Vågar man handla online på fc-moto.de?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Henke ja väntar också på paket, sist kunde ja betala med kort över telefon men den här gången har ja inte hört nåt.

Pröjade du cash när budet kom?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
För alla er som beställer saker från FC-Moto.de

Kanon! Bra priser och shyst service...
Men nu till det ni MÅSTE tänka på!
Eftersom moto.de använder UPS bud så se gärna till att ni byter lev adress till en adress ni VET att ni är inne på eller att nån kan ta emot paketet ÅT er, tex kontoret, mammsen eller pappsen, flickvännen eller om ni helt enkelt vill sitta inne o vänta på UPS budet hela dagen för vi kräver nämligen en jävla signatur och springer kunden ner till tvättstugan kan man ha otur att vi svänger förbi JUST då och det är kört! Då har ni bränt 1 av dom 3 lev försök kunden har på sig :S Tänk på det!

Lycka till!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Dom kan ju knappast kräva att man ska vara hemma en hel dag från jobbet om dom inte har uttalat tid liksom!

Tyvärr så är det så då de flesta företag använder sig av servicen standard som levereras någon gång mellan 09:00 och 19:00. Tid går ej att bestämma och chaufförerna har inga arbetstelefoner i bilarna. :(
Men som sagt, bara att ta den till sitt arbete...kanske receptionen eller dylikt. :)

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Henke ja väntar också på paket, sist kunde ja betala med kort över telefon men den här gången har ja inte hört nåt.

Pröjade du cash när budet kom?

Jag betalade med visa när jag beställde. ups-killen ringde när han va påväg mot mig. Jag va såklart inte hemma så han lämnade paketet på en postutlämningsställe där jag hämtade upp paketet påvägen hem :)

Gick ju bra

/H

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Fixade sig, gjorde som sist att ja pröjsade med visa och sen fick chaffisen lämna paketet till mig på de bygget jag var på vid tillfället, perfekt!

Sitter och drar ut på öppnandet av paketet, ska nog ta en dusch först :D

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Skapade kontot på deras hemsida 18.07 fick "your order has been dispatched" mailet 18.21 dyker paktet upp på tisdag så är jag imponerad

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Den här gången kom grejerna oväntat snabbt, beställde på Söndagen och hade grejerna i handen Torsdag eftermiddag :)

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Köpte ett par Sidistövlar precis. Betalade med kort och hade dom i handen fyra dagar senare. Kan varmt rekommendera FC-Moto.:tummenupp

Kalmar08

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
R1200R
Beställde ett ARLEN NESS LS1 1897 Supermoto i onsdags morse och idag fredag kom det. :D :D :D

4545 kr inkl leverans, billigt som :tummenupp

Hur smidigt och snabbt som helst, betalade kontant men hade även gått med kort. UPS ringde först från Malmö sen ringde faktiskt även JET som körde ut paketet och bokade tid för lev.

popup_image.php

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Sådär, har nyss slängt in en order. Visir, handskar, boots, jacka och byxor.
Får hoppas att det funkar utan problem och att allting passar. :D

Känner att det är dags att uppdatera lite här så folk ser hur det har gått.

Jag beställde som ni ser visir, handskar, boots, jacka och byxor och de dök upp efter ett par dagar. Billigt, bra och snabbt!

Men, under själv beställningen så var jag så inne i att mäta och ha mig för att få rätt storlek att jag glömde ändra färg på boots och modell på visir. Jag fick blå/svarta boots istället för grå/svarta som jag ville ha, samt fel modell på visiret. Det var självklart mitt eget fel så det var bara att traska iväg till posten och skicka tillbaka visir och boots - summa: ~300 kr i frakt.

Efter några dagar ringer de från FC-moto och säger att bootsen får de tyvärr inte in förrän i juni och undrar därför hur jag vill göra.
Jag ber dem skicka visiret och ge mig pengarna tillbaka för bootsen. Inga problem!

Imorse knackar UPS på dörren och jag får mitt visir. Behövde inte betala någon frakt, men de drar kanske av det på pengarna jag får tillbaka på bootsen.

SÅ! Toppbetyg från mig - snabba leveranser, flexibla, billiga och bra service. Kommer absolut handla därifrån fler gånger. :tummenupp

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Fc moto verkar vara bra i 7fall utav 10 ungefär =) I alla fall om man utgår från det som står i den här tråden.
Själv beställde jag i förrgår och än så länge är statusen Viewed bara.

En sak jag funderade på...
Kan man inte se lager statusen när man beställer?
Går man in på ett visst skinnställ och börjar bläddra mellan storlekarna så kan texten: Required size/colour is no longer available! komma fram på vissa storlekar.
Menar dom då att den storleken är slut eller kanske bara att den utgått ur sortimenten?

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Fc moto verkar vara bra i 7fall utav 10 ungefär =) I alla fall om man utgår från det som står i den här tråden.
Själv beställde jag i förrgår och än så länge är statusen Viewed bara.

En sak jag funderade på...
Kan man inte se lager statusen när man beställer?
Går man in på ett visst skinnställ och börjar bläddra mellan storlekarna så kan texten: Required size/colour is no longer available! komma fram på vissa storlekar.
Menar dom då att den storleken är slut eller kanske bara att den utgått ur sortimenten?

jag tror snarare att det är så att om de har utförsäljning / rea på vissa varor så visas det i rött när storleken inte finns längre.
På "ordinarie" varor så ska det inte dyka upp... då saknas valet av storlek istället.. knepigt men så verkar det vara.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Okej, så kanske det är... lite dåligt att att dom inte kan ha ett system som visar lager saldo. Hade jag varit riktigt bra.

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Okej, så kanske det är... lite dåligt att att dom inte kan ha ett system som visar lager saldo. Hade jag varit riktigt bra.

Ja, det hade absolut varit det bästa.
Men de är bra på att ringa och berätta om någon av sakerna du beställt inte finns i lager. :tummenupp

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
...var bara att traska iväg till posten och skicka tillbaka visir och boots - summa: ~300 kr i frakt....

...Jag ber dem skicka visiret och ge mig pengarna tillbaka för bootsen. Inga problem!

Idag fick jag ett skinställ och två par handskar :tummenupp
Dock så ångrade jag mig här om dagen och vill köpa skinställ begagnat av polaren istället :huvet
Har nu lagt ut stället på annaons här, så skynda och hojta till om ni vill köpa. Tänker skicka tillbaka det annars.
Har mejlat fc moto och sagt att jag vill skicka tillbaka.

Vad är nästa steg nu?
Ni som har skickat tillbaka saker, har det fungerat bra? Bara att skicka med sitt konto nr?
Nått speciellt formulär som ska inväntas?

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Jag och en kompis beställde där för två månader sen, sakerna kom ca 3 veckor efter....Kan iofs bero på att vi beställde rätt så mkt och de ville att allt skulle hamna i samma paket. Men dock har min ryggplatta inte kommit än!!!!! så de är ja lite sur över, dom svarar inte på mailen heller:mad: Men ska göra ett nytt försök och beställa några hjälmar, kanske går bättre då.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha