Vågar man handla online på fc-moto.de?

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Har också en beställning där som jag väntar på, beställde den 10.
Det var en drive med 15% på allt i början på månaden så det kan kanske bero på det,
det jag har beställt hittills har kommit efter max 10 dagar.
har inte heller fått svar på mailen.
 

JimdOe

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Örebro
Hoj
-01 GSXR 1000
Jag beställde ett skinnställ för ca 1månad sen. Beställde på torsdag kväll måndag förmiddag ringde det på dörren. Så det gick jävligt snabbt för mig iaf:banana
 

Flisan

Mickiz
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV605 S -03
Första beställningen jag gjorde var på en hjälm, jag vänt aovh vänta, men inge hjälm kom. Fick ett mail 1 vecka senare då det stod att de hade slut i lager på den hjälmen, så det sög ju :(

Beställa en annan och den kom hem till mig på ett par dagar sen. De drog aldrig pengarna första gången så det kändes endå ok, så jag kommer använda mig av dem igen.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Status Date
Order was received 05/11/2009 (15:40)
Viewed 05/11/2009
In process 05/11/2009
Dispatched 05/11/2009
Invoiced 05/11/2009

Gått ett JÄVLA bra tag nu... Trött på skiten... Synd bara att det mesta är betydligt billigare där än här hemma i Sverige. Stolpskotten svarar inte ens på mailen jag skickar. Ska jag behöva ringa..

Ta det piano, två veckor är ingen katastrof den här årstiden. Om det var 11 maj du beställde hajar jag däremot...
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om de har grejerna hemma så funkar det skitbra, om de inte har grejerna hemma så är det en mardröm.

Köpte jacka/byxor, ryggskydd, handskar, stövlar och hjälm därifrån.

Fick jacka, brallor och ryggskydd direkt, avbeställde hjälmen och köpte från England.
Men skor och handskar gav jag upp efter tre månaders väntan.

Dispatched 05/11/2009

Grejerna är ju skeppade, fick du inget kollid att tracka?
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Status Date
Order was received 05/11/2009 (15:40)
Viewed 05/11/2009
In process 05/11/2009
Dispatched 05/11/2009
Invoiced 05/11/2009

Gått ett JÄVLA bra tag nu... Trött på skiten... Synd bara att det mesta är betydligt billigare där än här hemma i Sverige. Stolpskotten svarar inte ens på mailen jag skickar. Ska jag behöva ringa..

Ser ut som de där grejerna är i sverige... ringt schenkel/dhl?... troligen ligger sakerna på deras lager eftersom du inte va hemma när de kom.
 

Emporio

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER500
Ta det piano, två veckor är ingen katastrof den här årstiden. Om det var 11 maj du beställde hajar jag däremot...

För mig är det en katastrof. Spec när dem inte svarar på :kulsprutaMail!!!

Om de har grejerna hemma så funkar det skitbra, om de inte har grejerna hemma så är det en mardröm.

Köpte jacka/byxor, ryggskydd, handskar, stövlar och hjälm därifrån.

Fick jacka, brallor och ryggskydd direkt, avbeställde hjälmen och köpte från England.
Men skor och handskar gav jag upp efter tre månaders väntan.



Grejerna är ju skeppade, fick du inget kollid att tracka?

"Planerad leverans: 09-November-2009 "

Ringde några dagar efter.. Dem hade bara mottagit en elektronisk överföring av paketinformationen sa dem på UPS.

Ser ut som de där grejerna är i sverige... ringt schenkel/dhl?... troligen ligger sakerna på deras lager eftersom du inte va hemma när de kom.

Då hade dem nog hört av sig om ingen var hemma med tanke på att den planerade leveransen var den 9/11. Men ska ringa imorgon o kolla....:argpådato
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Min uppfattning om FC moto är att:

De svarar i princip ALRDIG på mail

Har de grejorna hemma så får du dem inom några dagar

Har de inte dom hemma kan det ta månader innan du får det du beställt.

Man kan välja att betala förskott eller vid leverans. Av ovanstående punkter kan ni dra slutsatsen vilket betalningssätt som är att föredra.
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Men det dras väl inga pengar på kontot förrän leveransen har skickats?
Har iallafall inte varit så tidigare.
 

Emporio

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER500
Ringde UPS här om dagen... Fortfarande ingenting... Kanske kommer till jul? =) Eller ännu bättre, till säsongen kanske.
 

Gummisnodd

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati / yz250f / Vespa
Har delade erfarenheter av fc-moto. Köpte ett skinnställ till tjejen och det kom bara någon dag senare allt var frid och fröjd, rätt storlek, färger etc.. Så nån månad senare beställde jag ytterligare en present till tjejen - en hjälm. Då bad jag dom buda den direkt till morsan (vi skulle äta middag där) och det gick jätte bra. Så jag hade inte haft möjlighet att kontrollera att det var rätt hjälm (morsan fick slå in den också ;). Så där satt vi alla och jag överasskade med ett stort paket - tjejen öppnade och i låg en hjälm, men med helt fel lack! Inte den jag hade beställt iaf (eller den som tjejen tyckt varit snygg när jag surfade på nätet och "lurade" henne att välja hjälm... hehe) - tack och lov så tyckte hon lacken var finare än den hon egentligen skulle ha. Så egentligen - ingen skada skedd - men snopen blev jag...
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Beställde skinnställ och skor förra veckan. Beställde måndag kväll (ca 21:00), levererades till kontoret på torsdagen. Helt ok enligt mig. Alla grejer var rätt också.

Men det dras väl inga pengar på kontot förrän leveransen har skickats?
Har iallafall inte varit så tidigare.

För mig så drogs pengarna först när det skickades. Var lite orolig då pengarna inte drogs direkt...
 
Last edited:

Emporio

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER500
Måndag kl 16:19.
Beställde en hjälm den 5/11. För några dagar sen fick jag svar om att dem skulle skicka den idag (Måndag den 21 December 2009). Återstår o se :gnissla
-------------------------------
Måndag kl 22:20

Ser nu att dem har skickat iväg den engligt UPS:) tog bara ca 46 dagar!:mad:
 
Last edited:

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
BMW F800R -2010
Nu har de börjat med issue date igen om man vill betala med kort. Jag har ju inget sådant, fungerar inte att lämna fältet tomt.

edit: Chansade med att ta issue date 5år före expiration date, verkar funka utmärkt. Wohoo nytt läder till säsongen :yoparty
 
Last edited:

KingEdward

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
XJ600
Handlade en KBC-hjälm ifrån fc-moto i söndags. Idag fick jag ett mail om att den skickats. Jävligt billig faktiskt, KBC VR-2R Ed Hardy för 2200:- inkl. frakt (istället för runt 4' i gamla svedala).
 

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
BMW F800R -2010
Helt fel grejjer i paketet!:mad: Fick snacka med en engelsktalande farbror som sa att han skulle skicka rätt saker omedelbums. Returfrakten skulle dom stå för + att jag fick 20%. Hyffsad kundservice :tummenupp
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Min uppfattning om FC moto är att:

De svarar i princip ALRDIG på mail

Har de grejorna hemma så får du dem inom några dagar

Har de inte dom hemma kan det ta månader innan du får det du beställt.

Man kan välja att betala förskott eller vid leverans. Av ovanstående punkter kan ni dra slutsatsen vilket betalningssätt som är att föredra.

Kan bara konstatera att du har helt rätt, inte ett tecken trots flera påstötningar, när jag kollade min order på hemsidan var statusen ändrad.
I måndags ringde UPS på dörren med min beställning.
 

sykkelerish

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2010
Ort
På vischan
Hoj
ein Yamaha Thunderclump
Funderade just på att köpa ett a-stars mx-1 ställ från fc-moto.de och såg att dom hade två modeller. En 2008 modell, och en 280 euro billigare som förmodligen är 06/07 modellen för 600 euro.

Är 06/07 modellen ställ som har legat på lager i 2-3 år eller? Skinnet kanske inte åldras så mycket när det inte brukas med UV strålning och regn och allt vad det innebär eller?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Måste man betala när man beställer? Går det inte betala DHL när dom levererar?

Har liksom inget sånt kort...
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag har beställt en hjälm där. För 3 dagar sen. Men har inte fått något mail ännu om att varan är skickad? Bara fått order confirmation och order process hittills. Brukar det va såhär?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top