontonr över nätet och slapp även att hantera kontanter.

+++++ vad jag erfar av fc-moto.de
 

road_runner

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Euro eller kronor???

Jag fick mitt mail från UPS om att mitt ställ är skickat från Tyskland.
Men summan jag ska betala står i Euro, och man måste betala kontant. Hur har ni andra gjort? Om det nu funkar med kronor, vilken kurs är det som gäller? Har mailat FC-moto men inte fått något svar.

du betalar i kr. gå in på www.forex.se och kolla vad du ska betala/vad kursen ligger i
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Nu har jag fått mina grejer från FC-moto.

Alpinestar gp plus jackan i storlek 50 funkar klockrent.
Brallorna i storlek 48 däremot var för små! Måste skicka tillbaka dessa! Segt att det måste skilja så mycket i storlek mellan olika modeller av samma tillverkare!

Vilken firma bör jag anlita för att skicka tillbaka brallorna? Posten, UPS, DHL.....? Har aldrig skickat någonting till tyskland så jag har ingen aning om vad det kostar.

Tacksam för svar.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är väl egentligen upp till dig själv.. Jag fick min hjälm i för liten size (hade beställt L, fick M), skickade tillbaka med posten. Gick hur smidigt som helst.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Är väl egentligen upp till dig själv.. Jag fick min hjälm i för liten size (hade beställt L, fick M), skickade tillbaka med posten. Gick hur smidigt som helst.

Ok, men eftersom fc-moto skickat den storlek jag beställde så antar jag att jag själv får stå för frakten. Så billigast möjliga.

Ni andra som har skickat tillbaka: Har det varit något krångel? Tänkte skicka tillbaka mina brallor och byta till en annan storlek och modell.


EDIT: Oj Oj Oj va det va dyrt att skicka paket!!!!:mad:
Ups skulle ha 790:- för att skicka min mc brallor tillbaka till FC-moto.
Posten skulle ha dryga 300:-

Någon som har något bättre tips?
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tror inte du hittar något billigare. Alternativet är väl att skicka dem med någon som ska ner till butiken i Tyskland.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Idag (27/6) fick jag mitt nya skinnställ som jag beställde 18/6.
Med frakt fick jag betala 6 514 kr, samma ställ kostar 10 000 kr på lelles.

Jag är väldigt nöjd och kommer absolut att handla där igen! :D


Hmm... jag beställde ett ställ förra året men fick avbeställa det då det tog över en månad innan de ens processat skiten... Många minus för det tycker jag... Att inte kunna leverera tar liksom bort hela grejjen med att sälja saker överhuvudtaget eller :va
Aja.. jag chansade iår igen och beställde ett par googles o lite annat shit. Nu har det hittills "bara" tagit 2 veckor... :huvet
Man får väl se när de dyker upp helt enkelt... Semester i Fritzenland ni vet :näsblod.
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fick mail från ups den 8/7 där det stod att min beställning skulle levereras till mig idag 11/7. gick spänd hela dagen och väntade, men inget kom.. framåt eftermiddagen ringde jag till ups och undrade lite besviket varför jag inte mottagit paketet som de hade sagt till mig att jag skulle. Får till svar att det enbart finns en fraktsedel men att de inte mottagit något paket från fcmoto än.. konstigt att kunna skriva ett planerat leveransdatum när de inte ens har fått försändelsen än..

Så, hur länge kan jag behöva vänta? antar att fcmoto hade meddelat vid det här laget om mina prylar inte finns i lager?
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Det skyllde dom på när jag beställde också i slutet av Maj :va

Fått grejjerna än?
Jag har då inte fått ngt.. jobbar sista veckan nu innan semestern. Kan ju vara lite gött att få prylarna innan dess..
Kommer dock aldrig att ske antar jag.. :huvet
Skiter i tyskj#%"arna snart.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
har gått ett tag sen jag beställde nu, stått "gesehen" som status på min beställning hela tiden, vore bättre om dom skickade grejerna istället för att titta på dom.:näsblod

får väl ringa och tjata.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
har gått ett tag sen jag beställde nu, stått "gesehen" som status på min beställning hela tiden, vore bättre om dom skickade grejerna istället för att titta på dom.:näsblod

får väl ringa och tjata.

de hade inte grejerna som de hade på hemsidan, inte återkommer de med svar om det heller:näsblod

händer det inget med beställningar så är det väl bäst att ringa och kolla vad som är på gång.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Beställde grejer i fredags, det bara smackade till därnere men sedan dess är det dött.

Order was received 25/07/2008 13:06
Viewed 25/07/2008 13:06
In process 25/07/2008 13:07

Inte ett ljud från UPS än.

Angående "issue date" på kontokort så är det inte nåt som måste fyllas i.
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Beställde grejer i fredags, det bara smackade till därnere men sedan dess är det dött.

Order was received 25/07/2008 13:06
Viewed 25/07/2008 13:06
In process 25/07/2008 13:07

Inte ett ljud från UPS än.

Angående "issue date" på kontokort så är det inte nåt som måste fyllas i.

tog några dagar mer än jag trodde för mig med när jag beställde handskar och stövlar..

Order was received 28/06/2008 (23:37)
Viewed 02/07/2008
In process 02/07/2008
Dispatched 08/07/2008
Delivered 08/07/2008
Invoiced 08/07/2008


..men annat var det när jag beställde skinnställ igår kväll

Order was received 29/07/2008 (21:29)
Viewed 30/07/2008
In process 30/07/2008
Dispatched 30/07/2008
Delivered 30/07/2008
Invoiced 30/07/2008


verkar som att dom skickade stället bara minuter efter dom såg ordern. dock inte hört ett ord från ups än..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top