Vågar man handla online på fc-moto.de?

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Jag har beställt Alpinestars Octane 2PC Suit från fc-moto.de. Beställde det i onsdags kl 13.15. Än så länge står det bara viewed under orderstatus :(
Har mailat dem och inväntar svar, men inte hört något än så länge. Storlek 48 och färg Svart så det bör finnas i lager, eftersom det inte dyker upp någon annan röd text, som det däremot gör för det vita ställa i den storleken osv.. Så får väl se hur det här går, håller tummarna :/

godisbiten

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Kawasaki z750 -09
Jag har beställt Alpinestars Octane 2PC Suit från fc-moto.de. Beställde det i onsdags kl 13.15. Än så länge står det bara viewed under orderstatus :(
Har mailat dem och inväntar svar, men inte hört något än så länge. Storlek 48 och färg Svart så det bör finnas i lager, eftersom det inte dyker upp någon annan röd text, som det däremot gör för det vita ställa i den storleken osv.. Så får väl se hur det här går, håller tummarna :/

Beställde ett likadant i Lördags, har stått In Process i en vecka nu, yey.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Grabbar..ni får ha lite tålamod. Börja inte mejla ifall ni inte fått erat ställ efter 7 dagar. Tror det segar ner hela processen för alla ifall dom får högvis med mejl varje dag. Synd det. Har ordern blivit regestrerad så kommer nog varorna efter ett tag. Själv fick jag vänta kanske 3 veckor. Men är nöjd för det. Dock så ska jag skicka tillbaka stället då jag köpt ett av en polare för 1500 spänn i stället.
Så är det någon som vill ha ett Alpinestars SP-1 svart så här av er nu.

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Beställde ett likadant i Lördags, har stått In Process i en vecka nu, yey.

Godisbiten, du får gärna säga till när/om du får hem ditt ställ. Såg att mlol.de annars har samma ställ till försäljning. Har beställt därifrån tidigare och fick grejerna osv, men aldrig från fc-moto.de så nu är man ju lite nervis. Men men det lär nog gå bra :)

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
Thundercat -98
Något nytt på den här fronten gällande leveranstider? funderar på att beställa stövlar+handskar men har en deadline på 2½vecka på att få prylarna, hinner man få dem tror ni?

Ak

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2006
Hoj
ktm 450 exc
Hur länge skall man vänta innan man kontaktar fc-moto.de min beställning har stått på in process sen förra torsdags

T-23

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
Suzuki GSX 750 R -98 , Yamaha YZ 250 -99 , Rod T-23
Skickade efter Alpinestars Supertech R stövlar från fc-moto.de 27/5 kl 17:50.
Fick mail att dom var "in process" 27/5 18:14.
Nytt mail att dom var skickade "dispatched" 3/6 17:08.
Fick det av MZ-budet 8/6 kl 13:00.
Kostade 3441:-
Mycket nöjd.
Har köpt hjälm och visir från England och det fungerade också mycket bra.
//Pelle

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Har bara gott att säga om FC-moto! Min beställning förra året på full utrustning tog inte mer än nån vecka eller två sen så ringde dem upp mig för jag hade lyckats klicka fel storlek på stövlarna så dem tyckte det verkade lustigt mot storlekarna på dem andra grejerna, så det var ett stort plus i kanten.

Har dock hört att det kan vara bra att ringa dem innan man beställer och kolla så att allt verkligen finns hemma så vet man att man får grejjerna snabbt.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Den här tråden är 43 sidor lång. Har inte läst allt så ursäkta om det här blir en upprepning, men...

Behöver en ny störtkruka då jag slarvat bort min Arai-hjälm (glömde den ute när jag skruvat och smort lite på hojen en dag) :huvet . Jag har förstått att fc-moto är vettiga, så min fråga är kort och gott om storlekarna är desamma i Tyskland som i Sverige?

Williamst

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
daytona
Jag gjorde en beställning från FC-moto i fredags. Dum som jag är beställde jag fel färg och skrev in en felaktig email-adress. Så jag fick aldrig någon "confirmation email" som det står att man ska få.
Jag upptäckte mitt fel 5 minuter efter jag hade skickat iväg min beställning. Därefter skickade jag iväg ett email snabbt som satan om att jag hade beställt fel färg och skrivit in fel email och så gav jag dom en korrekt email istället, Och detta gjorde jag alltså i fredags, och dom har fortfarande inte svarat på det. Och dom svarar inte heller när jag ringde till dom idag kl 13:00?
någon som vet vad jag ska göra?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
FC-Moto är bra roliga. Beställde i Juni ett par Icon Armor Boots och dom dök upp inom en rimlig tidsram, mycket nöjd. Enda konstiga är - jag har inte betalt något för dom. Frågade killen som kom med paketet till dörren: "Du ska inte ha något betalt?" (visste att det kostade ca 1600kr). "Nej" sa han.

:va

Beställde även i samband med skorna en jacka och ett par byxor, men i en separat order. Gick drygt en vecka och då visade sig att båda var slut. Provade beställa nästa tänkbara jacka, samma sak där. Till slut tänkte jag, jag provar väl med den här, så jag beställde en Icon Motorhead jacka i slutet av Juni (30:e vill jag minnas).

Under tiden jag väntade och hann bli less beställde jag en jacka från Handelsboden som dök upp innan jag ens hann tänka "När kommer den?". När jag fått jackan så skickade jag ett E-mail till FC-Moto (två veckor sedan nu, minst) och nu, idag, den 22:a Juli så får jag ett mail "Your order #xxxxxx has been shipped!".

Min jacka har alltså skickats iväg trots att jag bett dom att stänga / avbryta ordern. Pratade med en bekant som också köpt därifrån (betala med faktura / till posten / åkeriet) och han hade inte haft några problem alls när han beställde på det sättet. Han betalade kontant eller in till ett bankkonto och sen kom paketet levererat till dörren.

Upprepas samma sak igen vet jag inte om jag ska tacka för en 2700kr jacka eller om jag ska skicka tillbaka den och fråga vafan som står på? Skickar då ett mail i vart fall och frågar varför ordern skickades trots allt.

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Hoj
BMW F800R -2010
Beställde en hjälm som kom idag, tog ca 2veckor helt ok tycker jag.

Order was received 23/07/2009 15:38
Viewed 23/07/2009 16:14
In process 28/07/2009 20:10
Dispatched 04/08/2009 16:46
Invoiced 04/08/2009 16:46

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Jag chansade lite på ett skinnställ och beställde ett i förra veckan. Givetvis var det snäppet för litet så jag skickade tillbaka det i Måndags. Kan inte gnälla på leveransen, fick det till dörren på 3:e dagen, beställde ons och fick det fre.

Däremot när jag nu skickat tillbaka det så är det helt hopplöst att få svar från dem. De fick paketet i Onsdags fm. och har ännu inte svarat på det mail jag skickade i fredags om att jag ville skicka tillbaka paketet. E ju rätt sugen på att få tillbaka de tusenlappar man nu ligger ute med...

Blir att slå en signal till dem imorrn och höra vad som händer. Skitdålig service vad gäller mail tycker jag men i övrigt rappa besked.

My 2 cents.

/J

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Lyfter denna tråden lite istället för å göra en ny.

Undrar om någon har beställt hjälm (m.m.) från FC-moto och isåfall hur ni fick hjälmen "förpackad" vid leverans? bara i sin kartong & påse, eller med något mer stötdämpande material runtom osv? Var ni nöjda med hur den var inpackad, kändes det som att den var tillräckligt skyddad mot stötar/slag? Har ju sett hur det kan gå till ibland på lager/i budbilar osv :huvet :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln