Vågar man handla online på fc-moto.de?

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Det verkar alltid stå 2 kg på vikten när fc-moto skickar.
UPS kurir behöver inte ringa innan leverans, endel chaufförer gör det, endel inte. Så länge det är på rätt adress brukar det gå bra att någon annan tar emot. Kan du inte sätta en lapp vid dörren att ringklockan inte fungerar, om du vill vara säker på att få leveransen dag 1?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Det verkar alltid stå 2 kg på vikten när fc-moto skickar.
UPS kurir behöver inte ringa innan leverans, endel chaufförer gör det, endel inte. Så länge det är på rätt adress brukar det gå bra att någon annan tar emot. Kan du inte sätta en lapp vid dörren att ringklockan inte fungerar, om du vill vara säker på att få leveransen dag 1?

Tack för svaret. Jo, jag tänkte sätta en lapp där för säkerhets skull också.
 

vegaz

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
tibro
Hoj
zx-6r -06
Funderar på att köpa nya shoei XR 1100 från Fc-moto.Har provat ut en storlek L här hemma som passar perfekt.Hörde att det kan skilja på passform och storlek beroende vart i världen man skickar efter i från.Exempelvis att L i USA skulle vara större än L i Europa.Vet att det kan skilja på kläder men hur är det med hjälmar?
 

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
Funderar på att köpa nya shoei XR 1100 från Fc-moto.Har provat ut en storlek L här hemma som passar perfekt.Hörde att det kan skilja på passform och storlek beroende vart i världen man skickar efter i från.Exempelvis att L i USA skulle vara större än L i Europa.Vet att det kan skilja på kläder men hur är det med hjälmar?


Det är ingen skillnad på storlekarna i europa så du kan vara lugn. Har beställt från både England och Tyskland och det har varit samma storlekar som här hemma.

Kan rekommendera www.topgearsuperstore.com riktigt bra priser på shoei och grym service. Har beställt två hjälmar tidigare och i torsdags en jacka som jag får på tisdag.

Dock tar dem cirka 18 euro i frakt mot fc motos 9 euro men topgearsuperstore ligger cirka 20-40 euro under fc moto i pris på hjälm.

Hoppas det var till någon hjälp :)

//Christofer
 

vegaz

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
tibro
Hoj
zx-6r -06
Det är ingen skillnad på storlekarna i europa så du kan vara lugn. Har beställt från både England och Tyskland och det har varit samma storlekar som här hemma.

Kan rekommendera www.topgearsuperstore.com riktigt bra priser på shoei och grym service. Har beställt två hjälmar tidigare och i torsdags en jacka som jag får på tisdag.

Dock tar dem cirka 18 euro i frakt mot fc motos 9 euro men topgearsuperstore ligger cirka 20-40 euro under fc moto i pris på hjälm.

Hoppas det var till någon hjälp :)

//Christofer

Tack för hjälpen
Ska gå in och kolla på topgersuperstore.com
Blir nog en Shoei XR 1100 Diabolic Cimmerian(Grymt Snygg enligt mitt tycke):yoparty
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Fick mina grejor idag, grymt snabbt. Ett stort jävla minus till UPS bara.
Jag satte upp en lapp på dörren innan jag gick till jobbet där det framgick att ringklockan var sönder och att de skulle ringa mig. Jag satt på jobbet o spårade paketet så helt plötsligt stod det Levererat och på namn som skrivit under stod det Svensson (figurerat namn, var iaf inte mitt efternamn). Jag blev förvånad som fan men tänkte att det måste va fel. Jag bestämde mig dock att ringa UPS eftersom jag var så nyfiken.

När jag kom fram visade det sig att det stämde. Jag frågade då vem Svensson var och kvinnan kunde inte säga utan frågade om det kan ha varit någon granne. Jag sa att jag skulle kolla upp det och återkomma. Efter att kollat på hitta.se visade det sig att det var en granne jag aldrig talat med. Liksom va fan, de kan väl inte lämna saker till nån man inte har en aning om vem det är?? Min tjej var hemma men hade inte märkt något o ingen hade ringt. När jag kom hem låg det en lapp i lådan att de hade lämnat sakerna till min granne så jag gick dit o då stod sakerna på hennes altan så vem som helst skulle kunnat ta dem. Vi bor dessutom i ett tvivelaktigt område och grejorna var ju köpta för knappt 8000.

Nu löste det sig, men kasst att de inte ringde och bara lämnade sakerna till en främling. Var sugen på att fråga henne om vi skulle säga att grejorna var borta bara för att UPS skulle få skit, men nä, orka. Kul om det varit en granne som öppnat allt o hittat en massa dildos eller skit. Alltså vafan va sur man blev iaf. Nä, UPS kan brinna i helvetet. :)
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Hur funkar bytesrätten?

Vad kostar det t.ex. att byta från en storlek till en annan på ett skinnställ?

Har mailat två gånger men ej fått svar :(
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag ska skicka tillbaka mina handskar o byta till ny storlek (vilken jag hade tänkt beställa från början men ångrade mig i sista sekund. Skit!). Man får betala frakten dit, sen betalar de frakten till sverige verkar det som. Det bör inte kosta något annat så på posten bör du får veta kostnaden. När jag mailade dem fick jag svar på 1½ dygn.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
jag beställde en full utrustning därifrån. dock har det stått "in process" i 1 vecka nu :p

Det där är lite typiskt när de inte har grejer i lager.
Hade det varit min beställning hade jag begärt delleverans.
De grejerna som är restade kan ta hur lång tid som helst att få från fc-moto. Jag har vid två tillfällen helt enkelt gett upp och avbeställt restade grejer.
 

HenkeBoSS

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2010 Triumph Street triple R
Det där är lite typiskt när de inte har grejer i lager.
Hade det varit min beställning hade jag begärt delleverans.
De grejerna som är restade kan ta hur lång tid som helst att få från fc-moto. Jag har vid två tillfällen helt enkelt gett upp och avbeställt restade grejer.

tycker de är dåligt att dom inte hör av sig och säger att de inte finns i lager :(
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
tycker de är dåligt att dom inte hör av sig och säger att de inte finns i lager :(

Tro mig, du hade inte förstått vad de säger. Engelskan är inte perfekt kan jag säga (inte de kontakter jag har haft i alla fall). Hade du varit tysk hade de säkert hört av sig.
 

HenkeBoSS

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2010 Triumph Street triple R
Tro mig, du hade inte förstått vad de säger. Engelskan är inte perfekt kan jag säga (inte de kontakter jag har haft i alla fall). Hade du varit tysk hade de säkert hört av sig.

hehe ja du har säkert helt rätt tyvärr :p
får la vänta 1 vecka till. har de nt kommit då så får man nog avbeställa skiten. man har ju iofs inte så bråttom att få grejorna eftersom man inte har användning av de i de här vädret :S
 

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K2
Kapar tråden lite.

Sitter och glor på både fc-moto och louis.de, på fc-moto kan man ju välja engelska som språk men det verkar inte finnas den funktionen på louis? Jag är verkligen helt nollad på tyska så den sidan verkar gå bort för min del om det inte är jag som är blind och helt har missat vart engelska alternativet är?

Edit: Har fc-moto ingen lagerhållning över huvud taget? Jag har kollat på en hel del olika grejer men bara en sak utav denna uppsjö av utrustning har dom haft i lager... Hur lång tid brukar det vanligtvis ta för dom att få in nya prylar när det står "Required size/colour is no longer available!"?
 
Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nu har FC-moto tagit emot mina tillbakasända handskar (gick på 160 spänn) och skickat nya.
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Måste säga att jag är lite less på FC-Moto just nu..

Beställde ett ställ därifrån som var restad.

Inga problem, han mailade och undrade om jag ville byta färg eller modell varvid jag svarade att jag kan tänka mig att byta färg eller helt enkelt vänta på leveransen tills att dom får in det i lager.
Sommaren är ju trots allt inte speciellt nära.

Jaja, inget svar från dom på ett par dagar..

Mailade igen, undrade varför dom inte svarade, fick inget svar..

Ringde, ca. 17 gånger på en dag. Var upptaget ena sekunden och andra sekunden gick det signaler men inget svar.

Sen fick jag snille-iden att översätta en textjävel åt dom då dom uppenbarligen inte kan engelska.
Dom svarar på alla mail med solklara google-translate texter och svarade förmodligen inte i telefonen för att dom såg att det var utlandsnummer.

Skrev att jag vill avboka min order, med hjälp av Google-translate.

Fick mailsvar efter exakt 3 minuter och 18 sekunder.
Your order is canceled.

Hur jävla svårt skulle det vara att svara på de tidigare mailen?

Jävla tyskjävlar.
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Jag har beställt hjälm och visir den 24/2. Har fortfarande inte fått min order. Det står order in process.

Grejerna skulle enligt sidan finnas i lager när jag beställde. Jag har mailat två gånger utan svar och börjar bli riktigt less nu.

Någon som varit med om sådan lång väntetid när grejerna ej är restade?

Jag har inte fått något fraktnummer etc så jag vet inte hur jag ska kolla via UPS heller:va
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har två gånger under en månad köpt handskar Alpinestar GP Plus och Pro. Första gången tog det lite drygt en vecka innan de skickade sakerna. Andra gången skickade de grejorna efter tio minuter!! och jag hade dem tre dagar senare.

Är helnöjd med dem! Har dock aldrig behövt byta något.
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Det verkar som att det går bra sålänge det finns i lager och man inte behöver kontakta dom..

Tips:
Översätt med Google translate till tyska och maila iväg!
 

HenkeBoSS

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2010 Triumph Street triple R
fick min beställning idag. hmm.. kan väll ge FC moto en 6a av 10. beställde skinnställ,handskar,ryggskydd,stövlar.
beställde detta den 6/3 och fick det den 17/3.alltså 8 arbetsdagar. helt OK!
sen, fick jag inte samma jacka som jag beställde. dock ser den nästan likadan ut, så de skiter jag i. sedan fanns det inga handskar med. har inte fått någon anledning om varför dom inte var det heller :p

så beställa det från tyskland tycker jag var knappt ok. dåligt med kommunikation från deras sida. hyffsad snabb leverans.
nu sparade ju jag drygt 6k på att beställa de därifrån. hade jag sparat 3k hade jag kört och köpt de på den lokala mc handlaren......
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top